Skocz do zawartości

[TEMAT OGÓLNY] PlayStation 4


Recommended Posts

Wielka Brytania do drugi rynek co do wielkości i czy tam pc dorównuje ? no nie bardzo :)

Już nawet firma Massive odpowiedzialna za takie hity jak world in conflict czy  ground control rezygnuje z robiona gier tylko i wyłącznie na pc 

Tym samy massive dołącza do długiej listy byłych pecetowych developerów którzy przyszli po rozum do głowy i z przełomowymi technologiami startują na konsolach.

Edytowane przez TonySoprano
Link to post
Share on other sites

No... i? Czy ty serio to napisałeś, czy dla trollingu. Europa, to nie tylko Wielka Brytania. Jeśli chodzi o sprzedaż na X360, to większość się sprzedaje w USA, najwięcej na PC się sprzedaje w Europie, z PS3 cholera wie.

 

Jeśli ciągle starasz się nam udowodnić, że gry AAA zaczną omijać PC'ty, to przestań. Żadna konsola tego nie zrobiła, a przed premierą każdej tak mówiono. Teraz konsole będą najbardziej zacofane w dniu premiery, względem wydajności, więc nie mów, że teraz będzie inaczej.

Rynek F2P jak już wcześniej mówiłem, wchodzi na (tfu!) konsolki. Siłą napędową będą exy, ale jedna platforma z czasem to będzie mało, aby pokryć coraz to rosnące koszta produkcji (wiem, że teraz ma się robić gry na konsolki łatwiej), zwłaszcza, że konwersja będzie łatwiejsza, niż obecnie.

 

 

@down

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites

Nie staram się nic udowadniać  :) Piszę fakty i tyle w temacie.

A co mi po tym ze konsole już w tej chwili są zacofane ? Myślisz ze się przejmuję tym ? Zresztą już wcześniej psiałem: 

 

Zamknięta konstrukcja oraz wspólna pamięć procesora i układu graficznego stanowią istotną przewagę, nawet nad high-endowymi komputerami.

Edytowane przez TonySoprano
Link to post
Share on other sites

Zamknięta konstrukcja to taka sobie przewaga, może dla dev bo wiadomo łatwiej pisać pod konkretny sprzęt. Tyle, że jak mi w PC brakuje pamięci, to idę sobie do sklepu i kostkę kupuje. Jak mi GPU "dławi" to sobie kupuję GPU. Jak w PS3 Crysis chodzi w zabójczych 22 fps, to sobie GPU nie wymienisz, tylko czekasz na następne PlayStation które po 2-3 latach od premiery, cierpi na te same dolegliwości.

 

 

wspólna pamięć procesora i układu graficznego

Xbox 360 miał to w 2005 r. i gdzie ta przewaga? 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No to sumujemy (gry co już wyszły i są naprawdę warte uwagi):

Uncharted 1-3, Heavy Rain, Fable 2, TLoU, RDR, (niech będzie) Forza i Gran Turismo vs Wiedźmin, Gothic 1-3, StarCraft 1-HoTS, Total War'y, WoW, GW 1-2, Civilization 1-5, Penumbra 1-2 (trzy to tylko platformówka), Amnesia, Heroes'y, ArmA 1-2, Neverwinter Nights 1-2, BF'y wszelakie (np. 2142, 2 (te tylko na PC)) + możliwość tworzenia modów do części gier.

Do Cywilizacji właśnie wyszedł dodatek, StarCraft 2 czeka na trzeci dodatek, Total Wary cały czas są robione nowe części, WoW cały czas wspierany, GW2 również, Amnesia 2 wychodzi w tym roku.

 

@Up

Trzeba wspomnieć, że jeśli kupujemy w dniu prmeiery konsoli również PC'ta, to jeśli chcemy mieć podobną grafikę na obu sprzętach, to ani pamięć, ani karta, ani procesor w PC'cie dławić się nie będzie do czasu następnej "nowej generacji", która sprawi, że tym razem na pewno gry AAA będą tylko na konsolach :D

 

Zamknięta konstrukcja oraz wspólna pamięć procesora i układu graficznego stanowią istotną przewagę, nawet nad high-endowymi komputerami.

A Polska z tym rządem (i całym sejmem) idzie ku świetlanej przyszłości.

Tak, pamięć GDDR5 dla procesora w PS4 to naprawdę coś wspaniałego, ale ty i tak pewnie nie wiesz, o co mi chodzi z tą pamięcią.

 

A i jeszcze taka mała anegdotka:

-Co się dzieje, jak twórca gry dochodzi do wniosku, że gra na konsoli będzie za wolno chodzić lub mieć dropy?

-Robi lepszą optymalizację kodu?

-Obniża rozdzielczość lub framerate.

-I to wówczas rozwiązuje problem spadków płynności obrazu?

-Nie.

- :(

 

(lub jest sumą logiczną, więc zdanie jest prawdziwe, kiedy jeden, lub oba warunki są prawdziwe)

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites

Większość gier które wymieniłeś na pc to nawet nie są produkcje AAA  :)

 

Gdyby producent wyciskał z karty graficznej siódme poty, tak jak robią to zazwyczaj wobec gier konsolowych, to rynek CPU i GPU nie miałby racji bytu. Jeśli wobec procesorów można jeszcze polemizować, tak w przypadku kart graficznych target jest tylko jeden - gry. Co roku wychodzi co najmniej 50 różnych modeli kart graficznych i muszą być one sprzedane. Ich odbiorcą są gracze, więc trzeba dać im powód, aby kupili nowe. Tym powodem są zawsze wymagania gier. 

Jeśli 6 letnia karta w konsoli jest w stanie wygenerować grafikę zbliżoną do tego co widzisz na dobrym komputerze to znaczy tylko to, że się da i 3 generacje nowych GPU w ciągu jednego roku są kompletnie niepotrzebne. Jeszcze nigdy nie wyszła taka gra, która wykorzystałaby 100% mocy GPU, bo za rogiem ATI i Nvidia miała już plany na 2 generacje do przodu i musieli to sprzedać !!! 

Obecne GPU są tak potężnymi układami, że mogą generować cuda. Wszystkie obecne gry z powodzeniem chodziłyby na kartach sprzed 3 lat, gdyby deweloper był tak uprzejmy i ruszył du**ę. Niestety nie może tego zrobić, bo dostaje ciężką kasę od producentów GPU z tego, że jelenie biegną do sklepu i wydają 1000+ zł na nową kartę, która za 2 lata będzie złomem. 

Opuść jaskinię, w której mieszkasz.

 

A i jeszcze jedno do dodania:

 

Niestety rynek gier na PC żyje w symbiozie z bebechami i nikt nie może sobie pozwolić na wyciskanie wszystkiego z GPU, bo strzeliłby sobie w głowę, a nowe karty muszą wychodzić co kwartał i muszą być się sprzedawać... 

 

 

660 GTX to pi razy drzwi odpowiednik układu w PS4, więc w teorii masz zbliżoną wydajność. W praktyce musiałbyś mieć 2x większa wydajność, aby dociągnąć do końca generacji. Nawet o wiele mocniejsza 680 nie dociągnie. Dwie 680 w SLI, Titan, seria 700 lub w przyszłości 800 - takie rozwiązania mają szansę dociągnąć do końca generacji z grafiką low-medium. 660 myśląc przyszłościowo do słaby układ, dobry na chwilę obecną i następne 2 lata. Potem będziesz musiał pomyśleć o zmianie.

Edytowane przez TonySoprano
Link to post
Share on other sites
Jeśli 6 letnia karta w konsoli jest w stanie wygenerować grafikę zbliżoną do tego co widzisz na dobrym komputerze to znaczy tylko to, że się da

To idzie na złote myśli, nie ma bata.

Przedstawiam tobie obrazek, który obrazuje moją reakcję na tą część wypowiedzi i na zakończenie AC3.

 

Te twoje mądrości względem optymalizacji są fascynujące, na pewno jesteś doświadczonym programistą, który chodzi do wielkich firm i robi im optymalizację pod konsolę. Póki gry są robione pod DX, a tak też będą robione na X1, to figę, a nie 100% możliwości wyciśniesz z podzespołów.

 

660 GTX to pi razy drzwi odpowiednik układu w PS4, więc w teorii masz zbliżoną wydajność. W praktyce musiałbyś mieć 2x większa wydajność, aby dociągnąć do końca generacji. Nawet o wiele mocniejsza 680 nie dociągnie. Dwie 680 w SLI, Titan, seria 700 lub w przyszłości 800 - takie rozwiązania mają szansę dociągnąć do końca generacji z grafiką low-medium. 660 myśląc przyszłościowo do słaby układ, dobry na chwilę obecną i następne 2 lata. Potem będziesz musiał pomyśleć o zmianie.

 

:o

:roll:

:hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQMOvZfXOcDPwXyFtV1V4EqqIrqAD2kVCQJp9zEhxYNWHNt04IjITMiZwFA

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites

 

 

Wszystkie obecne gry z powodzeniem chodziłyby na kartach sprzed 3 lat, gdyby deweloper był tak uprzejmy i ruszył du**ę. Niestety nie może tego zrobić, bo dostaje ciężką kasę od producentów GPU

 

To ma tyle sensu co funkcja drzemki w alarmie przeciwpożarowym. 

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

w przypadku kart graficznych target jest tylko jeden - gry. 

Bzdura i durnota totalna... mówił ci kiedyś ktoś o renderze na GPU, wykorzystaniu GPGPU w kryptografii, algorytmie SL3 czy dziesiątkach / setkach / tysiącach inne rzeczy jakie stacja robocza może robić z wykorzystaniem hi-endowego GPU?

 

I uwierz mi że tam bateria 3 szt HD 7970 w Tri-Fire jest wykorzystywana w 100% :)

PS: Wiesz, że to co na rynku gaming-pc nazywa się GTX Titan, to tak na prawdę procesor Tesla K20 z wyłączonymi niektórymi SMX? :P 

Link to post
Share on other sites

Bzdura i durnota totalna... mówił ci kiedyś ktoś o renderze na GPU, wykorzystaniu GPGPU w kryptografii, algorytmie SL3 czy dziesiątkach / setkach / tysiącach inne rzeczy jakie stacja robocza może robić z wykorzystaniem hi-endowego GPU?

 

I uwierz mi że tam bateria 3 szt HD 7970 w Tri-Fire jest wykorzystywana w 100% :)

PS: Wiesz, że to co na rynku gaming-pc nazywa się GTX Titan, to tak na prawdę procesor Tesla K20 z wyłączonymi niektórymi SMX? :P

 

Dzięki za podpowiedz  :)

 

A wracając do gier:

piractwo jest przyczyna dzięki czemu jedyne co robione jest teraz myślą o pc i rozmachem to onlinowe naciagactwo free2 pay i inne kolorowe pamperki grindujace punkciki.

Link to post
Share on other sites

Ja nie neguję konsoli, sensu ich istnienia, czy "fajności" jaką potrafi zaoferować... ja neguję DEBILIZMY niektórych konsolowych fanbojów, którzy:

 

-w zabawce przeznaczonej do odmóżdżania (bo taka jest większość gier) wietrzą konkurencję dla profesjonalnych narzędzi, czyli PC

--tutaj ciekawy paradoks, ja PS3/X360 nie potrzebuję, a on musi mieć PC żeby pisać te durnoty na forum :)

 

-pieprzą niestworzone farmazony na tematy techniczne i nie mając zielonego pojęcia o czym mówią podniecają się cyferkami (albo jak walker powiedział "wykorzystują potencjał Cella w Fifie")

--dobra kwestia jest taka że, zanim zapowiedziano x86 w nowej gen. wszyscy widzieli zbawczy wpływ architektury ppc na jakość gier :)

 

-jedyny argument /rozsądny/ to, "bo my mamy gry których na PC nie ma"

--jednocześnie zapominają że PC też ma gry, których nie ma konsola (ale to przecież detal), tutaj kolejny paradoks - wymieniając "exy" konsolowe jadą równo, zapominając że nie można zestawić gry na PS3 z grą na X360 (tylko), bo na ogół konsolę mają jedną.


piractwo jest przyczyna dzięki czemu jedyne co robione jest teraz myślą o pc i rozmachem to onlinowe naciagactwo free2 pay i inne kolorowe pamperki grindujace punkciki.

Zapytaj się posiadaczy Xboxa 360, który nie zrobił LT/JTAG/RGH :) 

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

W rozdzielczości 1280×1024, czyli rodzielczości większej o 42,(2)% od 720p, to 8800 gt + E6850 Crysis 1 chodził płynnie na high/ultra, więc mi nie mów, że potężnie wykastrowana wersja konsolowa z dużo gorszą grafiką i framerate'em dorównuje legendarnemu, ale już bardzo staremu 8800 gt, tak więc przestań gadać głupoty.

 

 

apytaj się posiadaczy Xboxa 360, który nie zrobił LT/JTAG/RGH :)

Ale z Ciebie ignorant gtxxor, naprawdę. Nie wspomniałeś o wave'ach, co były kilka lat temu, wtedy wgrywało się coś innego, nie LT, to co było przed tym. Jak się to nazywało?

 

 

Życzę powodzenia jeśli uważasz ze GTX680 starczy na ok 7 lat  :rotfl:

 

8800 w 720p wystarcza do dzisiaj i zapewnia dużo lepszą grafikę niż na konsoli. MW3 w 1080p chodziło na full detalach i miałem od cholery FPSów, BC2 chodziło na full (tutaj bez AA), a jak się wyłączyło HBAO to jeszcze lepiej.

 

 

piractwo jest przyczyna

A przyczyną piractwa są przeciętne gry, które kilka lat temu stały się standardem, typu CoD'y, które mimo, że mają wysokie wyniki sprzedaży (hamburgery z X360 robią swoje), to na torrentach górują. Potem taki Ubi płacze, że 95% PC'towców to piraci, to super, w dziale pomocy technicznej durnego Ubisoftu nie ma do wyboru gry Far Cry, muszę pisać pod Far Cry'a 3. Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie.

Edytowane przez Gwynbleidd
Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem obrazy o wąskie gardła na pc :/ nawet wysoko postawiony pracownik nvidi timothy lothes (która z hukiem wyleciała za swoje praktyki od kontraktów konsolowych) wymieniała kilkanaście na swoim blogu podsumowując tekstem: ekskluzwne gry na skończonym hardwarze będą wyglądać" lata przed grami pctowymi ze względu na budżety oraz rzeczy które mogą ci developerzy wykorzystać a pomimo obecności w kartach pc nie są nawet wyeksponowane w directx" 

Edytowane przez TonySoprano
Link to post
Share on other sites

Ale z Ciebie ignorant gtxxor, naprawdę. Nie wspomniałeś o wave'ach, co były kilka lat temu, wtedy wgrywało się coś innego, nie LT, to co było przed tym. Jak się to nazywało?

Był Xtreme, iXtreme, teraz jest iXtreme LT :)

 

 

rzeczy które mogą ci developerzy wykorzystać

Zdaje mi się że słowa te były napisane w kontekście RSX i PS3, które nVidia promowała z wiadomej przyczyny. Obecnie w konsolach siedzi sprzęt od AMD i jakoś nie widzę tego zachwytu nVidii, jaki towarzyszył premierze PS3.

A w kwestii PS3 no cóż... gdzie ten TLoU wyprzedza o lata świetlne gry na PC... swoimi bitmapami i 720p 

Link to post
Share on other sites

 

 

Teraz, to rządzi RGH..

owszem ale w slimach

do jasperów zbyt wiele zachodu i czasem długie boot starty na niektórych płytach (v2)

 

 

 

LOL  8800gt to karta 2-3 krotnie lepsza od tych z obecnych konsol 

 

RSX w ps3 to odpowiednik 7800 GTX na jego bazie, a to co siedzi w "klocku" to  Radeon X1800 po modyfikacji...

więc dobrze powiedziane

 

Proszę bardzo

http://en.wikipedia.org/wiki/Xenos_(graphics_chip)

http://en.wikipedia.org/wiki/RSX_'Reality_Synthesizer'

 

teraz weż sobie ten oto komparator http://www.benchmark.pl/komparator-gpu.html i porównaj te karty czyli 7800 GTX i X1800  do 8800GT.... JAK BYK 3 razy lepsza...

Link to post
Share on other sites

TonySoprano, to że jesteś fanbojem widać z daleka

Grafika na konsoli jest gorsza od low detali na komputerze w 720p, porównywałem na tym samym telewizorze więc wiem. Konfig który wyszedł w 2007 roku q6600 i 8800gt dalej sobie daje radę w grach w 720p, ba nawet w 1280x1024 na detalach w dalszym ciągu lepszych od tych konsol. 

Link to post
Share on other sites

nie generalizujmy panowie niektóre z nowszych gier wyglądają świetnie na konsoli i działają całkiem fajnie. Tak pierwsze z brzegu c mi przychodzą na myśl to tomb raider który na xboxie prezentował się niczego sobie. Najbardziej jednak na + zaskoczyło mnie to jak na xboxie prezentował się Hitman Absolution, prawdę powiedziawszy trochę wryło mnie w ziemie że wycisnęli taką oprawę na konsoli, a grałem również w wersję na pc na max w 60fps'ach, a mimo to jestem pof wrażeniem wyglądu Hitmana na xboxie. Wszystko zależy od developera czy mu się chce i czy ma fundusze. Exclusivy to trochę inna bajka.

Link to post
Share on other sites

tez porownywalem . Major ma racje.

Najciekawsze jest to ze 9 na 10 obroncow konsol nie mialo/nie ma dobrego peceta . Nie maja porownania a walcza jak Spartanie za te zabaweczki. Zwyczajnie boli ich brak na stanie chociazby przecietnego PC , a wiadomo :" jak nie moge czegos miec to jest be" .

Link to post
Share on other sites

A ja poczekam, rok/dwa lata, może w tym czasie kupie jakąś grafe do phenom'a 965 zamiast HD 7770 i w tym czasie nowe konsole stanieją, a wydajność mojego pc spadnie do zera w nowych grach, a ja kupię sobie konsolę(PS4).

Edytowane przez Szczyrczek 11
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...