Skocz do zawartości

Athlon II x4 631 na Gigabyte GA-A75M-S2V - jak się zabrać za o/c?


Recommended Posts

Witam.

Otóż na początek dodam, że w podkręcaniu jestem nowicjuszem, szczególnie jeżeli chodzi o procesory.

Posiadam taki oto sprzęt (wymienię główne komponenty):

Gigabyte GA-A75M-S2V

AMD Athlon II X4 631 BOX

Good Ram DDR3 4096MB PC1333 CL9 (GR1333D364L9/4G)

Aerocool AEROPGSSTRIKE-X-500

Mam problem z podkręceniem tego procka na tej płycie głównej. Próbowałem poprzez mnożniki, ale z kolei wyczytałem, że na tym Athlonie w ten sposób otrzymuje się "puste MHz". Szukałem również sposobu w Google, ale nic nie mogłem znaleźć. Czy ktoś mógłby mnie nakierować dokładniej, w jaki sposób efektywnie podkręcić procesor?

Mam nadzieję, że chociaż tutaj otrzymam konkretną pomoc.

 

Z góry dziękuję.

Link to post
Share on other sites

Samym mnożnikiem można podkręcać procesory z odblokowanym mnożnikiem, twój chyba takiego nie posiada, więc zostaje podkręcanie zegarem systemowym. Dokładny poradnik znajdiesz w dziale OC.

Playerze, czyli idąc poradnikiem podanym przez xentiu, to którą wartością powinienem się zająć przy podkręcaniu? BIOS mam taki, jak ten opisany jako pierwszy.

Edytowane przez kamild1996
Link to post
Share on other sites

Podkręcasz zwiększając CPU Frequency (ten parametr x CPU Clock Ratio = częstotliwość procka), przy czym musisz tak ustawić HT Link Frequency, żdeby nie przekraczało 2100 i memory clock, żeby nie przekraczał maksymalnej wartości dla twoich ramów. Wszystko masz w poradniku, z którym polecam zapoznać się szczegółowo i ze zrozumieniem. Jeśli brak ci cierpliwości i zapału, żeby dokładnie przeczytać poradnik i zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat OC twojej platformy, to w ogóle się za to nie bierz, bo będzie ino płacz i zgrzytanie zębów.

Link to post
Share on other sites