saddam 505 Napisano 26 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2012 W wolnym czasie pracuje nad nowym demem 3d w czasie rzeczywistym i przyszła pora na wybranie techniki renderowania rzeźb i płaskorzeźb. Wszystkie rzeźby pochodzą ze skanera laserowego więc składają się z wielu milionów poligonów, a nie chce poświęcać zbyt wiele czasu na retopologię, bo i tak nie mam możliwości zastosowania tesselacji i poly displacement. Rzeźby oczywiście są statycznymi obiektami, a ze względu na realistyczne podejscie do tematu, zdecydowałem się na statyczne oświetlenie wypieczone vRay'em. Takie warunki, w połączeniu z koniecznością zastosowania matowego shadera, bardzo ograniczają możliwość skorzystania z shaderów parallax. Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, najlepszym wyborem wydaje się Relief Mapping & Correct Silhouettes lub dodatkowo relaxed cones relief mapping zaprezentowany poniżej. http://homepage.mac.com/antonioh/Sites/unity3d/relaxed_cone_relief_mapping.jpg Jeśli ktoś ma doświadczenie podobnej dziedzinie, byłbym bardzo wdzięczny za wszelkiem opinie i sugestie. Generalnie zależy mi na najlepszym kompromisie pomiedzy wydajnością, nakładem pracy oraz jakością. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.