Skocz do zawartości

Od czego zależy rwanie obrazu?


Recommended Posts

Witam!Mam taki problem ponieważ niedługo kupuje nowy komputer i pewien problem mnie męczy.Gram teraz na siostry laptopie,i często w grach występuje tzw.rwanie obrazu(screen tearing),tak to wygląda -

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/03/Tearing_%28simulated%29.jpg/300px-Tearing_%28simulated%29.jpg

 

Ponieważ nowo zakupiony komputer podłączone pod monitor którego zakupiłem(dawno temu)strasznie żałuję ponieważ jest to 22 calowy monitor full hd led 60hz ale tylko z jednym wejściem analogowym d-sub.I teraz się tak zastanawiam czy gdy kupię nowy komputer ten problem będzie występował np na tym monitorze?Może mi ktoś to wytłumaczyć na czym to polega i od czego zależy to rwanie obrazu?Dodam że jak włączę synchronizację pionową to problem znika,ale czy to nie powiększa input lagu,oraz płynność gry?

Edytowane przez Yamakasi51
Link to post
Share on other sites

I to niezależnie od tego czy monitor ma 60hz czy 120hz czy jest lepsza karta graficzna,procesor???

W sumie nie mam problemu żeby włączyć synchronizację pionową,ale tak jak pytałem wcześniej-czy to nie powiększa input lagu,oraz płynność gry?

Edytowane przez Yamakasi51
Link to post
Share on other sites

w teorii Vsync daje małe opóźnienia w sieciówkach, ale ja tego nie czuję. Vsyc synchronizuje odświeżanie monitora do ilości klatek jakie tworzyć będzie karta graficzna w grach. (masz 60Hz - grasz w 60 fps'ach) Tak jak widać to na filmie Linusa, poprawia także obraz (chodzi mi o rozmazywanie linii oraz świateł) czyli to z czym masz problem.

Link to post
Share on other sites

Czyli wywnioskowałem z tego że albo gra się z włączonym vsync i brak problemów z rozdzieraniem obrazu itd... ale zwiększa się input lag,albo bez vsync,bez input laga ale z rozdzierającym się obrazem?

Chciałbym poznać opinie innych czy wy też gracie gracie z włączonym vsync(szczególnie chodzi mi tu o bf3) oraz czy doświadczacie również rozdzierania obraz?

 

Czy to może jednak zależy od czegoś?

Link to post
Share on other sites

I to niezależnie od tego czy monitor ma 60hz czy 120hz czy jest lepsza karta graficzna,procesor??? W sumie nie mam problemu żeby włączyć synchronizację pionową,ale tak jak pytałem wcześniej-czy to nie powiększa input lagu,oraz płynność gry?

U mnie na vsync zauważalny jest lekki input lag, niektórzy nie są wstanie nawet tego zauważyć, ale ja jestem czuły na tym punkcie, wolę już nie grać niż patrzeć na input laga, jednak bez vsync na moim monitorze ze 120hz ciężko o tearing.

Tearing występuje zazwyczaj kiedy masz liczbę klatek większą niż częstotliwość odświeżania,

dlatego tak trudno o to zjawisko u mnie :P

Potrójne buforowanie niweluje opóźnienie na vsync, ale nie zawsze.

Jednak jest sposób lepszy od tego adaptive vsync zielonych, w MSI Afterburner można ograniczyć liczbę klatek, np do 60 i po problemie.

Edytowane przez Cacek93
Link to post
Share on other sites

U mnie na vsync zauważalny jest lekki input lag, niektórzy nie są wstanie nawet tego zauważyć, ale ja jestem czuły na tym punkcie, wolę już nie grać niż patrzeć na input laga, jednak bez vsync na moim monitorze ze 120hz ciężko o tearing. Tearing występuje zazwyczaj kiedy masz liczbę klatek większą niż częstotliwość odświeżania, dlatego tak trudno o to zjawisko u mnie :P Potrójne buforowanie niweluje opóźnienie na vsync, ale nie zawsze. Jednak jest sposób lepszy od tego adaptive vsync zielonych, w MSI Afterburner można ograniczyć liczbę klatek, np do 60 i po problemie.

Tylko że dziwne że ja zauważyłem np przy 40 fpsach duży screen tearing?A ten sposób w msiafterburner działa na takiej zasadzie jak vsync tylko że bez opóźnień(jak to ustawić)?
Link to post
Share on other sites

Zagraj z vsyncem i zobacz czy zauważasz tego input laga. Po co się martwić czymś co Ciebie może nie dotyczy. To tak jak martwić się czy Phenom II ograniczy 8600GT. Zmieniałeś sterowniki? Jeśli nie to wgraj najnowsze, a jeśli problem występuje na najnowszych to spróbuj starszych. U mnie zadziałały sterowniki sprzed pół roku dopiero, wszystkie nowe zawieszały kompa po minucie gry w BF3.

Edytowane przez misiek12_sdz
Link to post
Share on other sites

Ja czuję input laga,może nie jest duży ale można zauważyć dłuższą reakcję,już nie będę bawił się z laptopem,ponieważ już niedługo kupuje nowego kompa.Ogólnie to chodzi od czego zależy te rwanie obrazu.Czy np jeśli monitor ma 60hz a gramy poniżej 60fpsów to może również występować rwanie obrazu czy tylko występuje jeżeli liczba fpsów przekracza liczbę odświeżania monitora?

 

Odpowie ktoś,bardzo mi zależy

Edytowane przez Yamakasi51
Link to post
Share on other sites

Tak czytałem i już się po prostu gubię,a możesz mi odpowiedzieć ma pytanie-

Czy np jeśli monitor ma 60hz a gramy poniżej 60fpsów to może również występować rwanie obrazu czy tylko występuje jeżeli liczba fpsów przekracza liczbę odświeżania monitora? Odpowie ktoś,bardzo mi zależy.

Edytowane przez Yamakasi51
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...