Skocz do zawartości

Radeon 6950 - problem z vsync


Recommended Posts

Witam,

 

mam problem w grze Counter Strike: Source. Przy włączonym vsync powstaje bardzo duże opóźnienie przy poruszaniu myszką. W innych grach nie zauważyłem tak znaczącego opóźnienia. Czym to może być spowodowane? Próbowałem już wszystkich ustawień i dalej jest tak samo. Gra na vsync jest niemożliwa. Dodam, że u brata na GeForce GTS 450 przy włączonym vsync nie ma żadnego opóźnienia.

 

 

Ma ktoś pomysł jak się z tym uporać?

Link to post
Share on other sites

Czyli mam przyjąć, że nic się nie dzieję, a input lag przy włączonym vsync (tak na oko wynoszącym około 100 ms) jest rzeczą normalną?

To nie jest szukanie dziury w całym.

 

Wolę mieć włączony vsync, bo się tak tekstury nie rozjeżdżają.

 

 

Jak nie macie nic merytorycznego do powiedzenia to się nie wypowiadajcie. Jestem ciekawy czy może ktoś miał takie przygody i wie czym to może być spowodowane.

 

 

Swoją drogą fajne praktyki. Źle działa to wyłącz i oszukuj się, że nie ma problemu. Może dla was to rozwiązanie, ale mnie ono nie satysfakcjonuje.

Edytowane przez sliski15
Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

Nie działa to wyłącz :) Super rada :) Vsync jest ważne z aspektu ekonomicznego zuzycia prądu tym bardziej, ze obecne karty to smoki pochłaniające 100-250 W prądu. No Vsync pozwala utrzymać idealnie płynną jak skała rozgrywkę jeśli gra dział szybciej niż odświeżanie monitora. Zapobiega gwałtownym skokom fpsów.

 

Sam jako posiadacz kart GeForce nie pomogę. U nVidii dział w porządku.

 

Jak Ci te tekstury się rozjeżdżają to może zmienić stery? Czasem Vsyn powoduje jakieś diwne zachowania gier ale w wiekszoci nie mam problemów. W starszych kartach (FX 5200, 6600) miałem sporawy input lag i nie korzystałem z Vsync ale tamte karty było w porównaniu do współczesnych bardzo eko a gry działały dużo wolniej nie 60fps więc wtedy to była jedna h*lera. Na GTX 470 i 8800GT nie ma problemów.

Edytowane przez krolik_beny
Link to post
Share on other sites

Może źle ująłem, że tekstury się rozjeżdżają. Chodzi o to, że bez vsync przy szybkich ruchach cześć obrazu ma inne położenie niż reszta.

 

Zaraz przetestuję w innych grach, bo przerzucam wszystko z laptopa na dekstopa. Wcześniej grałem w Crysis i Crysis 2. W 2 części nie było to tak bardzo odczuwalne, prawie niewidoczne. W 1 natomiast było odczuwalne, ale nie aż tak jak w CS: Source.

Edytowane przez sliski15
Link to post
Share on other sites

Granie w cs'a na włączonym vsync mija się z celem, nikt chyba na tym nie gra. Ja na swojej karcie też mam input laga, ale chyba nie tylko w source. Sam vsync w sumie to nic nie daje, oprócz tego co napisał królik_beny.

Może źle ująłem, że tekstury się rozjeżdżają. Chodzi o to, że bez vsync przy szybkich ruchach cześć obrazu ma inne położenie niż reszta.

Słaby monitor :D Jaki model?
Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

Obraz się fragmentuje. Pas u góry jest przez ułamek sekundy o 1 cm w lewo lub prawo? Na starym kompie miałem tak bez Vsync. Na nowym chyba czasem mam... szczerze nie pamiętam. bardzo mi to nie przeszkadzało. Ja do tego się przyzwyczaiłem. Tyle, ze to chyba nie jest input lag... tak mi się zdaje.

Link to post
Share on other sites

@krolik_beny

 

Przecież napisałem, że bez vsync mi się rozjeżdża i chcę mieć włączony vsync, ale mam input lag.

 

@david1206

Mniejsze użycie GPU poprzez ograniczenie wyświetlania klatek do 60.

Edytowane przez sliski15
Link to post
Share on other sites

@krolik_beny - możesz mi wytłumaczyć co ma Vsync do poboru prądu ??

Ogranicza liczbę klatek na sekundę do częstotliwości odświeżania monitora. Więc jeśli w grze mamy 500fps (w source o to nie trudno) to będziemy generować np. 120, co za tym idzie sprzęt nie będzie obciążony w 100%.
Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

Dokładnie tak jak cacek napisał powyżej. jeśli gra ma więcej fpsów niż monitor herców odświeżania to zawsze będzie oszczędzał prąd. Różnicy moje przynajmniej oko nie widzi czy 60 fps czy 120 ale żeby wyświetlić 120fps karta zje więcej prąd. Jak pisałem różnicy nie zaważę w płynności a rachunek przyjdzie większy i o tego bardziej przyczynię się do zanieczyszczenia naszej planety. Poszukam w necie... gdzieś były testy nawet.

 

test:

http://pclab.pl/art46767-6.html

I to w dodatku na GTX 470 (takiego mam). Roznica ok. 100W :) Dobrze, że mam vsync i tripple buffering ustawione na sztywno w sterowniku. Zawsze jest włączone :)

 

O właśnie. przypomniało mi się. jak Vsync ma chodzić to musi być włączona opcja tripple buffering (potrójne buforowanie) aby nie było skoków płynności.

 

Sliski15... jak nie masz włączonego tripple buffering to włącz. Może pomoże... a może nie. Ale to powinno chodzić w parze.

Edytowane przez krolik_beny
Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

To dziwne... bez tej opcji tak powinno być a z ta opcja powinno być max tyle ile jest Hz w odświeżaniu. Nie miałeś nigdy ATI/AMD. Może tam to działa nie teges. W nVidii chodzi w porządku. A próbowałeś inne stery?

Edytowane przez krolik_beny
Link to post
Share on other sites

Właśnie zaraz zainstaluje najnowsze.

 

To był mój chyba największy błąd. Zawsze miałem nVidie i nigdy nie miałem problemów. Raz miałem styczność tylko w przeszłości z AMD i też miałem problemy. Ehh, trzeba było jednak brać nVidie.

Link to post
Share on other sites

Spróbuj ograniczyć liczbę klatek w grze, w konsoli wklep fps_max xxx (ile tam chcesz, np. 61, aby mieć 60fps), zobacz wtedy, czy masz te "paski".

Różnicy moje przynajmniej oko nie widzi czy 60 fps czy 120

Dla mnie jest ogromna różnica, jak ustawiam swojego na 60hz to nie mogę się za chiny przyzwyczaić. Wprawdzie wcześniej korzystałem z Crt 100hz, a teraz lcd 120hz, może dlatego :D
Link to post
Share on other sites

Nie, nic nie robiłem. W l4d i l4d2 jest to samo, maks 40 fps ...

W Crysis Warhead jest 20 fps, a co ciekawe w Crysis 2 jest 50 fps

 

Może to wina najnowszych sterowników od AMD?

Edytowane przez sliski15
Link to post
Share on other sites

Dziwna sprawa ;D a wgrywałeś od nowa stery ?

wgrywał najnowsze, ma teraz problem :D ale na wcześniejszych było tylko trochę lepiej.

Sprawdź jeszcze temp i obciążenie gpu, bo wcześniej pisałeś, że w cs masz 100% (bardzo dziwne).

Link to post
Share on other sites

Wgrałem stare sterowniki, już jest w porządku. Klatki nie spadają. Te nowe stery 12.2 są zrąbane. Ale główny problem, czyli opóźnienie przy vsync nadal występue..

Edytowane przez sliski15
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...