Skocz do zawartości

[TEMAT OGÓLNY] PlayStation 4


Recommended Posts

 

 

zapłaciłbym 1000zł więcej... gdyby wprowadzili prawdziwy "next generation gaming system"

 

I miałbyś 720p i 30FPS tyle, że z jeszcze lepszymi "bajerami" graficznymi. Błędne koło niezależne od Sony i MS. 

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites
Gwynbleidd 1080p we wszystkich grach to tylko pobożne życzenie, a Ty mówisz o jakiejś wyższej. Jeżeli przecieki w kwestii BF4 się potwierdzą, że dla 60 fps zrezygnowano z 1080p na rzecz 720p to nie jest ciekawie...

Ja o tym wiem, tylko podawałem, ile bierze pamięci Crysis 3 przy 1080p i podawanie takiej rozdzielczości uznałem za analogicznie. Oczywiście lepiej jest mieć więcej ramu niż mniej, zobaczymy, czy OpenGL pokaże pazur.

W końcu gościu co zrobił FXAA musi mieć łeb na karku i to o niskopoziomowych poleceniach GPU raczej jest prawdą i może PS4 (analogicznie z PC) z czasem dostanie porządnego kopa wydajnościowego. W każdym razie DX pod względem wydajności ssie i tutaj nie ma wątpliwości.

 

zapłaciłbym 1000zł więcej... gdyby wprowadzili prawdziwy "next generation gaming system"

I tak by nie uciągnęło pierwszego Crysisa 2 1080p.

 

@Up

Smutna prawda dla konsolowców.

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites

Najsmutniejsza prawda dla konsolowców wygląda, tak:

 

PS2 2000-2006 rok - 640x480 - 0,30 megapiksela

PC 2004 rok - 1600x1200 - 1,92 megapiksela

PS3 2006-2013 rok - 1280x720 - 0,92 megapiksela

(Resistance 3 (PS3 2011 rok) - 960x704 - 0,68 megapiksela)

(COD BO2 (PS3 2013 rok) - 880x720 - 0,63 megapiksela)

PC /dzisiaj/ - 1920x1080 - 2,07 megapiksela

 

Czyli całe życie na upscalingu, w rozdzielczości ledwo dorównującej dzisiejszym... smartfonom. Jeżeli przecieki z tym BF4 w 720p okażą się prawdą, to mamy kolejną generację testującą ostrość wzroku :) 

Link to post
Share on other sites

Tu muszę się zgodzić, jeśli ma być progres to żadna gra nie powinna przechodzić certyfikacji jeżeli ma być ponieżej full hd, nawet kosztem cięcia na detalach. 30 fps mi nie przeszkadza ale 720p to już nie przejdzie, ale poczekajmy na premierę sprzętu z ostatecznymi osądami.

Link to post
Share on other sites

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ps3-system-software-memory

 

:/


Najsmutniejsza prawda dla konsolowców wygląda, tak:

 

PS2 2000-2006 rok - 640x480 - 0,30 megapiksela

PC 2004 rok - 1600x1200 - 1,92 megapiksela

PS3 2006-2013 rok - 1280x720 - 0,92 megapiksela

(Resistance 3 (PS3 2011 rok) - 960x704 - 0,68 megapiksela)

(COD BO2 (PS3 2013 rok) - 880x720 - 0,63 megapiksela)

PC /dzisiaj/ - 1920x1080 - 2,07 megapiksela

 

Czyli całe życie na upscalingu, w rozdzielczości ledwo dorównującej dzisiejszym... smartfonom. Jeżeli przecieki z tym BF4 w 720p okażą się prawdą, to mamy kolejną generację testującą ostrość wzroku :)

warto dodać:

gran turismo 6 2013 ps3: 1440*1080=1,5M piksela

Edytowane przez Wulfen
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Najsmutniejsza prawda dla konsolowców wygląda, tak:

 

PS2 2000-2006 rok - 640x480 - 0,30 megapiksela

PC 2004 rok - 1600x1200 - 1,92 megapiksela

PS3 2006-2013 rok - 1280x720 - 0,92 megapiksela

(Resistance 3 (PS3 2011 rok) - 960x704 - 0,68 megapiksela)

(COD BO2 (PS3 2013 rok) - 880x720 - 0,63 megapiksela)

PC /dzisiaj/ - 1920x1080 - 2,07 megapiksela

 

Czyli całe życie na upscalingu, w rozdzielczości ledwo dorównującej dzisiejszym... smartfonom. Jeżeli przecieki z tym BF4 w 720p okażą się prawdą, to mamy kolejną generację testującą ostrość wzroku :)

Rajat Taneja, CTO EA, potwierdził niedawno, że Battlefield 4 działa na nowych konsolach w 1080p i 60 klatkach na sekundę. Dodał jeszcze, że następna generacja to skok o 8-10 razy w stosunku do tego, co mamy w obecnej.

 

Smutne to jest to że w dzisiejszych czasach gry są sprowadzane tylko i wyłącznie do kwestii grafiki, na porządku dziennym są tutaj porównania z du*y typu Crysis 3 do Last of us oczywiście na korzyść tego pierwszego. A dlaczego tak jest? ano wszystko przez kolegów dla których grafika w grze jest sprawą najważniejszą jak nie ma 1080p/60fps to gra już nie może być rewelacyjna.

Link to post
Share on other sites

gran turismo 6 2013 ps3: 1440*1080=1,5M piksela

No i ile masz takich gier? Nawet wśród tych "exów", gdzie wyciska się 7-me poty ze sprzętu. Z tego co kojarzę tylko oba GT mają rozdziałkę "udającą" FullHD. Resistance, Killzone, GOW, Uncharted, TLoU, Heavy Rain, a nawet "bajkowe" LBP - wszystko maks 720p.

 

 

Smutne to jest to że w dzisiejszych czasach gry są sprowadzane tylko i wyłącznie do kwestii grafiki, na porządku dziennym są tutaj porównania z du*y typu Crysis 3 do Last of us oczywiście na korzyść tego pierwszego. A dlaczego tak jest? ano wszystko przez kolegów dla których grafika w grze jest sprawą najważniejszą jak nie ma 1080p/60fps to gra już nie może być rewelacyjna.

Smutne to jest twoje biadolenie... bo 30fps w dynamicznej rozgrywce to prawie że pokaz slajdów, a z częstymi dropami (jak Uncharted, czy TLoU) jest to mało grywalne. Cały czas tabun konsolowców twierdzi że "grafa nie ważna", po czym wykłóca się jak Uncharted 3 jest śliczne że zjada "Krajzisa" i takie tam. 

Link to post
Share on other sites

Rajat Taneja, CTO EA, potwierdził niedawno, że Battlefield 4 działa na nowych konsolach w 1080p i 60 klatkach na sekundę. Dodał jeszcze, że następna generacja to skok o 8-10 razy w stosunku do tego, co mamy w obecnej.

Chcę to zobaczyć, bo póki  co widziałem gameplay BF4 z E3 (rzekomo z "next gen console"), gdzie w roku pojawia się "backspace to battlelog". :P

Link to post
Share on other sites

No i ile masz takich gier? Nawet wśród tych "exów", gdzie wyciska się 7-me poty ze sprzętu. Z tego co kojarzę tylko oba GT mają rozdziałkę "udającą" FullHD. Resistance, Killzone, GOW, Uncharted, TLoU, Heavy Rain, a nawet "bajkowe" LBP - wszystko maks 720p.

 

 

Smutne to jest twoje biadolenie... bo 30fps w dynamicznej rozgrywce to prawie że pokaz slajdów, a z częstymi dropami (jak Uncharted, czy TLoU) jest to mało grywalne. Cały czas tabun konsolowców twierdzi że "grafa nie ważna", po czym wykłóca się jak Uncharted 3 jest śliczne że zjada "Krajzisa" i takie tam. 

Nie wiem jakie ty masz oczy jak dla ciebie 30 fps to klatkowanie, jak można te dwie gry porównywać do siebie? raczej tutaj się kłania K3.  Wiem o tym że gry na pececie wyglądają teraz o wiele nie musisz mi tego uświadamiać, porównania najnowocześniejszych pecetów z 7-letnimi konsolami i wymagania od nich żeby  gry chodził w 60 fps i 1080p jest lekko nie na miejscu. Takich atrakcji należy wymagać od nowej generacji konsol, sam bym się zdziwił jakby gry chodziły nadal w 720p.

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Deus racja, bo mimo że mogę taraz crysisa 3 odpalić w FHD w 60 fps na max detalach to nawet nie mam na to ochoty, a takie TLOU przechodzę już drugi raz z tą samą przyjemnością i to pomimo 720p i lecących klatek nawet poniżej 30 fps. Z U3 to samo sciągnąłem z PS+ i świetnie się bawię przechodząc ponownie mimo że znam na wylot. Nie samą grafą człowiek żyje ale mimo wszystko powinnieśmy iść do przodu i 1080p to powinien być mus.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jakie ty masz oczy jak dla ciebie 30 fps to klatkowanie, jak można te dwie gry porównywać do siebie? raczej tutaj się kłania K3.  Wiem o tym że gry na pececie wyglądają teraz o wiele nie musisz mi tego uświadamiać, porównania najnowocześniejszych pecetów z 7-letnimi konsolami i wymagania od nich żeby  gry chodził w 60 fps i 1080p jest lekko nie na miejscu. Takich atrakcji należy wymagać od nowej generacji konsol, sam bym się zdziwił jakby gry chodziły nadal w 720p.

Pragnę przypomnieć że startowe tytuły na PS3 (niektóre) też chodziły 1080p@60, ale jak każde dziecko wie postęp na rynku PC jest bardzo szybki. I żeby dogonić standardy jakie wprowadzi PC konsole znów będą musiały zareagować "cięciami", bowiem PS3/X360 były bliższe ówczesnym PC niż obecne konsole (X360 w chwili premiery miał najwydajniejsze GPU na rynku, a PS4 co najwyżej ma średnią półkę).

 

Obecnie standardem PS4 wydaje się 1080p@30, ale primo... nikt nie powiedział że "konsolowe" 1080p to 1920x1080, bo 960x1080 to też teoretycznie 1080p. Secundo, główny problem to nie 30 fps ale dropy do 20 (takie jak łapie TLoU). 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Gość effendi360

Uważam, że zakup kilzone, za ~250zł, przejście w te ~7h i odsprzedanie za ~210zł daje mi całkiem niezłe 7 godzin rozrywki za 40zł wydane z kieszeni. Było nie było, zawsze będzie to jakiś mały powiew świeżości...


KZ 2 wcale nudny nie był, a przy radcu nieźle trza było łapy napocić. Teraz już się nie robi takich walk z bosami na końcu...


Miły ukłon wobec starej szkoły.

Link to post
Share on other sites

No, KZ2 nie był nudny i poziom trudności miał całkiem rozsądny. Ta gra była rzeczywiście trudna, ale przeciwnicy oprócz (Radec'a) nie byli jakoś nadprzyrodzeni. 

 

Natomiast KZ3 jak dla mnie już ... to nie to. Stracił klimat, nawet jakaś taka kolorystyka dziwna. 

 

Martwi mnie że SF odchodzi od wątku fabularnego serii i tylko w pewnym sensie do niego nawiązuje, oby nie straciło to "Killzonowości" na rzecz efektownego ale nijakiego shootera. 

Link to post
Share on other sites
Gość effendi360

Będzie dobrze. ;)


KoloryzowaniuFaktówMówimyNIE [89.228.***.***] do SMGT dodano: 27.07.2013, 18:20
http://www.eurogamer.pl/articles/df-jak-przekonwertowano-the-crew-na-ps4

Z tymi szynami w PS4 to właśnie zaczynają jakieś jaja na wierzch wyłazić:

"PS4 działa na bazie systemu, który alokuje pamięć do CPU lub GPU, z wykorzystaniem dwóch osobnych szyn.

- Jedna szyna danych nazywa się Cebula [ang. Onion], a druga Czosnek [ang. Garlic]. Cebula jest zmapowana przez pamięć cache procesora, co umożliwia CPU sprawny dostęp do pamięci RAM - wyjaśnia Janner."

"Jenner nie zdradził szczegółów na temat przepustowości posiadanej przez obie szyny, tłumacząc się umową o poufności. Według naszych informacji, GPU może skorzystać z pełnego 176GB/s oferowanego przez 8GB GDDR5, właśnie dzięki Czosnkowi, podczas gdy Cebula operuje na zdecydowanie mniejszej prędkości, w okolicach 20GB/s (jeśli wierzyć analizie serwisu ExtremeTech). "

"- Pierwszym problemem z wydajnością było nieprawidłowe alokowanie pamięci... Cebula jest dobra na sprawy systemowe i jest dostępna dla CPU. Czosnek jest lepszy w renderowaniu i może załadować dużo danych do GPU - opisuje Jenner
"

Pewnie te pierwsze 4,5 leży w szybkiej pamięci a te 512 już tylko w wolnej 20GB/s.
A plik swap na dysku by rozwiązywać problemy to śmieszny sposób omijania tego kotleta.
Link to post
Share on other sites

Nie chcę tu  wojny między  "przyszłymi użytkownikami" XO i PS 4.Ale mam pytanie do gtxxora  :D   Jak oceniasz rynek konsol?Kto ma więcej szans XO czy PS4? Co jest bardziej w tym momencie bądź  ogólnie atrakcyjniej brać,w sensie jaką konsole?Rozumiem,że wszystko zależy od cen gier na każdą konsole,mam racje?Pytam się bo się nie znam na konsolach,a ciekawość zabija i to że jesteś obiektywny co do konsol :D 

Link to post
Share on other sites

Patrząc na podzespoły to PS4 jest jednak mocniejsze. Nie tak bardzo jak niektórym się wydaje, bowiem dużym atutem XONE jest fakt że czas dostępu do pamięci  DDR3 jest krótszy i zaprocentuje to procesorowi. Generalnie gry będą i tak wyglądać podobnie.

 

Co irytuje u MS, to przywiązanie do Kinecta - chociaż podobno mają być też zestawy bez Kinecta, który jednak nie będzie niezbędny do użytkowania konsoli.

 

Natomiast SUBIEKTYWNIE żaden z dotychczas zapowiedzianych na PS4 tytułów "ex" mnie nie zainteresował, tak jak zainteresował Quantum Break i Ryse. 

Link to post
Share on other sites

Ja tam nie jestem specjalnie gamerem. Kiedyś przeszedłem DOOM 3 i od tamtej pory nawet boję się grać w Will Rock :rotfl: ogólnie nie lubię gier-horrorów.Moją jedyną ulubioną grą jest The Panisher.  

Edytowane przez eVerest
Link to post
Share on other sites
Gość effendi360

Myślę, że X1 będzie ciekawym zakupem ale dopiero na gwiazdkę 2014 jak już zagości oficjalnie u nas i uzbroi się w mocne exy. Mi się podoba takie rozłożenie wydatków. Jestem oczywiście zainteresowany zakupem obu konsol i gdyby wyszły razem, miałbym spory wydatek.

Link to post
Share on other sites

No właśnie nie wolno mówić że jedna konsola ciekawa,a druga nie.Obie konsole mają swoje fajne tytuły,których ta druga nie  ma.Wydaję mi się fan konsolowych gier powinien spróbować X1 i PS4 jak to powiedział effendi360:)

Link to post
Share on other sites

Jeszcze taka kwestia dla osób, które uważają że technicznie PS4 "zgniata" X1.

 

Układ graficzny w PS3 posiada 24 PS i 8 VS + 256mb DDR3

Układ graficzny w X360 posiada 48 SPU + 512mb DDR3 współdzielonej z CPU

 

Czy X360 "zgniótł" PS3? Nie... owszem multi-platformy wyglądają ciut lepiej na Xboxie, ale bez przesady. 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...