Skocz do zawartości

Hackintosh LC by yorgol


Recommended Posts

Witam, będę dziś skladał mojego hackintosha LC i na bierząco wrzucał logi.

Niektóre części kupiłem używane od userów tego forum (dzięki t.luk & greqone)

 

Specyfikacja:

 

CPU: i5 2500k LC (w planach podkręcenie do 5Ghz)

GPU: gtx 580 LC (w planach podkręcenie do +-1Ghz, poprzedni właściciel miał 975mhz)

RAM: 4x4Gb corsair vegeance blue 1600mhz CL9 (w planach obniżenie CL do 8)

MOBO:Asus P8P67 PRO rev. 3.0

SSD: Vertex 3 ( na nim będzie najnowszy mountain lion 10.8.2 - około wtorku)

HDD: WD black 500 Gb ( na jednej partycji windows już dzisiaj, a druga na wspólne archiwum danych)

PSU: Pentagram 620W

CASE: Fractal Design arc midi tower

FAN: 6x Gelid 120mm Fan WING 12 UV BLUE + te wentyle które były w obudowie

RAD1: Phobya G-charger 240

RAD2: EK coolstream xt 360

REZ: EK Water Blocks BAY SPIN Reservoir - Plexi CSQ

PUMP: Liang DDC 1T + top

LIQ: EK ekoolence UV lime green 2l

 

Po złożeniu wszystkiego i instalacji obu systemów zamierzam dokupić magic mouse + jakąś podświetlaną klawiaturę.Ew. zrezygnuje z gestów i kupię zwykłą mysz.

 

Rozważam też dołożenie drugiego monitora 27 cali IPS (np dell u2711 quad HD) a obecnego 21,5 full hd ustawić obok niego w pionie jako dodatkowy ale obawiam się że ta karta graficzna nie uciągnie takiej rozdzielczości i musiałbym wtedy zrobić SLI ( płyta na to pozwala). Czekam na wasze opinie w tej sprawie.

 

W tych dwóch pudłach zawiera się wszystko:

 

http://imageshack.us/a/img155/479/zdjciehy.jpg

 

 

 

Układ:

 

REZ->PUMP->CPU-> RAD1 ->GPU->RAD2->REZ

 

Pompka podłączona na stałe na 12V.

Case fans regulowane regulatorem wbudowanym w obudowę

Wentylatory na chłodnicy regulowane po 1 regulatorze "kostce" na chłodnicę(były dodawane po jednym do każdego wentylatora ale rozgałęzieniem podepnę do nich po 2 i 3 wentyle).

 

 

 

1.) Składanie:

 

Kobieta walcząca z żywiołem :D

http://imageshack.us/a/img208/549/dsc08922xg.jpg

 

 

1.) Składanie-zakończono:

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Teraz konkrety:

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

Edytowane przez GreQonE
Podmieniona fotka, na prosbe ;) , kolejna edytka tez na prosbe
Link to post
Share on other sites

Kobieta walcząca z żywiołem :D

http://imageshack.us/a/img254/4553/zdjcie2s.jpg

 

Robię zdjęcia lustrzanką i ipodem, jednak nie mam przy sobie czytnika karty żeby je zgrać z lustra więc wieczorem podmienię te zdjęcia na odpowiedniki w wysokiej jakości ;) na razie macie "poglądowo" przeżyjcie na razie z taką jakością :) :)

 

Pojawił sie wielki problem techniczny, czy układ

 

REZ->PUMP->CPU->GPU->RAD1 ->RAD2->REZ

 

będzie dużo mniej wydajny niż taki jak napisałem w temacie? potrzebuje waszej pilnej rady! bo to by mi bardzo uprościło sprawę z podłączeniem węży

Edytowane przez yorgol
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

tak, właśnie zamontowałem 240 chociaż przyznaje ze jest ciasno i stąd pojawił się ten problem.. blokuje ona te dziury na węże co są tam seryjnie montowane (ponieważ musiałby ten wąż zrobić zbyt ostry łuk co skutkuje jego załamaniem. przez to będę musiał wypuścić węże slotami na karty rozszeżeń. I wszystkie znaki na niebie i ziemi wskasują że braknie mi jakichś 10cm węża;////////

Link to post
Share on other sites

A po co tyle wiatraków. Przecie to będzie młyn. Gdzie jest kontroler tego wszystkiego. :P .

 

3 na jedną chłodnicę 2 na drugą. 1 dodatkowy gelid przez przypadek bo greq miał akurat 6 a myślałem że będą 2 chlodnice 360 ale zawsze gdzieś weejdzie do obudowy(np na top obok chłodnicy, albo na którejś chłodnicy z drugiej strony go dam zeby robił za pull.

 

więc te 5x120 to minimum.

 

a do tego z obudową dostałem 2x120 z przodu + 180 z boku + 120 z tyłu.

 

odnośnie sterowania: 2x120 z przodu + 180 z boku + 120 z tyłu będzie podłączone do kontrolera obrotów który jest wbudowany w obudowę i prawdopodobnie na stałe skręce je na niemal minimum.

 

z każdym wentylatorem dostałem potencjometr" kostkę" do sterowania dwie kostki wyciągne na wierz i na dwustronnej taśmie samoprzylepnej przykleje na topie obuowy albo gdzieś z boku i jedna będzie sterowała 3 wentylatorami a druga dwoma wentylatorami na drugim radiatorze, czyli jedna kostka na chlodnice + z tyłu regulator wentyli obudowy ustawiony na stałe.

 

Radiatory będą cały czas na minimum a jedynie na czas gry będę je podkręcał do połowy.

I tu pojawia się moje pytanie do was:

 

Moja płyta ma 2 kanały do sterowania wentylatorami (poza tym dla CPU do którego będzie podłączona pompka)

pewnie płyta sama reguluje prędkość nawiewu lub przynajmniej w programie który dostaje ze sterownikami będę mógł z poziomu windowsa to regulować, jednak na płycie te 2 złącza są 4 pinowe moje wentylatory są 3 pinowe, myślicie że warto tam podpiąć 2 wentylatory np 120 z tyłu obudowy+ 120 z topu obudowy(nie z chlodnicy) ponieważ nie wiem czy jedyna regulacja jaką to dopuszcza to PWM?Gdyby nie to że będę tez korzystał z OSX gdzie na 100% nie działa ten program do sterowania ręcznie to mam obawy czy cokolwiek podpinać do tych gniazd ponieważ nie chce zeby mi to huczało na 12V cały czas.A jednak okazało się ze zabraknie mi węża i jeszcze 1m muszę zamówić z cooling to zamówiłbym od razu stosowną przejściówkę i podłączył wszystkie pod regulatory.

Link to post
Share on other sites

Na razie tego nie łapię, gdzie się to wszystko pomieści. Mam zaznaczone do obserwacji. Co do wiatraków, z mojego doświadczenia najlepiej mieć tyle wiatru na przodzie oczywiście ( kontroler). Rozumiem że projekt będzie ulegał przemianom. Byś dał jakieś foty jak to teraz wygląda.

 

Drabina kolejne stopnie wtajemniczenia.

 

Edytowane przez seele
Link to post
Share on other sites

Ja mam na swojej płycie Asus Z68 V-Pro też 2 wyjścia chasis fan które są sterowane przez płytę z poziomu programu fan xpert. Bardzo fajnie to działa bo kiedy komp nie jest obciążony jest cicho, a wentylatory rozkręcają się dopiero pod obciążeniem. Sam definiujesz sobie krzywe dla tych wentylatorów. Możesz do wejścia 4 pin podpiąć wentylatory 3 pin i też będzie działać. Poza tym możesz sobie kupić rozgałęziacz 4pin->2 x 4pin i wtedy do jednego kanału możesz podpiąć 2 wentylatory. Ja tak mam.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

OK, to już pewne muszę zamówić dodatkową paczkę z wężem, przy okazji złączka 90 stopni sie przyda.Jednak nie p odepne chyba żadnego wentylatora pod płytę ponieważ większość czasu komp by chodził na osx gdzie nei mógłbym nim sterować.w dodatku wentylator boczny 18cm + tylny 12cm mogą chodzić tylko od 10V w górę więc podepne je na sztywno na 12V bo są prawie bezgłośne. dzięki temu przód i jeden na topie będę miał na regulatorze obudowy, i każdą z chlodnic regulowaną oddzielną kostką.obecnie wygląda to tak:http://imageshack.us/a/img820/5333/zdjcie3p.jpgsorry, to już ostatnie zdjęcie w słabej jakości, zanim przyjdzie paczka i wznowie prace znajdę gdzies mój aparat;)Projekt wstrzymany na 2-3 dni aż przyjdzie paczka z wężem!

Jak widać jest już płyta ram pompka, górna chłodnica oraz mam podocinane prawie wszystkie węże i pozakładane złączki na ich koncach. wentylatory sa już podłączone.

 

Projekt wstrzymany na 2-3 dni az przyjdzie paczka z wężem!

 

ps. drabina służy do tego żebym udał się nią teraz spać ;)

 

Nie da się już edytować więc dopiszę tutaj: oprócz węża zakupiłem jeszcze katody UV ponieważ ten film podobno reaguje na UV

1 x Revoltec - podwójne katody UV 10cm

gdzie radzicie je umieścić? myślałem żeby jedną dać do zatok za rezerwuarem a drugą na top "za" chłodnicą, tzn chłodnica nie zajmuje całej szerokości topu i na topie przykręcić to tak zeby patrząc tak jak na zdjęciu powyzej chlodnica zaslaniala katodę a ona oświetlala by węże, nie wiem na ile starczy mi kabla. Jeszcze jakieś pomysły jak to umieścić?

 

 

kable i elementy obudowy czarno białe,elementy płyty niebieskie, wentylatory niebieskie UV, tylny wentylator z niebieskimi diodami,

wszystko oświetlone katodą UV i węże z zielonym płynem UV, nie wiem czy do niebieskich elementów płyty i niebieskich wentyli nie pasowałby bardziej niebieski płyn ale już kupiłem.

Edytowane przez yorgol
Link to post
Share on other sites

Zawsze chciałem mieć "toksycznie" zielony płyn w ukladzie, w dodatku kupiłem już 2 litry takiego to chyba go do sklepu cooling nie moge zwrócić. Zaryzykuje ze nie będzie źle wyglądało takie potrójne połączenie kolorów.Greq mówi ze widział taki układ i nie wyglądało to źle

najwyżej za jakiś czas zmienie płyn dobierając inny kolor.

 

Nie mogę już edytować pierwszego postu wiec byłbym wdzięczny gdyby modeator podmienił tamto zdjęcie z wszystkimi cześciami na zdjęcie w normalnej jakości:

 

 

http://imageshack.us/a/img208/549/dsc08922xg.jpg

 

Kolejne postępy będe już w normalnej jakości wrzucał :)

Edytowane przez yorgol
Link to post
Share on other sites

tygon 12.7/9.5

 

Zdecydowałem się na niego ponieważ okazyjnie tanio zakupiłem pompkę i miała ona właśnie takie wyjścia, później dopiero zdecydowałem się na top do pompki i gdybym wiedział o tym od razu kupiłbym jakiś większy np 10/16

 

przyszła paczka, na dniach wznowie składanie,porobie zdjęć i zakończe I etap :D

 

szybki update:

zlozylem uklad zalałem destylowaną odpalilem pompkę i okazało się ze cieknie;/ cieknie tylna chlodnica 3x120 od greq'a dokladnie cieknie w okolicy połączenia ze złączką tak jakby na gwincie, musze ustalić czy to wina złączki czy chlodnicy.

 

zdjęcia dodam później bo mam małą powódź w pokoju :) mam nadzieje ze to tylko wina złączki bo mam zapasową

 

warto dodać ze cieknie tylko jak ciecz płynie, jak stoi to nie cieknie albo tak minimalnie ze nie widać

 

zmieniłem złączkę na taką z krótszym gwintem i dokręciłem na maxa kombinerkami ( może tamten gwint nie mógł się dokręcić do końca)

ale czy teraz nie cieknie okaże sie dopiero jutro jak kupie więcej wody destylowanej bo nie odważe się spróbować oryginalnym płynem bo to również może być wina chlodnicy

Edytowane przez yorgol
Link to post
Share on other sites

Dlaczego wymieniać wszystkie oringi skoro tylko jeden cieknie?

 

wymieniłem złączke na taką z krótszym gwintem, zobaczymy czy to pomoże jutro jak kupie więcej wody destylowanej.

Jeśli wszystko będzie ok mam nadzieje zakończyć etap skladania juz jutro.

 

W tym miejscu ciekło, złączka na zdjęciu jest już po wymianie :

Dołączona grafika

Jak komp wygląda teraz:

 

 

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Po wymianie złączki nie widać zeby ciekło! :D niech pochodzi godzinę na destylowanej poza obudową to później zamontuje zasiłke i bloki i zaleje go zwyklym plynem

 

Tyci tyci cieknie złączka przy bloku cpu , ale doslownie kilka kropel poleciało, może wystarczy to mocniej dokręcić?

 

wydaje mi się ze dokręcenie pomoglo,spodziewajcie się fotek gotowego zestawu na wieczór

Edytowane przez yorgol
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...