Skocz do zawartości

proszę o fachowe porady, aparat do 1500,-


Recommended Posts

witam. zamierzam kupić aparat z budżetem do ok.1500. nastawiam się raczej na dobry kompakt niż najtańszą lustrzankę. aparat oprócz robienia zdjęć na urodzinach babci służyć ma do robienia w miarę porządnych zdjęć do wykorzystania w grafice i do obróbki w programach graficznych. sprawa kręcenia filmów to temat mocno drugorzędny. super gdyby miał możliwość zapisywania zdjęć w formacie RAW do późniejszej obróbki jak wspomniałem. nie jestem profesjonalnym fotografem, ale najlepiej jak będzie sporo ustawień manualnych. zależy mi generalnie na dobrej jakości zdjęć, jak największej ogniskowej dobrej stabilizacji obrazu i jakimś konkretnym zoomem. z góry serdecznie dziękuję za poświęcony czas ;-)

Link to post
Share on other sites

Jakby nie był potrzebny duży zoom to polecam:

- http://www.fotorimex.pl/product.php/5638,pl,ricoh_gx200.htm

- http://www.cyfrowe.pl/aparaty/nikon-coolpix-p7000.html

Oba robią RAWy, obu używałem i były całkiem przyjemne :)

Coś większego (nie wiem jak z RAW), szeroki kąt, lepiej się takim fotografuje, no i zoom miażdży :)

- http://www.fotorimex.pl/product.php/5886,pl,canon_powershot_sx30_is.htm

Edytowane przez Arved
Link to post
Share on other sites

Aparat dość dobry, dla mnie trochę za dużo pixeli jak na taką małą matrycę. Może mieć przez to słabe odwzorowanie detali. Fajnie że jest pierścień do zoomu, co na pewno ułatwi jego obsługę :) Ponoć sony ma dość wolne menu w tych aparatach, no ale to przecież nie wpływa na jakość zdjęć :) Ekwiwalent ogniskowej przyzwoity, myślę że gdyby był odrobinę tańszy mógłbym go polecić z czystym sumieniem, szczególnie że nie zajmujesz się tym profesjonalnie :) Pamiętaj tylko że nie ma on zapisu zdjęć w formacie RAW!

Link to post
Share on other sites

zdziwiłeś mnie sugestią, że z racji dużej ilości pixeli na tej matrycy może mieć słabe odwzorowanie detali... ?

myślałem, że im więcej tym lepiej :menda: ...