Skocz do zawartości

Rendering vRay - i7 2600k z HT i bez vs 10x Xeon L5420 - porównanie


Recommended Posts

Saddam,

Nie chce juz zakladac juz nowego watku o kartach graficznych, a widze, ze pracujesz w Vrayu i Maxie, czyli uzywasz komputera podobnie jak ja, wiec zapytam od razu tutaj. Watek troche wygasl, wiec moze nikt mnie nie skarci, ze z takim zapytaniem tutaj sie pojawie.

Musze podmienic swoja karte graficzna - mam starego sapphire 4670, i przy scenach ok 2mln polys, zaczyna sie Max we viewportach przycinac. I tak w nowym maxie 2012 jest o niebo lepiej, bo w starych Maxach to nawet przy prostych scenach strasznie zwalnial.Nie zalezy mi tu na renderingu Gpu raczej. Glownie chodzi mi o wydajnosc w Material Slocie, gdzie sie tez czesto przycina, i we vieportach, zebym nie mial opoznien w odswiezaniu i obracaniu calej sceny. Karty quadro raczej odpadaja, ten segment cenowy to nie dla mnie.W moim przypadku sprawa sie ogranicza do wnetrz, i ewentualnego otoczenia, czyli wstawionych 3d drzew za oknami.Cos bys polecil za rozsadna kwote ?

A, i jedna jeszcze kwestia. Czy to mozliwe, ze grafika jest odpowiedzialna za szybkosc zamykania okien po renderingu?Np zamkniecie okna Frame buffer, czy Vray message przy duzych scenach trwa czasem ok 3sekund, co jest wyjatkowo irytujace..I teraz nie wiem, czy moj komp nie wyrabia, czy to grafika sobie nie radzi..dzieki.

 

p.s. A propos testow, dotarlem do tego watku: http://forums.cgarch...-benchmark.html i po sciagnieciu sceny wyniku mam podobne w FPS jak ludzie uzywajacy kart duzo drozszych. Mam to na poziomie 3,7 Fps, w wireframe jest troche gorzej. O co tu chodzi?

Edytowane przez kielbasa
Link to post
Share on other sites

Saddam,

Nie chce juz zakladac juz nowego watku o kartach graficznych, a widze, ze pracujesz w Vrayu i Maxie, czyli uzywasz komputera podobnie jak ja, wiec zapytam od razu tutaj. Watek troche wygasl, wiec moze nikt mnie nie skarci, ze z takim zapytaniem tutaj sie pojawie.

Musze podmienic swoja karte graficzna - mam starego sapphire 4670, i przy scenach ok 2mln polys, zaczyna sie Max we viewportach przycinac. I tak w nowym maxie 2012 jest o niebo lepiej, bo w starych Maxach to nawet przy prostych scenach strasznie zwalnial.Nie zalezy mi tu na renderingu Gpu raczej. Glownie chodzi mi o wydajnosc w Material Slocie, gdzie sie tez czesto przycina, i we vieportach, zebym nie mial opoznien w odswiezaniu i obracaniu calej sceny. Karty quadro raczej odpadaja, ten segment cenowy to nie dla mnie.W moim przypadku sprawa sie ogranicza do wnetrz, i ewentualnego otoczenia, czyli wstawionych 3d drzew za oknami.Cos bys polecil za rozsadna kwote ?

A, i jedna jeszcze kwestia. Czy to mozliwe, ze grafika jest odpowiedzialna za szybkosc zamykania okien po renderingu?Np zamkniecie okna Frame buffer, czy Vray message przy duzych scenach trwa czasem ok 3sekund, co jest wyjatkowo irytujace..I teraz nie wiem, czy moj komp nie wyrabia, czy to grafika sobie nie radzi..dzieki.

 

p.s. A propos testow, dotarlem do tego watku: http://forums.cgarch...-benchmark.html i po sciagnieciu sceny wyniku mam podobne w FPS jak ludzie uzywajacy kart duzo drozszych. Mam to na poziomie 3,7 Fps, w wireframe jest troche gorzej. O co tu chodzi?

 

Ten test cgarch niczego nie testuje i nie ma najmniejszego związku z rzeczywistością. W każdym razie on jedynie zarzyna jeden rdzeń procesora, a GPU leży odłogiem. Z resztą ponad 15k obiektów? O.o

Przeciez taką fuszerkę może odwalać najwyżej totalny ignorant.

 

OK. Wracamy do tematu...

 

VFB - spotkałem się z tym problemem jedynie w 3ds max 2012 i GTX'ie. Faktycznie bywa to denerwujące, a przy bardzo duzych projektach trwa długo i czasami nawet wszystkie okna zaczynają migać. 3ds 2010 na tym samym komputerze w ogóle nie miał zamulania w VFB. Z bardzo wielu powodów prywatnie korzystam z 3ds 2010 i uważąm go za najlepszą wersję z tych wszystkich nowych, a wcześniejsze juz praktycznie nie są niestety wspierane. W pracy mam już niestety 3ds 2012 i jedyne co za nim przemawia to, wyższa stabilność przy bardzo duzych projektach i operacjach na xRef'ach.

 

3ds 2010 nie ma żadnych problemów z VFB i zajmuje dużo mniej pamięci, ładuje mapy tylko wtedy, kiedy są potrzebne, nie ma tego lipnego nitrousa, a stary viewport w połączeniu z nvidia performance drivers działa znacznie szybciej nawet z AAx4. Nitrous nawet nie potrafi wygładzać siatek i ma pełno bezuzytecznych funkcji cieiowania. Jednak nitrous jest ukłonem w stronę ludzi z konsumenckimi grafikami. Na GTX nitrous potrafi lepiej działać niż wcześniejszy viewport ale nie aż tak dobrze jak poprzedni na quadro. Stary w połączeniu z quadro działa szybciej, lepiej i z AA.

 

Jak Ci przycina przy 2M poly to strasznie słabo ale w sumie nic w tym dziwnego. Nawet 4850 był dużo słabszy niż 5-letnie quadro. U siebie spokojnie pracuję na scenach powyżej 25Mpoly, a czasami jest zaskakująco płynnie nawet w okolicach 100M poly. Wszystko oczywiście zależy od typu projektu i podstawowa zasada 3d - im mniej, tym lepiej. Małe obiekty scala się w większe, większe wypala do vrMesh itd.

 

Cos bys polecil za rozsadna kwote ?

 

Nic. To jest 3d i za rozsądną kwotę nie ma niczego. W przypadku 3ds max wg. mnie istnieje jedynie opcja - quadro albo nic. Mam w jednym kompie GTX480 i pracuje na nim jedynie w razie konieczności więc prawie nigdy na szczęście.

Link to post
Share on other sites

Dzieki Saddam,

Troche to smutne, tylko Ty zapewne patrzysz tez przez pryzmat swojej pracy, ktora jest bardziej skomplikowana.

(swoja droga, mozna gdzies zerknac, co dokladnie tworzysz?) Ja nie wykraczam raczej powyzej sceny skladajacej sie z umeblowanych kilku pokoi, i otoczenia za oknami,tj drzewa 3d i zielen.

 

Co do viewportow, ja mam doswiadczenia odwrotne. Dopiero na 2012 w Nitrous zaczelo dzialac na moim komputerze wszystko plynnie, to co dotychczas sie zacinalo. Moze to chodzi wlasnie o wsparcie dla starych kart.

I jestem mocno zdziwiony, ze tak narzekasz na 480tke, bo to przeciez niby szybka karta.

Ja to myslalem, ze juz gdybym 460tke kupil, to moglaby wytarczyc, a Ty odradzasz nawet 480..

Jest tez teraz jakas quadro 600, miales z tym do czynienia? Moze by to wystarczylo ?

Albo moze jakies starsze quadro wyrwac..

 

Co do testowanej tu sceny, moze by ktos podrzucil wynik z fx-8320 ?

Edytowane przez kielbasa
Link to post
Share on other sites

3ds 2012 i nitrous działa akurat lepiej na geforce lub radeonie niż te same karty w 3ds 2010. 3ds 2010 jest doskonale zoptymalizowany pod Quadro.

 

Tak więc jeśli pracujesz w 3ds 2012 i masz skromny budżet to, po prostu należy kupić możliwię najlepszego geforce lub radeona. W przypadku z problemów z wydajnością zawsze możesz wyłączyć wyświetlanie tekstur. Jest taka opcja i często z niej korzytam. Oczywiście potrafi wyłączyć wszystkie tekstury ale w razie potrzeby można jest wyświetlać selektywnie. Jeśli korzystasz z bibliotek modeli lub masz bardzo złożone modele, których nie edytujesz to wypal je do vrMesh lub w opcjach obiektu zmień tryb wyświetlania na BBox. Trików na odmulenie GPU jest bardzo dużo.

Link to post
Share on other sites

To jest jakas paranoja z tymi kartami. Jak sie chce cos znalezc i na czyms oprzec swoj wybor poza liczbami fps w grach, to nie ma punktu oparcia i nie wiadomo jak to porownywac. Najlepiej byloby wypozyczyc karte i wtedy sprawdzic.

Niby watek dotyczy tego, co mnie najbardziej interesuje, bo puszcza sie animacje i kamera przelatuje w vieporcie przez wybudowane miasto http://www.evermotion.org/vbulletin/showthread.php?t=72251 ,ale jak sie popatrzy na wyniki quadro i innych kart na tych samych wersjach programow i systemach, to pusty smiech czlowieka ogarnia, bo nie ma na to zadnej reguly... Moja karta wypada dwa razy szybciej na tej animacji niz quadro, i niektore gtx-y..A przeciez chodzi wlasnie o wydajnosc i plynnosc pracy w oknie. Sprobuje cos wypozyczyc, i wtedy bedzie sprawa jasna. Inaczej to jak we mgle.

Edytowane przez kielbasa
Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Hej, jestem pod ogromnym wrażeniem zamieszczonych tu przydatnych informacji. Podejrzewam, że wielu osobom pomogliście w dokonaniu wyboru. Sam zajmuje się głównie projektowaniem instalacji HVAC. Używam programów autocad oraz revit.
Jednak komputer składam koleżance, która jest architektem i chciałbym zasięgnąć Waszej opnii jeśli chodzi o zakup nowego sprzętu. Kompiter będzie wykorzystywany w 80% do pracy w Archicadzie oraz 20% do renderingu w 3ds.
Stronka do programu: http://www.graphisoft.com/support/system_requirements/index.html

 

Na komputer bez monitora mam przeznaczone 6,7k zł. Chodzi mi głównie o porady co do głównych elementów platformy. Dużo czytałem w sieci testów opinii. Mój wybór padł wstępnie na:

Intel 3820 na lga 2011, głównie ze względu na zakończenie żywota platformy 1155 (chciałbym w przyszłości mieć możliwość awansowania na 6 rdzeni, bez większych kosztów) oraz na 4 kanałowy kontroler pamięci.
Myślałem też o Xeonie E5 2620....

Karta graficzna - i tutaj nie mam zielonego pojęcia... Dzwoniłem do panów z graphisoftu, jednak oni sami nie wiedzą dokładnie na czym działa najlepiej ich program (?)  :rotfl: 
Z własnego doświadczenia wiem (sam używam quadro pod autocada), że jakość obrazu i płynność jest nieporównywalna z innymi kartam konsumenckimi. Wszystkie operacje (kopiowania, przenoszenia kilkudziesięciu tyś. elementów) na quadro są wykonywane na pstryknięcie palcem. 
Czy warto wydawać pieniądze na quadro? Na pewno komputer nie będzie służył do grania. Ma to być typowy koń roboczy. Nie mam zupełnie doświadczenia z 3ds i tutaj proszę Was o pomoc.

Na pewno po złożeniu zestawu (mam na to bardzo mało czasu - do 25 maja) zamieszczę również wyniki testu.  :) 
Dzięki bardzo za jakiekolwiek porady. Pozdrawiam Was!

Link to post
Share on other sites

Xeon 2620 niestety ma bardzo niskie taktowanie więc nie najlepiej sprawdzi się do samego projektowania, a wielowątkowo nawet pomimo 6 rdzeni będzie mniej-więcej na poziomie i7 3820 lub w bardzo nieodległej okolicy.
Oczywiście w przypadku takiego typu pracy i wspomnianego budżetu S2011 jest dobrym wyborem.

Jeśli sam producent Archicad'a niczego nie wspomina na temat Quadro, to zdecydowanie go nie obsługuje. Innymi słowy, z Quadro będzie korzystał jak z konsumenckiej grafiki. Jeśli chodzi od 3ds max, to sprawa GPU prezentuje się bardzo zależnie od wersji programu. Starsze 2009-2011 korzystają z bardzo dobrego i sprawdzonego viewportu, który jest wzorcowo zoptymalizowany do współpracy z Quadro i nawet nVidia udostępnia dedykowane API viewportu, które daje poteżny wzrost wydajności. Różnice wydajności do komnsumeckich grafik liczone są w setkach %. Osobiście korzystam z tego rozwiązania prywatnie oraz komercyjnie i raczej nie widzę lepszej alternatywy na rynku.
Nowe wersje 3ds max 2012-2014 to już bardziej gadżeciarstwo, efekciarstwo i zbędne bajery o znikomej wartości użytkowej. Znikneło całkowicie wspracie Quadro. Tzn. wsparcie grafik zrównano do wspólnego mianownika z konsumenckimi GPU wiec Quadro nie daje już niestety korzyści jakościowych, wydajnościowych lub jakichkolwiek unikalnych funkcji oferowanych przez profesionalne GPU. Cała korzyść z Quadro ogranicza się do innej wersji sterownika. Dodano różne daremne funkcje cieniowania, DX11 i zwyczajne pierdółki, a usunięto tak kluczowe funkcje jak antialiasing siatek modeli.

Ogólnie w tym budżecie powinna się zmieścić cywilizowana konfikuracja z six-core i7 3930k, 16GB RAM i SSD 240-256GB. Źle nie będzie, ale wciąż pytaniem pozostaje kwestia grafiki.

Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za odpowiedź. Spróbuje coś złożyć sensownego z jakąś podstawową kartą quadro, typu fx1800 lub nowszej lowendowej fx600. 3ds będzie używany w wersji 2010, więc myślę, że quadro będzie tutaj na miejscu. Docelowo wraz z rozwojem firmy itp najwyżej zostanie zastąpiona inną. Dodatkowo na komputerze będzie również używany Adobe Photoshop CS6.

 

Nie wiem czy uda się wcisnąć w ten budżet 3930k. Stawiałem raczej na porządne markowe komponenty i cenowo w tym co teraz mam aktualnie przygotowane i7 3930k się nie zmieści. Jeśli tak będę musiał jeszcze raz przysiąść i się zastanowić czy teraz "pchać 6 rdzeni kosztem peryferiów czy czekać na ivy bridge (koniec roku 2013) i wtedy wskoczyć na 6 rdzeni.
 



Intel i7 3820 Scythe Ninja 3 Rev. B MSI  X79A-GD65 Corsair DDR3 4x 4GB 1600MHz CL9  HP Quadro 600 PCI-Ex16 Sound Blaster Audigy SE  Samsung 840 Pro 256GB SSD Samsung SpinPiont F3 1TB 7200 Fractal Design Define R4 White Chieftec SPS-750C Głosniki komputerowe  Microsoft lub Logitech APC Back-UPS ES 400VA Dell u2412 24" 

 

To była moja dotyczasowa konfiguracja (luty 2013) łącznie z monitorem, mam na wszsytko 9100zł. Monitor musi być w miarę dobry do pracy z PS (najlepiej na starych dobrych lampach CCFL) Przeanalizuje ceny i napiszę czy uda się zmieścić 3930k.  :)

Link to post
Share on other sites

Jeśli rendering nie pochłania jakoś specialnie duzo czasu, to oczywiście i7 3820 dobrze się nada do pracy. Z pewnością nie jest to słaby procesor i nawet przy taktowniu na poziomie 4,5-4,8GHz jest stabilny do tego poziomu, że potrafi działać całymi miesiącami bez restartu i żadnej zawiechy.

Zamiast nowego Quadro600 proponuję raczej Quadro4000, które jest najbardziej opłacalnym modelem na rynku i bardzo dobrze sprawdza się nawet przy większych projektach.
http://allegro.pl/nvidia-quadro-4000-i3254756611.html

http://allegro.pl/nvidia-quadro-4000-2gb-gddr5-dx11-opencl-gw-i3259275472.html

3ds 2010 jest moim zdaniem najbardziej udaną edycją 3ds MAX i najwygodnięjszą do pracy. Należy tylko doinstalować do niego nVidia performace drivers i możemy pracować w pełnym komforcie.

Link to post
Share on other sites

Witam.

I ja wtrące swoje trzy grosze do dyskusji w sprawie wydajności Cpu w renderingu.

Oto wyniki mojej stacji a na poczatek jej konfiguracja:

2x Xeon E5-2689 8core ( zegar 2.6 Ghz , 3.4 Ghz TURBO)

płyta głowna Asus Z9PED8-WS

32 GB DDR3

Windows7 x64 - 3ds Max 2012 x64 + vRay 2.40.03   czas renderingu 10min14.2s

 

 

 

 

 

Edytowane przez 3dwallop
Link to post
Share on other sites

Dzięki! Wynik nowej konfiguracji DP to bardzo ciekawy dodatek do zestawiania. Postaram sie pozbierać wszystkie wyniki razem i dodać na pierwszej stronie. Postaram sie tez o porównanie do 4x i7 2600k.

Link to post
Share on other sites

Przed zakupem jeżeli się nie śpieszy radzę sprawdzić wyniki Haswella w renderingu. o ile przy wielu zastosowaniach ma tylko śladowi lepsze wyniki od 3770k to przy teście renderingu w 3dsmax 2012 poprawa prawie 30% przy povray 19%.

Edytowane przez gshepherd
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Zrobię porównanie wydajności renderingu i efektywności zarządzania pamięcią w różnych wersjach 3ds max. Jakoś za 2 tyg. będę to potrzebował więc opublikuje wyniki. Pomiędzy 3ds max 2010, a 2012 były bardzo duże różnice pokroju 18GB vs 27GB na tym samym projekcie, ale potrzebuję to dokładnie przetestować również w najnowszych wersjach.

Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie,

czytam wlasnie Panski post i bardz mnie on zainteresowal...Moze to glupie ale sprobuje zapytac. Otoz przygotowuje sie do kupna nowego komputera stacjonarnego i pomyslalem sobie ze moze moglby mi Pan pomoc i doradzic jaki to sprzet moglbym kupic do pracy nad renderingiem w 3ds max design 2013-2014 oraz V-ray. patrzylem juz inne fora i rozne artykuly w internecie ale jednak nie orzymalem konkretnej pomocy jakiej bym oczekiwal. chcialbym przeznaczyc na ten komputer 8-10 tys zlotych. tak juz sam kombinowalem ale jednak wolalbym sie poradzic u fachowcow dlatego uprzejmie Pana prosze jesli znajdzie Pan chwile czasu czy moglby mi Pan taki komputer "zlozyc". bede naprawde bardzo wdzieczny.

Pozdrawiam serdecznie

Link to post
Share on other sites
  • 8 miesięcy temu...

witam wszystkich bo jest to moj pierwszy post na tym forum i chcialbym od razu pociagnac ten watek dalej.

stoje wlasnie przed zakupem do firmy kilku komputerow do renderingu i modelowania. po przeczytaniu tego watku wychodzi na to ze najlepszy sprzet jest na SB-E i podstawce 2011 (do porownan 4 rdzeniowe). problem jest jednak taki, ze przynajmniej wsrod testow jakie ja czytalem, w kazdej aplikacji na glowe bije stary Core i7-4770K Hasswela bez wzgledu czy do porownan damy 3820 SB-E czy moze 4820k IB-E. problemem jest takze chipset ktory w plytach z podstawka 2011 zamiast nowego (od 87, a najlepiej 99) jest x79. natomiast plyty na LGA 1150 maja czesto nowsze chipsety.

 

generalnie pytanie sprowadza sie do tego, czy biorac pod uwage 4 rdzenie (na 6 wydatek jest juz zbyt duzy) lepiej do renderingu i modelowania kupic Hasswela 4770k czy moze cos z najnowszego IB-E jak 4820k? albo zaczekac na Hasswela - E i plyty z nowym chipsetem 99 ktory mial byc w tym roku?

moze dobrze byloby porownac architekture procesorow na tej samej scenie badajac identyczne taktowanie i podstawke ale przy roznej architekturze? bo generalnie w tej chwili, przynajmniej ja, nie wiem jaki procek mam wybrac bo porownania nie sa tozsame (to jednak tak, jakby porownywac wielkosci w roznych jednostkach).

 

chcialbym was takze zapytac (glownie po lekturze tego topicu: http://forum.benchmark.pl/topic/67072-zestaw-do-pracy-dla-grafika-3d-do-wydania-21tys-zl-nieswoich-pieniedzy-mozna-szalec/ ) w jaki sposob laczycie kompy w klastry? jest jakis system do zarzadzania taka renderfarma czy tym zarzadza juz sam 3dsmax? nigdy tego nie robilem a temat bardzo mnie zainteresowal, bo jesli mam kupic wypasiony sprzet do renderingu a i tak w firmie mam wymienic z 6 kompow to laczac je i robiac farme mialbym spore oszczednosci... ;)

 

bylbym tez ciekaw jakie macie doswiadczenia ze wzrostem wydajnosci przy laczeniu dyskow ssd w raidy ale typu 0, tak zeby przy tej samej pojemnosci 2x wzrastala predkosc? czy to w ogole przy modelowaniu, renderach czy after efect ma sens i znaczenie?

Edytowane przez domkij85
Link to post
Share on other sites

@up, jeśli chce Ci się czekać i używasz vray'a to poczekaj na haswella-E, bo nowe AVX daje kopa w nowym vrayu

 

Zrobiłem kilka testów z sceną testową Saddama

i7 3770 @ 4.1GHz

 

vray 2.4   -   29m 24s
vray 2.4+AVX   -   26m 24s
vray 3.0   -   15m 11s

 

 

4930k @ 4.1GHz

 

vray 2.4 - 21m  57s
vray 3.0 - 10m 35,9s
vray 3.0+AVX - 9m 29s

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Jak udało Ci się zmusić do współpracy vray embree z vray 2.4?

Oprócz wrzucenia pliku embree do folderu vraya to nic wiecej nie robiłem, niestety jest niestabilne przy wielu scenach, o dziwo przy Twojej scenie dotrwało do końca.

 

 

 

15min na procku za 1200zł

Używkę nawet za 600zł :D

Edytowane przez fantomaz
Link to post
Share on other sites

.Używkę nawet za 600zł :D

Jasne. Bardziej chodziło mi o to, że to jest procek z segmentu do 320$. Teraz nawet w lapku będę miał coś w okolicy 17-18min z vRay3. Tylko, że ja teraz pracuje tylko prywatnie i w 3ds 2010. W tej wersji i z vRay 2.40 embree powoduje błąd przy otwieraniu programu i jest pomijane. Jakiegoś triala trzbeba będzie pobrać. Teraz już nawet jest 3dsMAX 2015. dodali kilka ficzerów ze scriptspot i jest 2015. ;)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...