Skocz do zawartości

Asus M4N78 - odblokowanie rdzeni


Recommended Posts

Witam. Jako że jestem zielony w overclockingu i w ogóle podkręcaniu komputerów, chciałem się zapytać jak mogę odblokować rdzenie na płycie głównej M4N78? Wyczytałem gdzieś, że to właśnie na płycie trzeba coś przełączyć, niestety nikt nie raczył napisać "co" przełączyć :/. Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam ;).

Link to post
Share on other sites

W zależności od firmy i modelu płyty opcje w BIOSie inaczej się nazywają. Jeśli chodzi o płyty AMD to wyszukujemy opcję Advenced Clock Calbiration w zakładkach Cell Menu, OC Tweaker czy Advanced Settings i ustawiamy jej wartość na AUTO. Poniżej opcja CPU Core Control musi być na MANUAL, wtedy będziemy mogli operować wszystkimi rdzeniami – wystarczy zmienić DISABLED na ENABLED przy odpowiednim rdzeniu. W pozostałych płytach – Nvidia Core Calibration (w przypadku płyt nVidii) ustawiamy wartość HYBRID, lub zastosować program Easy Tune i włączyć opcję Core Boost w płytach Gigabyte’a.
"ASUS wymyślił przełącznik na płycie, więc wystarczy go pstryknąć."

Mam płytę z ASUS'a, a tak się składa że to wziąłem z tego artykułu :).

 

EDIT: @UP Będę musiał poszukać, jednak nie dziś bo późno trochę, a jutro od razu odkurzę i "odnowię" chłodzenie procesora i GPU :). Pozdrawiam i dziękuję za pomoc ;).

Edytowane przez An0nym8us
Link to post
Share on other sites

A czy możesz podać jaki masz procesor?

Nie wiem czy ta płyta ma przełącznik na laminacie. Moja takiego nie ma, ale odblokowałem rdzenie w biosie. Dziś już mi się nie chce tego sprawdzać, ale jutro podam Ci jak u siebie dokładnie odblokowałem.

Edytowane przez rap_r
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.