Yamakasi51 5 Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 (edytowane) Witam!Mam taki problem ponieważ niedługo kupuje nowy komputer i pewien problem mnie męczy.Gram teraz na siostry laptopie,i często w grach występuje tzw.rwanie obrazu(screen tearing),tak to wygląda - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/03/Tearing_%28simulated%29.jpg/300px-Tearing_%28simulated%29.jpg Ponieważ nowo zakupiony komputer podłączone pod monitor którego zakupiłem(dawno temu)strasznie żałuję ponieważ jest to 22 calowy monitor full hd led 60hz ale tylko z jednym wejściem analogowym d-sub.I teraz się tak zastanawiam czy gdy kupię nowy komputer ten problem będzie występował np na tym monitorze?Może mi ktoś to wytłumaczyć na czym to polega i od czego zależy to rwanie obrazu?Dodam że jak włączę synchronizację pionową to problem znika,ale czy to nie powiększa input lagu,oraz płynność gry? Edytowane 3 Września 2012 przez Yamakasi51 Cytuj Link to post Share on other sites
Bichits 362 Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 (edytowane) jejcia... tak jestt zawsze jak masz Synchronizacje pionową wyłączoną. obejrzyj. Edytowane 3 Września 2012 przez Bichits Cytuj Link to post Share on other sites
Yamakasi51 5 Napisano 3 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2012 (edytowane) I to niezależnie od tego czy monitor ma 60hz czy 120hz czy jest lepsza karta graficzna,procesor??? W sumie nie mam problemu żeby włączyć synchronizację pionową,ale tak jak pytałem wcześniej-czy to nie powiększa input lagu,oraz płynność gry? Edytowane 3 Września 2012 przez Yamakasi51 Cytuj Link to post Share on other sites
Bichits 362 Napisano 3 Września 2012 Udostępnij Napisano 3 Września 2012 oglądałeś i zrozumiałeś? a co do pierwszego pytania - niby jest, ale ja nic nie czuję w grach. Cytuj Link to post Share on other sites
Yamakasi51 5 Napisano 3 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2012 (edytowane) niby jest, ale ja nic nie czuję w grach.Chodzi o input lag i płynność gry?Czy o lepszy procesor,kartę itd? Mam nadzieję że ten vsync nie zwiększa input lagu jeżeli wiesz o co chodzi? Edytowane 3 Września 2012 przez Yamakasi51 Cytuj Link to post Share on other sites
Bichits 362 Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 w teorii Vsync daje małe opóźnienia w sieciówkach, ale ja tego nie czuję. Vsyc synchronizuje odświeżanie monitora do ilości klatek jakie tworzyć będzie karta graficzna w grach. (masz 60Hz - grasz w 60 fps'ach) Tak jak widać to na filmie Linusa, poprawia także obraz (chodzi mi o rozmazywanie linii oraz świateł) czyli to z czym masz problem. Cytuj Link to post Share on other sites
Yamakasi51 5 Napisano 5 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2012 Czyli wywnioskowałem z tego że albo gra się z włączonym vsync i brak problemów z rozdzieraniem obrazu itd... ale zwiększa się input lag,albo bez vsync,bez input laga ale z rozdzierającym się obrazem? Chciałbym poznać opinie innych czy wy też gracie gracie z włączonym vsync(szczególnie chodzi mi tu o bf3) oraz czy doświadczacie również rozdzierania obraz? Czy to może jednak zależy od czegoś? Cytuj Link to post Share on other sites
Cacek93 2397 Napisano 5 Września 2012 Udostępnij Napisano 5 Września 2012 (edytowane) I to niezależnie od tego czy monitor ma 60hz czy 120hz czy jest lepsza karta graficzna,procesor??? W sumie nie mam problemu żeby włączyć synchronizację pionową,ale tak jak pytałem wcześniej-czy to nie powiększa input lagu,oraz płynność gry? U mnie na vsync zauważalny jest lekki input lag, niektórzy nie są wstanie nawet tego zauważyć, ale ja jestem czuły na tym punkcie, wolę już nie grać niż patrzeć na input laga, jednak bez vsync na moim monitorze ze 120hz ciężko o tearing. Tearing występuje zazwyczaj kiedy masz liczbę klatek większą niż częstotliwość odświeżania, dlatego tak trudno o to zjawisko u mnie Potrójne buforowanie niweluje opóźnienie na vsync, ale nie zawsze. Jednak jest sposób lepszy od tego adaptive vsync zielonych, w MSI Afterburner można ograniczyć liczbę klatek, np do 60 i po problemie. Edytowane 5 Września 2012 przez Cacek93 Cytuj Link to post Share on other sites
Yamakasi51 5 Napisano 5 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2012 U mnie na vsync zauważalny jest lekki input lag, niektórzy nie są wstanie nawet tego zauważyć, ale ja jestem czuły na tym punkcie, wolę już nie grać niż patrzeć na input laga, jednak bez vsync na moim monitorze ze 120hz ciężko o tearing. Tearing występuje zazwyczaj kiedy masz liczbę klatek większą niż częstotliwość odświeżania, dlatego tak trudno o to zjawisko u mnie Potrójne buforowanie niweluje opóźnienie na vsync, ale nie zawsze. Jednak jest sposób lepszy od tego adaptive vsync zielonych, w MSI Afterburner można ograniczyć liczbę klatek, np do 60 i po problemie.Tylko że dziwne że ja zauważyłem np przy 40 fpsach duży screen tearing?A ten sposób w msiafterburner działa na takiej zasadzie jak vsync tylko że bez opóźnień(jak to ustawić)? Cytuj Link to post Share on other sites
Cacek93 2397 Napisano 5 Września 2012 Udostępnij Napisano 5 Września 2012 Jeśli występuje przy 40 to lipa to mi chodziło po prostu o blokadę fps'ów... Spróbuj włączyć potrójne buforowanie. Co do monitora to nie kupuj z wejściem d-sub :!: Szukaj z DVI bo w innym wypadku stracisz sporo na jakości. Cytuj Link to post Share on other sites
Yamakasi51 5 Napisano 5 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2012 Niestety ale mam 22 calowego full hd led.... z d-sub,ale to nie jest jakiś straszny problem,może obraz byłby lepszy na dvi lub hdmi ale powinno wystarczyć,tylko nie wiem dlaczego ten screen tering występuje przy 40 np. Cytuj Link to post Share on other sites
misiek12_sdz 121 Napisano 7 Września 2012 Udostępnij Napisano 7 Września 2012 (edytowane) Zagraj z vsyncem i zobacz czy zauważasz tego input laga. Po co się martwić czymś co Ciebie może nie dotyczy. To tak jak martwić się czy Phenom II ograniczy 8600GT. Zmieniałeś sterowniki? Jeśli nie to wgraj najnowsze, a jeśli problem występuje na najnowszych to spróbuj starszych. U mnie zadziałały sterowniki sprzed pół roku dopiero, wszystkie nowe zawieszały kompa po minucie gry w BF3. Edytowane 7 Września 2012 przez misiek12_sdz Cytuj Link to post Share on other sites
Yamakasi51 5 Napisano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2012 (edytowane) Ja czuję input laga,może nie jest duży ale można zauważyć dłuższą reakcję,już nie będę bawił się z laptopem,ponieważ już niedługo kupuje nowego kompa.Ogólnie to chodzi od czego zależy te rwanie obrazu.Czy np jeśli monitor ma 60hz a gramy poniżej 60fpsów to może również występować rwanie obrazu czy tylko występuje jeżeli liczba fpsów przekracza liczbę odświeżania monitora? Odpowie ktoś,bardzo mi zależy Edytowane 8 Września 2012 przez Yamakasi51 Cytuj Link to post Share on other sites
Cacek93 2397 Napisano 10 Września 2012 Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Czy np jeśli monitor ma 60hz a gramy poniżej 60fpsów to może również występować rwanie obrazu czy tylko występuje jeżeli liczba fpsów przekracza liczbę odświeżania monitora?A czytałeś cały temat? Cytuj Link to post Share on other sites
Yamakasi51 5 Napisano 10 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2012 (edytowane) Tak czytałem i już się po prostu gubię,a możesz mi odpowiedzieć ma pytanie- Czy np jeśli monitor ma 60hz a gramy poniżej 60fpsów to może również występować rwanie obrazu czy tylko występuje jeżeli liczba fpsów przekracza liczbę odświeżania monitora? Odpowie ktoś,bardzo mi zależy. Edytowane 10 Września 2012 przez Yamakasi51 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.