Skocz do zawartości

Rzeźby i skany laserowe w real-time 3d - mapowanie i shadery


Recommended Posts

W wolnym czasie pracuje nad nowym demem 3d w czasie rzeczywistym i przyszła pora na wybranie techniki renderowania rzeźb i płaskorzeźb. Wszystkie rzeźby pochodzą ze skanera laserowego więc składają się z wielu milionów poligonów, a nie chce poświęcać zbyt wiele czasu na retopologię, bo i tak nie mam możliwości zastosowania tesselacji i poly displacement.

 

Rzeźby oczywiście są statycznymi obiektami, a ze względu na realistyczne podejscie do tematu, zdecydowałem się na statyczne oświetlenie wypieczone vRay'em. Takie warunki, w połączeniu z koniecznością zastosowania matowego shadera, bardzo ograniczają możliwość skorzystania z shaderów parallax.

 

Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, najlepszym wyborem wydaje się Relief Mapping & Correct Silhouettes lub dodatkowo relaxed cones relief mapping zaprezentowany poniżej.

http://homepage.mac.com/antonioh/Sites/unity3d/relaxed_cone_relief_mapping.jpg

Jeśli ktoś ma doświadczenie podobnej dziedzinie, byłbym bardzo wdzięczny za wszelkiem opinie i sugestie. Generalnie zależy mi na najlepszym kompromisie pomiedzy wydajnością, nakładem pracy oraz jakością.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...