Skocz do zawartości

Renderowanie do tekstury - fizyczna symulacja światła


Recommended Posts

Witam,

 

Pracuje teraz na demo wirtualnego muzeum w real-time 3d wysokiej jakości więc unity3d jako silnik i shadery + oczwywiście modelowanie i bake tekstur w 3ds + vray. Rezultaty są bardzo dobre poza jedym pomieszczeniem, które przypomina kaplicę z oknami dachowymi, które są jedynym źródłem oświetlenia tej sceny. Do oświetlenia wykorzystuje jedynie vray_sun i vray_sky. Z całości projektu jestem zadowolony bardziej niz zwykle, bo wszystko jest bardzo dobrze zbalansowane i mapowanie tonalne wyszło bardzo dobrze tylko właśnie vray jest renderem bazującym na uproszczonym modelu światła i w warunkach tej jednej, problematycznej sceny daje brzydkie i płaskie rezultaty + typowe artefakty. To zmusza do zwiększenia ustawień samplera GI, koszmiczne czasy renderowania, a rezultaty wciąż są jakieś bez charakteru i realizmu. Na dodatek 4 tekstury 4096x4096 renderują się cały dzień na 8 xeonach.

 

W takich przypadkach najlepiej radzą sobie rendery bazujące na fizycznym modelu światła tylko problem w tym, że nie spotałem jeszcze żadnego, który pozwala na renderowanie do tekstur. Jeśli ktoś wcześniej napotkał na podoby problem i znalazł sposób na zmuszenie fizycznego rendera do wypiekania tekstur, byłbym bardzo wdzięczny za sugestie możliwych rozwiązań.

Link to post
Share on other sites

O ile dobrze pamiętam na stronach związanych z SGI był poruszany ten problem. Nie wiem czy dotrzesz teraz do tych informacji. W Gdańskim studio nie robi się tak "głębokich" sadowień w RT 3D. Nie ma nawet odpowiedniego zaplecza IT.

Być może pomogło by uplastycznienie cieni. Żałuję, że nie mogę merytorycznie pomóc. :/

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Właśnie zauważyłem, że ten temat przewija się od kilku lat ale niestety nie ma gotowego rozwiązania. Przeczesałem oficialne fora octane, ariona i maxwell'a ale zazwyczaj dyskusja sprowadzała się do tego, że developerzy nie będą tworzyć nowych funkcji dla 0,1% odbiorców albo do bezsensownych dywagacji developerów nad sensem renderowania lightmap.

 

W takim wypadku pozostaje chyba tylko zainstalowanie triala 3ds 2012 i przetestowanie iRay'a albo w ostateczności kompozycja tekstury z kilku renderów lub dodanie sztucznych zródeł światła.

 

W każdym razie dzięki za opinie i pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...