Skocz do zawartości

Wymiana Radeona HD3850x2 na ... ?


Recommended Posts

Przujacielu podam Ci przykład:Procesor x w grze y przy usta wieniach gry z w lokacji v osiąga średni FPS na poziomie 56 klatek na sekundę,Gradika a w grze y przy ustawieniach gry z w lokacji v osiąga średni FPS na poziomie 54 klatek na sekundę.Wynika z tego że wydajność obu podzespołów jest niemal że identyczna w grze y przy ustawieniach gry z w lokacji v. Takie wyniki to swiadectwo tego że oba elementy wykorzystują się wzajemnie w ~~100%.

Procesory jak i karty graficzne testuje się między innymi w grach. Procesory paruje się z możliwie najwydajniejszą karta graficzną, natomiast karty graficzne osiągają swe granice wydajności przy możliwie najwydajniejszym procesorze. Chodzi o to żeby dla testu grafiki wykorzystać procesor, który będzie w każdej sekundzie testu gwarantował 60 fps-ów i na odwrót.

 

Porównać rzeczywistą, czyli domową, wydajność procesora i karty graficznej można wtedy gdy testy obu podzespołów wykona się w tym samym ustawieniu danej gry i tej samej lokacji. Taki benchmark powinien finalnie zakończyć się wykresem pokazującym zalezność FPS od danej sekundy. Na wykresie powinny znajdować się chociaż 2 krzywe, jedna dla procesora, druga dla karty graficznej. Średnią liość FPS-ów dla CPU jak i GPU bez problemu będzie można wyliczyć.

 

Dla mnie to jest podstawa dla porównania CPU do GPU.

Ustandaryzowanie niektorych benchmarków rozwiąże problem, mój problem.

Edytowane przez dmdmarcin
Link to post
Share on other sites

Procesory jak i karty graficzne testuje się między innymi w grach. Procesory paruje się z możliwie najwydajniejszą karta graficzną, natomiast karty graficzne osiągają swe granice wydajności przy możliwie najwydajniejszym procesorze. Chodzi o to żeby dla testu grafiki wykorzystać procesor, który będzie w każdej sekundzie testu gwarantował 60 fps-ów i na odwrót.

 

Porównać rzeczywistą, czyli domową, wydajność procesora i karty graficznej można wtedy gdy testy obu podzespołów wykona się w tym samym ustawieniu danej gry i tej samej lokacji. Taki benchmark powinien finalnie zakończyć się wykresem pokazującym zalezność FPS od danej sekundy. Na wykresie powinny znajdować się chociaż 2 krzywe, jedna dla procesora, druga dla karty graficznej. Średnią liość FPS-ów dla CPU jak i GPU bez problemu będzie można wyliczyć.

 

Dla mnie to jest podstawa dla porównania CPU do GPU.

Ustandaryzowanie niektorych benchmarków rozwiąże problem, mój problem.

 

:hahaha:
Link to post
Share on other sites

Procesory jak i karty graficzne testuje się między innymi w grach. Procesory paruje się z możliwie najwydajniejszą karta graficzną, natomiast karty graficzne osiągają swe granice wydajności przy możliwie najwydajniejszym procesorze. Chodzi o to żeby dla testu grafiki wykorzystać procesor, który będzie w każdej sekundzie testu gwarantował 60 fps-ów i na odwrót. Porównać rzeczywistą, czyli domową, wydajność procesora i karty graficznej można wtedy gdy testy obu podzespołów wykona się w tym samym ustawieniu danej gry i tej samej lokacji. Taki benchmark powinien finalnie zakończyć się wykresem pokazującym zalezność FPS od danej sekundy. Na wykresie powinny znajdować się chociaż 2 krzywe, jedna dla procesora, druga dla karty graficznej. Średnią liość FPS-ów dla CPU jak i GPU bez problemu będzie można wyliczyć. Dla mnie to jest podstawa dla porównania CPU do GPU. Ustandaryzowanie niektorych benchmarków rozwiąże problem, mój problem.

Ale jak wykres dla procesorów??

Przecież sam procesor w grach będzie miał z 10FPS.Czyli jeśli mój proc będzie miał 7FPs to będzie blokował każdą grafikę która osiągnie 15FPs? Nie rozumiem twojego toku myślenia

Link to post
Share on other sites

http://maxforces.com...=45&rowstart=29

lub

http://maxforces.com/articles.php?article_id=57&rowstart=9

 

hehe, wystarczy sporządzić analogiczny wykres którego krzywe bedą obrazowały np. procent użycia CPU przez grę i procent użycia GPU, albo obrazowały ilość FPS-ów osiąganych dla CPU i dla GPU.

 

EDIT:

W tym teście

http://www.benchmark...rona/12677.html

widać że przy karcie graficznej HIS Radeon HD 5870 1 GB iCooler V w teście gry

Far Cry 2: 1680x1050, Ultra High/Very High

DX10, AAx0

Intel Core i3 2100 3,1 GHz (2C/4T) osiąga 91 FPs-ów.

 

Jeśli ten test powtórzymy dla radeona 7850 i osiągnie on też 91 fps-ów to znaczy że karta ta idealnie pasuje do tego procka w tej grze przy tym ustawieniu

(Far Cry 2: 1680x1050, Ultra High/Very High

DX10, AAx0)

 

bardziej łopatologicznie się chyba nieda.

Edytowane przez dmdmarcin
Link to post
Share on other sites

Nom, już łatwiej się nie da, choć i tak jest zawsze różnica jak grafa dana spisuje się w danej grze, a przecież wiemy, że 5870 jest bardzo prądożerne porównując do 7850, w czym lepszy jest 7850 i co teraz powiesz :D

Edytowane przez Igoruss
ja ci dam idiotę, warn za wyzwiska
Link to post
Share on other sites

@AUTOR

Kiedyś zagraniczne portale zajmowały się skalowaniem procesor / grafika, teraz chyba już zaprzestali. Niemniej przejrzyj ten temat http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=133206 (podobnego na forum.benchmark.pl nie znalazłem dlatego podlinkowałem Ci akurat taki - jak znajdziesz inny ale o podobnej tematyce to podrzuć nam na forum).

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...