Skocz do zawartości

Wideo - totalne podstawy ;/


Recommended Posts

Witam

 

Ostatnio Fraps nagrał mi bez mojej wiedzy gameplay z gry. 3 min filmu zajmowały 3 gb w rozdzielczości monitoru 1680x1050. Wiem, że fraps niby nie kompresuje materiału.

 

Teraz o co chodzi z tym kompresowaniem, tzn. gdybym chciał zachować orginalną rozdziałke, tylko zmniejszyć wagę np. tych 3 min do myślę 100 mb ? W jakim programie to zrobić ? Jakim kodekiem najlepiej ? Bez dużych strat jakości.

 

Niedwano w tv widziałem stare zdjęcia z filmu tylko że jedno było w normalej jakości a drugie w full hd i mam pytanie jak to zrobić ? BO to chodzi o to że z rozdzielczości 1680x1050 można jakoś przekonwertować na 1920x1080 ? Nie ogarniam....

 

W testach procesórw można zobaczyć benchmarki z programów do konwersji wideo np. MediaCoder: x64, konwersja MPEG2 do H.264 co to oznacza ? wiem, że to są kodeki, ale co oni z nimi robią ?Najlepiej tak na chłopski rozum ;)

 

Sorry za lamerskie, ale jestem zielony w sprawach grafiki ;/

 

Pozdro ;)

Link to post
Share on other sites

1) Avidemux 2.5 - łatwy i intuicyjny mimo, że po angielsku.

 

- Video: wybierasz MPEG-4 ASP (Xvid), w ustawieniach kodeka w opcji "Encoding Mode" ustawiasz "Constant Birate (single pass), poniżej uaktywnia się "Target Birate" i dajesz np. 7000kb/s

 

- Audio: wybierasz MP3 (lame) i w ustawieniach np. 192kbp/s przy CBR.

 

- Format: np. mkv

 

Mając takie ustawienia filmik 3:08min nagrany Fraps'em w rozdzielczości "Half-size" (połowa 1680x1050) w utrzymaniu 60FPS zajmuje 160MB. Straty na jakości są gdy się dobrze przypatrzysz. Na youtube już porażka totalna (film przechodzi ponowną konwersję).

 

To są wyniki z moich przykładowych eksperymentów, na pewno są lepsze i bardziej zaawansowane ustawienia dzięki, którym zmniejszy się wielkość wideo nie tracąc zbytnio na jakości ale to już trzeba się bardziej wtajemniczyć w ten temat.