Skocz do zawartości

Gtx 690 Micro przycięcia.


Recommended Posts

Witajcie, już miałem składać zamówienie na zestaw z gtx 690, kiedy wyczytałem na jakimś zagranicznym forum, że wystepuja mikro przycięcia, na drugim zas forum napisali ze micro stutter to sciema, wiec pytam jak to właściwie z tym i przycięciami jest. Prosze o wypowiedzi posiadaczy karty a nie forumowych teoretyków którzy powtarzają co przeczytali.

Edytowane przez Szoker
Link to post
Share on other sites

Niewiele jest osób które taką kartę posiadają. Zwyczajnie jest kompletnie nieopłacalna, ale to już osobny temat (sam mam nieopłacalną 680tkę i ją wielbię ;) ). Miałem w kompie zarówno CF z 6950 jak i ostatnio SLI z 680tek (czyli podobną konfigurację do 690tki). Na moim wcześniejszym 6950 po dorzuceniu drugiej karty mikroprzycięcia zabijały płynność w wielu grach które testowałem (BF3, sc2 czy l.a. noir). Druga karta poszła więc w czyjeś szczęśliwe ręce. Na 680tkach jednak nie miałem takiego problemu. Ciężko to wytłumaczyć bo jeden dostrzega to bardziej niż ktoś inny, a i lepiej dopracowane przez ten czas sterowniki robią swoje. Prawda jest taka, że z konfiguracjami wieloprocesorowymi (jeśli jesteś "skalany" czułością na microstuttering) zawsze będziesz miał jakieś tam mikroprzycięcia. I zawsze będziesz musiał czekać na profile do sterowników zrobione pod najnowsze gry (jeśli będzie tak że dana gra ma problemy z MS). Siła autosugestii że one tam są też robi swoje. Dlatego ja oddałem pożyczoną 680tkę kumpla i wiem że drugiej sobie w najbliższym czasie nie dokupię.

Link to post
Share on other sites

Kurcze bo teraz stoję przed dylematem czy wziasc jedna 680 4gb i nie miec przycięć czy tą 690...Nie wiem, technika idzie do przodu i zapewne z czasem bedą eliminowane te mikroprzyciecia, najgorsze jest to, że nie mam gdzie tego sprawdzic jak to w praktyce wygląda i teraz jestem w ciemnej du...

 

 

Po co Ci gtx690 jeśli się tak zapytam?

 

Do Komputera.

Edytowane przez Szoker
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Jeden monitor do gier 1920x1080, do pracy prawdopodobnie 2 w tej samej rozdzialce. Co do gier zaraz bedziecie gadac ze nie potrzebuje takiej karty, przy tej rozdzielczosci, ale ja lubie miec duzo fps a technologia gna do przodu.

Prawdopodobnie niedlugo dostane 46 cali lcd to tam tez nie raz buda bedzie podpieta.

Edytowane przez Szoker
Link to post
Share on other sites

No to bierz tą 690tkę i się nią ciesz jak nie masz na co kasy wydać ;) Keplery się najwidoczniej ładnie skalują pod SLI bo też nie widziałem wielkich problemów na 2x 680. Pamiętaj jednak że jeśli masz monitor 60Hzowy to czy tam będziesz miał 60 fpsów czy 200 to nie ma różnicy, a do 60fps jedna 680tka wystarczy. Zawsze można wtedy wrzucić drugą jak zacznie brakować mocy. Taniej i tak samo wydajnie (czasem nawet o koci włos wydajniej).

 

Podsumowanie tutaj:

http://www.anandtech.com/show/5805/nvidia-geforce-gtx-690-review-ultra-expensive-ultra-rare-ultra-fast/19

Edytowane przez Biafra1987
Link to post
Share on other sites

Różnicę pewnie widzisz- przez tragiczne darcie ekranu. Tym gorsze im więcej masz fpsów ponad refresh rate swojego monitora. Żeby się go pozbyć trzeba włączyć V-sync a ten capuje fpsy na poziomie odświeżania ekranu (więc w przypadku 60Hzowego monitora na poziomie 60fps...). Tu masz więcej teorii na ten temat:

 

http://www.tweakguides.com/Graphics_7.html

 

Tu najważniejsza część:

"FPS vs. Refresh Rate

FPS and refresh rate are two separate things. Even if the image on your screen has not changed in any way (e.g. a still 2D image like your Windows Desktop), or your 3D game isn't actually supplying enough new frames (e.g. the game is running at 25 FPS on a 60Hz refresh rate), the screen can still be redrawn a fixed number of times based on the current refresh rate of the monitor; if your FPS is less than your refresh rate at any time, the same frame may simply be redrawn several times by the monitor.

If your FPS is higher than your refresh rate at any time, your monitor will not actually be able to display all of these frames, and some will come out with a graphical glitch known as Tearing. To prevent this, you can enable an option called Vertical Synchronization (VSync). However here's the tricky part: if VSync is enabled, then your refresh rate and FPS will have a direct relationship with each other - they will become synchronized together. This is all covered in more detail in the Vertical Synchronization section of this guide.

"

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...