Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

Czy ktoś wie jak użyć takiego dysku z oprogramowaniem Dataplex. Bo po złożeniu kompa i podłączeniu takiego dysku + tradycyjnego miałem następujące problemy: w biosie i w menadżerze urządzeń widział oba dyski, ale w eksploratorze windows widział tylko jeden, a po zainstalowaniu Dataplex wszystko było niby ok, ale rano system niewystartował bez względu jak ustawiłem kolejność ładowania czy z ssd czy tradycyjnego.

Jestem laikiem więc może jakaś bzdura.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Po podłączeniu SSD musisz go sformatować, następnie zainstalować Dataplex (jeśli jest to poprawnie zrobione wtedy nie będziesz już "widział" ssd w "mój komputer"), na koniec należy zweryfikować instalację wpisując "Dataplex status" w "Uruchom (menu Start).

Tu jest wszystko pokazane po kolei co i jak:

http://www.youtube.com/watch?v=0qLOWZ36RfU

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki za rady już działa, filmiki bardzo pomogły mój problem polegał na tym, że niesformatowałem dysku SSD.

Mam jeszcze jedno pytanie jak sprawdzić czy cały ten tandem jest lepszy od wersji z samym tradycyjnym dyskiem.

Sprawdziłem to "CrystalDiskMark" wyszły jakieś wyniki ale nieumiem ich zinterpretować. Jakie wartości są średnią dla pojedyńczego dysku magnetycznego?

 

Oto dokładny wynik

 

-----------------------------------------------------------------------

CrystalDiskMark 3.0.1 x64 © 2007-2010 hiyohiyo

Crystal Dew World : http://crystalmark.info/

-----------------------------------------------------------------------

* MB/s = 1,000,000 byte/s [sATA/300 = 300,000,000 byte/s]

 

Sequential Read : 203.924 MB/s

Sequential Write : 80.443 MB/s

Random Read 512KB : 193.954 MB/s

Random Write 512KB : 80.554 MB/s

Random Read 4KB (QD=1) : 24.568 MB/s [ 5998.0 IOPS]

Random Write 4KB (QD=1) : 48.800 MB/s [ 11914.0 IOPS]

Random Read 4KB (QD=32) : 42.213 MB/s [ 10305.8 IOPS]

Random Write 4KB (QD=32) : 78.249 MB/s [ 19103.7 IOPS]