Skocz do zawartości

[PC] Euro Truck Simulator 2


Recommended Posts

A jakie masz skalowanie ustawione w opcjach grafiki ? Sprzęt masz elegancki także to dziwne. Jeśli ETS masz zainstalowany na twardzielu to zobacz jak się zachowa na SSD. Co prawda dysk nie ma wpływu na mniejszą ilość FPS ale na nagłe chrupnięcia już może mieć ;)

Link to post
Share on other sites

tak odinstalowalem modow nie mam sterowniki zmienilem nawet z najnowszej bety na poprzednie pelne i dalej to samo :/ zainstalowalem na dwoch roznych dyskach usunalem savy zadnej poprawy zaraz zobacze jak z wirusami ale nie mailem nigdy z nimi problemu zeby sie uchowaly u mnie :) wirusow nie ma crysis 3 dziala normalnie 

Edytowane przez trybcio86
Link to post
Share on other sites
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Wiem, że dubel, ale chyba warto ;)

 

Czy Euro Truck Simulator 2 może służyć jako benchmark kart graficznych?

 

Ależ oczywiście :) Warunek jest tylko jeden - muszą być wgrane odpowiednie mody. Mam wgrane sporo modów, ale 99% to defy i zastępstwa oryginalnych dźwięków co nie ma wpływu na wydajność. Ale jest jeden mod który robi ETS'a całkiem dobrą platformą do testowania sprzętu. Takim modem jest o to Realistic Lighting V2 wykonany przez Atak_Snajpera. Jednak zanim przejdziemy do wyników czas na kilka istotnych faktów dot. silnika czeskiej produkcji.

 

Sama w sobie gra nie jest wymagająca dla sprzętu. Bez żadnych modyfikacji mój sprzęt mając wszystkie ustawienia maksymalne w  rozdzielczości 1440x900 osiągał zawsze stabilne 60FPS. Największym zabójstwem dla wydajności jest opcja skalowanie. Jest to po prostu metoda wygładzania krawędzi polegająca na wyrenderowaniu obrazu odpowiednio: 2, 3 lub 4 krotnie (można też ustawić 75% lub 50% dla zwiększenia wydajności) większego niż rozdzielczość monitora, a następnie przeskalowanie go do rozdzielczości ustawionej dla monitora. Jest to po prostu ta sama technika którą teraz szczyci się NVidia w swoich nowych GTX'ach. A Czesi zrobili to już 2 lata temu... W skrócie obraz FHD przy skalowaniu 400% to renderowany obraz 4K i skalowany do 1920x1080. Killer wydajności, ale niestety ETS2 posiada tylko takie wygładzanie krawędzi.

 

Dobra, więc co się zmienia po wgraniu Realistic Lighting? Od razu można zauważyć, że gra bardzo wyładniała... a przy tym wymaga sporo mocy obliczeniowej. Nowe tekstury nieba, całkowicie przerobione oświetlenie, większa odległość rysowania oświetlenia przez lampy uliczne - to wszystko musi się jakoś wygenerować.

 

Test przeprowadzany był na mojej aktualnej konfiguracji:

 

Intel Core i5 3570K 4.6GHz

Sapphire R9 280X 1175MHz/1650MHz

2x2GB RAM Kingston HyperX

Euro Truck Simulator 2 1.14.2s w wersji 64bit + Realisitic Lighting v2

 

Jak to sobie poradziło? Średnio...

 

Zaczynam od najlepszych wyników:

 

Dzień, autostrada, droga jednopasmowa i miasto, bez deszczu: Wszędzie stałe 60FPS, z tym nie ma problemu.

 

Noc, autostrada, droga jednopasmowa, bez deszczu: Również i tutaj dobrze, stałe 60FPS, 2 razy spadek do 55FPS przy miejscach z dużą ilością świateł.

 

Noc, miasto, bez deszczu: Zaczyna się pogarszać. Maksymalnie widziałem 45FPS. Zazwyczaj jest 40 ze spadkami do 30.

 

Dzień, autostrada, droga jednopasmowa i miasto, opady deszczu: Zaczyna robić się wymagająco. Na autostradzie utrzymamy 40FPS ze spadkami do 35. W mieście również 40, ale już ze spadkami do 25.

 

Noc, autostrada, deszcz: Jest... źle. Maksymalnie 30 FPS, średnio 26, spadki do 20FPS, a nawet 14 (!) przy bramkach.

 

http://2.t.imgbox.com/R1neVasb.jpg

Dojeżdżamy do bramek, zaczyna robić się wymagająco.

 

http://8.t.imgbox.com/aAbRxQRG.jpg 

Ulewa, bramki i 14FPS.

 

http://3.t.imgbox.com/R6HwdYO3.jpg 

Oddalamy się od bramek to i FPS rośnie.

 

Noc, jednopasmowa, deszcz: Tutaj też niezbyt dobrze, maksymalnie 35FPS, średnio 30, spadki do 20FPS.

 

http://6.t.imgbox.com/5g30y3gh.jpg 

Zaczyna się przejaśniać. FPS dochodzi nawet do 26.

http://8.t.imgbox.com/m4wB7DMi.jpg 

Wiem, że nie jest to droga jedno pasmowa, ale już nie chcę mieszać chronologii. 35FPS, gdy deszcz już prawie nie pada.

http://2.t.imgbox.com/UUWpaBIk.jpg 

Refleksje od mokrej jezdni - gdy znikną frametate idzie ostro do góry.

 

Noc, miasto, deszcz: Tragedia. Tyle mogę powiedzieć. Średnio 17FPS, spadki do 11FPS, najwięcej widziałem 24FPS.

 

http://5.t.imgbox.com/dFOE2qpA.jpg

Miasto, Wrocław nocą podczas deszczu. I towarzyszące mi przez prawie cały czas 15FPS :)

http://9.t.imgbox.com/noN0lnun.jpg 

Im dalej od miasta tym FPS większy.

http://4.t.imgbox.com/7bfcMzZI.jpg 

I za miastem już "prawie normalnie" czyli 23FPS.

http://5.t.imgbox.com/EqaiukZb.jpg 

Ostatni zgrzyt wydajności przed końcem podróży. Dużo świateł, brak deszczu, ale jezdnia mokra i 25FPS.

http://9.t.imgbox.com/WMtLLUwL.jpg 

Zaczyna i się normować w mieście. 25FPS i dosyć miłe dla oka niebo.

http://3.t.imgbox.com/i6mrCowV.jpg

W końcu! 44FPS! Jezdnia zdążyła już trochę wyschnąć, deszcz to tylko wspomnienie, a i świateł nie ma za dużo.

 

Jak więc widać RL sporo podnosi wymagania gry. Do komfortowego grania... potrzeba by CF z R9 290. Jednak jedno mogę przyznać optymalizacja i tak nie jest jakaś zła. Nie wyrabiała tu tylko karta graficzna. Cały czas była obciążona w 100%, a proces miał obciążone wszystkie 4 rdzenie równo i maksymalnie do 60%.  Głównym killerem wydajności było skalowanie oraz refleksje od deszczu. Jeżeli ktoś chce jeszcze bardziej obciążyć sprzęt - niech wgra mod na więcej AI. ;)

Edytowane przez Ropasiak
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Bichits - ta, wyłączyć go :E Powiedzmy wprost ten mod to jak ENB dla GTA IV. Albo cieszymy oko i akceptujemy spadek klatek, albo obniżamy ustawienia, albo nie korzystamy z niego. Żeby nie obciążał GPU trzeba by z niego wszystko wywalić. Ja mogę zaakeptować ten stan rzeczy, bo dla takich widoków warto: 

 

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=342801501

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=342801570

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=342801603

 

Jak wszyscy narzekają na konsole, że hamują rozwój grafiki to ETS2 zdaje się to potwierdzać. Wyszedł tylko na PC, a dzięki modom staję na prawdę ładną grą. I stopień "ładnienia" idzie proporcjonalnie z wymaganą mocą obliczeniową. ;)

 

Widzę, że tutaj sporo laików. Ja w sumie od dzieciństwa siedzę w tym temacie więc jak macie jakieś pytania to walcie śmiało.

 

Na początek:

 

6x2/6x4 i podnoszona oś (Taglift i midlift).

 

Podwozia 3 osiowe są o wiele stabilniejsze od 2 osiowych, lepiej rozkładają ciężar i moc. W rzeczywistości dzięki 3 osiówce możemy przewieźć 44T DMC (dop. masa całkowita zestawu) zamiast 40T DMC przy transporcie kontenerów. W grze: lepsza stabilność i lepszy rozkład mocy. Jest jednak jedna wada tego: mniejsza zwrotność zestawu i zwiększone zużycie paliwa (dodatkowy opór przy dodatkowych osiach). Rozwiązanie tych problemów poniżej.

 

6x2 a 6x4

6x4 daje lepszy rozkład mocy, ale ogranicza zwrotność. 6x2 natomiast poprawia zwrotność w stosunku do 6x4. To tak w największym skrócie.

 

Podnoszona oś.

Ale w rzeczywistości mało kto używa stałych podwoź 3 osiowych. Zazwyczaj są to pushery. Czyli 6x2 z podnoszoną osią środkową (Midlift). Dzięki temu oszczędzamy na ogumieniu (w grze również) i na paliwie (mniejsze opory toczenia, ale to chyba w grze jeszcze nie jest do końca zaadaptowane). Taglifty czyli podnoszona ostatnia oś dosyć często stosuje się przy wywrotkach. Po 1 oszczędność paliwa i ogumienia, a po 2.. Często w trudnych warunkach możemy mieć problem z przeniesieniem napędu. Wtedy opuszczamy ostatnią oś, ciężar przechodzi tylko na 1 tylną i ruszamy jak ręką odjął ;)

 

Gdzie w rzeczywistości stosuje się dane podwozia:

Firanki/szmaty/burtówki - 90% 4x2, 10% 6x2 Midlift

Cysterny: 99% 4x2 1% 6x2 Midlift

Kontenery: tutaj... ciężko powiedzieć, ale raczej 50% 4x2, 50% 6x2 Midlift

Chłodnie: 90% 4x2, 9% 6x2 Midlift, 1% 6x4/6x4 Taglift

Wywrotki: 50% 5x2, 20% 6x4 taglift, 20% 6x2 midlift, 10% 6x4

 

Mam nadzieję, że zrozumieliście o co mi chodzi ;)

 

---

Edit: Poprzednie wyniki są zafałszowane. Po ponownym włączeniu kompa, odpaliłem sobie traskę w ETS'ie... deszcz, noc... i w mieście 40FPS. I ogólnie 2x wyższa wydajność co jest dosyć... dziwne. Bo poprzednio miałem odpalonego GPU-z i pokazywał zarówno prawidłowe takowanie karty jak i obciążenie które w grze sięgało 100%, a po alt+tab i zobaczeniu pulpitu 0%. Wirus też raczej w grę nie wchodzi, bo po restarcie by tak zniknął? :E Więc teraz mogę przyznać - do komfortowego grania wystarczy pojedynczy R9 290. U mnie najmniej było 30FPS w mieście, ale tylko przez kilka sekund, a potem stałe 40FPS, a wszędzie indziej 60.

Edytowane przez Ropasiak
  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...