fenikz 12 Napisano 2 Października 2013 Udostępnij Napisano 2 Października 2013 BF4 dalej kaszana (ograłem trochę betę na PC), ale jest odrobinę lepiej niż w 3. Snajpa już normalnie strzela, nie jak z armaty + kilka innych małych poprawek na plus.Aha, i budynek fajnie się zawalił, chyba tyle. Cytuj Link to post Share on other sites
gamerrxx 20 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 (edytowane) A tak apropo bf4 jak widziałem testy bety która jest właściwie bez optymalizacji nie patrząc na te spadki na radku 7850 w normalnych 1080p jako tako uciagała tak do 60 kl/s oczywiście średnie były niższe, ale do rzeczy jakim cudem na ps4 które ma bardzo podobny układ działa z optymalizacją pod jeden sprzęt w 720p? Wiem, że procek jest słaby, ale on w tym przypadku nie powinien być taki ważny jak na pc więc mam pytanie czy Dice tak zlało sprawę czy zwyczajnie coś z konsolą jest tak bardzo nie tak? Edytowane 3 Października 2013 przez gamerrxx Cytuj Link to post Share on other sites
MartinMartinN 16 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Ciekawe jak GTA V będzie wyglądać na Playstation 4 I czy będzie w Full HD..... wątpie...ale już Red Dead Redemption 3 na bank. Full HD powinno byc już standardem. Cytuj Link to post Share on other sites
Deus91Ex 26 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 A tak apropo bf4 jak widziałem testy bety która jest właściwie bez optymalizacji nie patrząc na te spadki na radku 7850 w normalnych 1080p jako tako uciagała tak do 60 kl/s oczywiście średnie były niższe, ale do rzeczy jakim cudem na ps4 które ma bardzo podobny układ działa z optymalizacją pod jeden sprzęt w 720p? Wiem, że procek jest słaby, ale on w tym przypadku nie powinien być taki ważny jak na pc więc mam pytanie czy Dice tak zlało sprawę czy zwyczajnie coś z konsolą jest tak bardzo nie tak? PS4 jest w stanie pociągnoć bf4 w 1080p/60 fps tylko DICE tego nie zrobi bo pewnie kosztowało by to ich za dużo kasy i czasu a jak wiadomo czas to mamona Cytuj Link to post Share on other sites
gamerrxx 20 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 (edytowane) Obawiam się, że jest to to o czym mówiono kiedy przedstawili specyfikację X One, że i tak gry zoptymalizowane będą pod słabszą konsolę nie licząc exów, ale podobno Xbox ma się stać mocniejszy z biegiem czasu pewnie o chmurę chodzi i nie będzie to tak wyglądało no poczekamy zobaczymy Edytowane 3 Października 2013 przez gamerrxx Cytuj Link to post Share on other sites
Cacek93 2397 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 pociągnoć Pociągnąć się pisze. Oczywiście, że to mogą zrobić. Obcinają detale, wyłączają AA i inne efekty zostawiając tylko rozdzielczość FHD, tada! nie zrobi bo pewnie kosztowało by to ich za dużo kasy i czasu a jak wiadomo czas to mamona Sony posypałoby im głowy dolarami, aby ta optymalizacja była możliwa, a sama gra wyglądała lepiej. Wtedy posiadacze PS4 mogliby się zachwycać, że mają grafikę lepszą niż na Xklocku. Cytuj Link to post Share on other sites
gtxxor 3481 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Sam układ graficzny PS4 jest porównywalny z HD7850 (więcej SPU, niższe taktowania)... ale CPU i podsystem RAM, to bardzo duży 'bottleneck'. Czas dostępu do DDR5 jest długi, a kontroler w Kabini powolny. Sama jednostka CPU ma wydajność wątku znacznie niższą od Celerona Sandy. Biorąc pod uwagę że grom dedykowane jest tylko 6 rdzeni, to jest to pięta achillesowa tej platformy. 4 rdzeniowe Kabini w zastosowaniach wielowątkowych zbiera cięgi od 2 rdzeniowego Pentium 2020M... a jest znacznie wyżej taktowane. I na nic ultraszybkie interfejsy komunikacji i solidne GPU, jeśli CPU nie nadąża ... Btw, widzę kąsolowcy zaskakują. Najpierw było jaranie się Anczartyd, potem bajki o optymalizacji działającej cuda, a teraz już tylko mrzonka w postaci "gdyby chcieli to by mogl" Cytuj Link to post Share on other sites
Cacek93 2397 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 jeśli CPU nie nadąża ... Jestem ciekaw jak to się odbije na multi przy bardzo wysokiej liczbie graczy. Cytuj Link to post Share on other sites
gamerrxx 20 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Mogli by dać o to 100$ drożej i chociaż ten procesor podciągnąć trochę, dać lepsze chłodzenie i podkręcić proc graficzny. Wydaje mi się też, że jak by opracować jakoś, że na grafe przypadała by tylko pamięć gddr5 tak 2-3 gb i 8 giga ramu ddr3 i nie dość, że by było taniej to i zapewne wydajniej, ale tak czy siak już lepiej te gddr5 niż ddr3 w X one bo z dwojga złego już mi się wydaje, że lepsze to pierwsze jest...(tak wiem X one ma sram które chyba, aż tyle nie nadrobi zresztą oceniać będzie dopiero po jakimś roku od pojawienia się w sklepach) No cóż jeśli się nie zmieni to po pewnym czasie i ceny tych gier potwierdzą się, to trzeba być prawdziwym fanybojem, albo bardzo chcieć zagrać w jakiegoś exa, żeby inwestować w konsole Cytuj Link to post Share on other sites
gtxxor 3481 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Bufor ramki w Xone jest delikatnie szybszy od DDR5 w Sony (początkowo popełniono błąd w obliczeniach), a sam układ w Xone ma jeszcze ponad 1M tranzystorów, które niewiadomo na co przypadają. Więc to porównanie nie jest takie oczywiste. Na pewno podsystem CPU w Xone > podsystem CPU w PS4. GPU oczywiście na odwrót. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość vukmir_vukmir Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 To aż dziw bierze, że inżynierowie Sony i Microsoftu zdecydowali się włożyć do swoich konsol cpu mniej wydajny niż Pentium 2020m. Pewnie zrobili to na chybcika, bez żadnych badań - bo tak to wygląda w korporacjach generujących miliardowe zyski rocznie. Czytając posty gtxxor`a żałuje, że nikt w Japoni nie miał jego numeru telefonu, może uniknęlibyśmy wydajnościowej katastrofy kolejnej generacji i zmarnowanych 5 lat w rozwoju gier. Kolego weź trochę na wstrzymanie, bo to już robi się nudne jak starasz się uchodzić za eksperta na podstawie przeczytanych w zachodnich serwisach plotek. Cytuj Link to post Share on other sites
gtxxor 3481 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Jakich plotek? Platforma Kabini (Jaguar) jest już od jakiegoś czasu znana i przetestowana... Tak sobie "radzi" 4 rdzeniowy Kabini @ 2,0GHz w Cinebench i dostaje cięgi od 2 wątkowego Pentiuma z serii Sandy http://s13.postimg.org/f3vx8h7hj/kabini.png Teraz weźmy poprawkę na 2 dodatkowe rdzenie (2 przeznaczone tylko na system) w procesorze PS4 i łatwo wywnioskować, że byle i3 zrobi z niego miazgę (tym bardziej że jednostka w PS4 jest 20% niżej taktowana od testowego A6-5200), a jak wiemy... i3 nie jest w żaden sposób procesorem "high-end", to nawet nie segment "main". To są bardzo proste energooszczędne rdzenie, obcięte nawet z cache l3 (co jeszcze bardziej nie nastraja pozytywnie w kontekście długiego czasu dostępu do ddr5, a wiemy po co cache l3 się wykorzystuje). Trzeba zrozumieć że nowe konsole w przeciwieństwie do obecnej generacji nie ukazują się jako "pokaz wydajności", to po prostu platformy które za odpowiednio niewielkie koszta produkcji mają zmniejszyć różnice dzielące rynek PC i rynek konsolowy. Sony i MS oduczyli się już przeinwestowywania maszynek, gdzie na sprzedaży konsoli de facto tracono, a RMA wbijały kolejne gwoździe. Ma być możliwie tanio, możliwe bezawaryjnie i możliwie prosto (x86 = niskie koszty dev multiplatform). 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Gość vukmir_vukmir Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Oczywiście w dalszym ciągu operujesz jedynie uproszczoną do granic możliwości spekulacją. Nie wiadomo na jakiej podstawie przekładasz wyniki testu podzespołów komputerowych na wyniki podzespołów wkomponowanych w architekturę nowej konsoli - układu nie występującego do tej pory na rynku. Na koniec wyciągasz wniosek: core i3 rozłoży konsole na łopatki. Tutaj nie ma przełożenia 1:1, konsola jest sprzętem projektowanym od podstaw na lata i z pewnością jest projektowana w taki sposób aby była maksymalnie zbalansowana, Naprawdę wierzysz w to, że inżynierowie zbagatelizowali coś tak oczywistego jak prawdopodobieństwo obniżenia wydajności konsoli przez najsłabsze ogniwo jakim jest procesor? Takie błędy to może popełniać dzieciak pierwszy raz składający komputer a nie goście, którzy zaszli w swojej pracy tak daleko, że odpowiadają za architekturę konsol następnej generacji. Między innymi dlatego nie stawiałbym tak radykalnych wniosków. Swoją drogą zabawne jest, że w dziale karty graficzne zamykane są tematy, w których spekuluje się jaka karta graficzna uciągnie grę, która dopiero wyjdzie w przyszłości a tutaj hulaj dusza - dyskutujemy o wydajności sprzętu, którego nikt nie widział.. Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Dzial hardware ma nieco inny charakter (doradczy - glownie co kupic) choc istnieja tematy gdzie dyskusje sa dozwolone np. temat o nowych radkach. Ale ten temat jest w pelni przeznaczony na dyskusje o PS4 Widzac specyfikacje wydaje ze konsole nowej generacji beda bardziej konkurentami mocniejszych lapkow niz stacjonarek. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość vukmir_vukmir Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 To skoro dopuszczalna jest dyskusja oparta na domysłach to jak skomentujesz wyniki core i3 w bf 4: http://pclab.pl/art55028-3.html podczas gdy na PS4 ma być stałe 60 FPSów? Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Dawno bylo juz powiedziane ze detale na konsolach beda pociete w stosunku do PC. Dochodzi jeszcze kwestia rozdzialki i aa. A z tym STALYM fpsem to wiemy jak bywa Cytuj Link to post Share on other sites
Gość vukmir_vukmir Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Pozostaje pytanie czy obcięcie detali w bf4 na core i3 da nam 60 FPS? Po wypowiedziach internautów nie wygląda to za dobrze;) Cytuj Link to post Share on other sites
XT600 6 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Jeszcze nie tak dawno na ps4 miało być 4k potem full hd a teraz... "jednak obraz nie był wyświetlany w natywnej rozdzielczości 1080p, ale za to więcej jak 720" wow http://www.ps4site.pl/gameplaye/grafika-w-battlefield-4-na-ps4-porownywalna-do-ustawien-srednich-na-pc/ Cytuj Link to post Share on other sites
gamerrxx 20 Napisano 3 Października 2013 Udostępnij Napisano 3 Października 2013 Czy tylko ja mam wrażenie, że wraz z wyjściem maxwelli od Nv grafa na konsolach z automatu stanie się bardzo bliska Low-endu i tak naprawdę nie zdąży dobrze wyjść i będzie przestarzała dość mocno? Cytuj Link to post Share on other sites
gtxxor 3481 Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Nie, aczkolwiek znów powtórka z rozrywki. Wersja konsolowa 720/900p, bez AA / lekko poobcinane detale i z czasem zwiększające się spektrum cięć. Wkońcu obecne konsolki to takie słabsze PC'ty, więc multiplatformę można stworzyć dopasioną pod high-endowe RIG i pociąć wmiarę potrzeby dla konsol, wszystko w obrębie jednego projektu. Mam skromną nadzieję, że pozwoli uniknąć to historii takich jak GTA IV. Ktoś tam kiedyś wspominał że The Crew po odpaleniu na PS4 gry w formie "PC@ultra" osiągało ~10 fps. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 At the Ubisoft E3 event, the PC version of The Crew was running at 30 frames per second, but the first working compilation of the PS4 codebase wasn't quite so hot, operating at around 10fps. How The Crew was ported to PlayStation 4 Cytuj Link to post Share on other sites
gtxxor 3481 Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Mnie boli myślenie ludzi, którym wydaje się że Sony, czy MS władowali do tych konsol najwydajniejsze podzespoły na rynku i dobrodusznie wycenili je na ~2k w złotówkach. Konsole były z pewnością pieczołowicie projektowane, ale po to by oprócz rozsądnej wydajności i zaspokojenia potrzeb rynku były PRZEDE WSZYSTKIM narzędziem do zarobienia ogromnych pieniędzy. Konsola to nie tylko koszt zastosowanych podzespołów, konsola to także jej oprogramowanie, cały ekosystem (kampania reklamowa, usługa online, dodatkowe "ficzery"), a przy okazji każda firma / pośrednik uczestnicząca w jej projekcie / wdrożeniu / sprzedaży / obsłudze musi odpowiednio zarobić, za to zaś zapłacimy my - potencjalni nabywcy. Prawda jest taka że 99% ludzi ma absolutnie "w tyle" jaki dokładnie tam siedzi procesor, ile jest pamięci operacyjnej i jakie technologie obsługuje GPU. Dla tych ludzi PS4 ma dać wyraźny progres względem PS3 i taki progres będzie, nie szukają oni odwołań do rynku PC, etc. bo interesuje ich rozrywka, na ogół w bardzo każualowej formie. Dodano nowe "bajery" do kontrolera, funkcje społecznościowe, oprawa AV względem PS3 ulegnie poprawie i przeciętny Jan Kowalski jest zadowolony, bo cena przystępna, pobór prądu znikomy i w teorii wydaje się że większych problemów z RMA nie będzie. Typy tacy jak ja, którzy przeżywają brak Cache L3, czy uproszczoną budowę rdzenia to nisza ale Benchmark to forum dla entuzjastów i na jego łamach mam pełne prawo (i aprobatę niektórych) na prowadzenie tego typu dywagacji. Pewne jest że PS4 jest znacznie słabsze od najwydajniejszych komputerów dla graczy i nie oznacza, to że jest przez to jakieś tam złe, czy bee... po prostu to są czyste fakty. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Niech już te kąsole wyjdą bo mam dość tego czekania. Zobaczymy, jak to faktycznie będzie hulać w akcji. No ja z utęsknieniem przesiadłbym się na inny interfejs, bo to co jest na ps3 woła o pomstę. Żółw. Jaskółki ćwierkają że może być problem z dostępnością konsol na starcie. Ultima nadal nie ma wystawionej pełnej oferty, zresztą żaden sklep nie ma. To co jest powystawiane to szacowane ceny, bez potwierdzenia od sony poland - przynajmniej z tego co wiem od pracownika ultimy. Mnie interesuje pakiet z killzone, bo takie w sprzedaży mają się znaleźć ale kiedy i za ile ? Cytuj Link to post Share on other sites
gtxxor 3481 Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Mnie w Komputroniku powiedziano że w dniu premiery PS4 będzie na bank za "nie więcej niż 1800zł" i jeśli chcę mogą jedną mi zagwarantować. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Ale za 1800 bez kilzona... Raczej nie widzę sensu zakupu ps4 na starcie bez tej gry. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.