pzilk 11 Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 witam, czy kupując w sklepie (nie koniecznie benchmak.pl) jakiś produkt np. procesor muszę go w razie uszkodzenia odesłąć do sklepu czy mogę prosto do producenta? Majac fakture lub pragon. Cytuj Link to post Share on other sites
IronFe 221 Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 Ze względu na koszty przesyłki przeważnie odsyła się do sklepu w którym produkt został zakupiony. Oczywiście zdarzają się takie sytuacje kiedy odesłanie do sklepu jest niemożliwe np. sklep zbankrutował, i wtedy można odesłać do polskiego przedstawicielstwa lub bezpośrednio do producenta. Oczywiście są przypadki kiedy lepiej odesłać do producenta np. sklep dał nam 2 lata gwarancji a producent 5 lat Cytuj Link to post Share on other sites
pzilk 11 Napisano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 a czy paragon zbiorczy tzn taki na ktorym jest cały zestaw jest wystarczający czy musi być s/n? Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4162 Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 z tego co wiem, powinien wystarczyć, bo według polskiego prawa "gwarancję" ( a raczej coś lepszego od gwarancji ) przysługuje nam na 2 lata od sprzedaży każdego towaru i pociągasz do odpowiedzialności sprzedawce nie producenta na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej... i paragon, faktura powinien wystarczyć, nie wiem za to jak jest z producentem, tam już jest różnie, i zwykle na gwarancji producenckiej mamy gorsze "warunki gwarancyjne" niż te które daje nam ustawa ( nie mylić z gwarancją dawaną przez sklep, na to się nigdy nie powołujcie, bo oni dają tą "gwarancję" tylko po to, żeby ograniczyć nam roszczenia z mocy tej ustawy ) Cytuj Link to post Share on other sites
Piotr 13 Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 a czy paragon zbiorczy tzn taki na ktorym jest cały zestaw jest wystarczający czy musi być s/n? Zwykly paragon/faktura zakupu wystarczy, a dwa nigdy nie odsyla sie sprzetu do producenta tylko do autoryzowanego serwisu/przedstawicielstwa. Cytuj Link to post Share on other sites
IronFe 221 Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 a czy paragon zbiorczy tzn taki na ktorym jest cały zestaw jest wystarczający czy musi być s/n? paragon lub faktura masz do wyboru + s/n (który jest na naklejce) Cytuj Link to post Share on other sites
pzilk 11 Napisano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 (edytowane) a co w przypadku kiedy np ja mam sklep i kupiłem z moreli dysk i ja jako sklep komputerowy sprzedaje go dalej? czy osobaktora kupiła ode mnie moze odesłąć go do moreli, czy do mnie i ja dopiero do nich? to jest całkiem abstrakcyjny przykład. Nie jestem w takiej sytuacji . Edytowane 26 Lipca 2012 przez pzilk Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4162 Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 heh, sam się zastanawiałem nad tym, na serio kiedy chciałem sprzedać płytę, wiem że trzeba coś tam wypełnić w ciągu 30 dni chyba, nie pamiętam dokładnie, trochę tego czytałem, naprawdę dużo, i parę miesięcy temu, ale ogólnie doszedłem do wniosku że pieprzę to i nie sprzedaje na prawdę nie pamiętam, zapisy prawa są tak skonstruowane że teoretycznie tak, ale przecież ty nie masz kasy fiskalnej, nie możesz wydrukować paragonu, no chyba że fakturę, o to było by to. ogólnie motyw taki że poczytałem o tym tak dużo że to mnie trochę przerosło, może ktoś wie ? sam bym chętnie skorzystał z wytłumaczenia... bo powiem że po prostu znajdywałem sprzeczne informacje i tu był problem Cytuj Link to post Share on other sites
chronos 9 Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 a co w przypadku kiedy np ja mam sklep i kupiłem z moreli dysk i ja jako sklep komputerowy sprzedaje go dalej? czy osobaktora kupiła ode mnie moze odesłąć go do moreli, czy do mnie i ja dopiero do nich? Dokładnie tak. Ty jesteś kontaktem gwarancyjnym dla klienta a potem przesyłasz to dalej do dystrybutora Cytuj Link to post Share on other sites
IronFe 221 Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 (edytowane) a co w przypadku kiedy np ja mam sklep i kupiłem z moreli dysk i ja jako sklep komputerowy sprzedaje go dalej? czy osobaktora kupiła ode mnie moze odesłąć go do moreli, czy do mnie i ja dopiero do nich? to jest całkiem abstrakcyjny przykład. Nie jestem w takiej sytuacji . Jeśli zatem hipotetycznie to Ty jako sklep sprzedajesz, to Ty jesteś gwarantem. Jeśli byś ten sam dysk sprzedał jako osoba prywatna to wtedy gwarantem jest sklep morele. Myślę ze zrozumiałeś Edytowane 26 Lipca 2012 przez IronFe Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.