Skocz do zawartości

Asus 7970 vs Asus 6990


Recommended Posts

Nie mów, że pomyliłeś referenta od niereferenta.

 

Up.

 

Przesadzasz. Za dużo kombinowania i czasu zmarnowanego. Lepiej tego Radka kupić i za pół roku dorzucić drugiego. To będzie potęga. Natomiast jak kupi 7870 (które nie wiadomo kiedy wyjdą) w CrossFire to co później z tym zrobi?

 

Edit.

 

Za szybko pisałem, a sam mam nV więc przyzwyczajenie.

Dzięki, że powiedziałeś. :)

Edytowane przez Ethreivis
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

No i dobrze. Branie 6990 jest na ten moment bez sensu. Co z tego, ze będzie miał 10fps więcej skoro odczuwalnie komfort gry będzie znacznie niższy niż na 7970. W wielu recenzjach była o tym wzmianka, że liczba klatek na multi gpu często nie wiąże sie z płynnym obrazem. Do tego mikroprzycięcia, większa temperatura, hałas i ogromne w porównaniu do 7970 zużycie prądu. No a żeby całkowicie skreślić 6990 wystarczy powiedzieć, że po OC do którego 7970 jest wręcz stworzony jest po prostu szybszy.

Link to post
Share on other sites

Na twoim miejscu brałbym HD7970. Będzie cichsza chłodniejsza, i mnie prądożerna, a różnicy wydajności i tak nie zauważysz. Jak zacznie Ci brakować mocy w co wątpie w najbliższym czasie to dokupisz sobię taką drugą i będziesz miał maszynę nie do zajechania :D

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Jakbyś wiedział że mikro-przycięcia nie są w żaden sposób spowodowane przez sam interfejs PCI-E to byś takich głupot nie pisał... Genezą problemu jest sama zasada działania technologi multi-GPU, temat dotyczy zarówno SLI jak i CrossfireX. GPU wchodzące w skład takiej konfiguracji "dzielą się" renderowaniem obrazu na pół. Mimo to na "wejściu" otrzymują dokładnie TE SAME DANE. Powoduje to kłopoty z synchronizacją obu kart, tak aby daną klatkę renderowały DOKŁADNIE W TYM SAMYM MOMENCIE. Gołym okiem tych sięgających milisekund różnic nie jesteśmy w stanie wyłowić, powodują one jednak wspomniane mikro-przycięcia.

 

I to czy podepniesz sobie GPU pod PCI-E 1.1, PCI-E 2.0 czy PCI-E 3.0 różnicy NIE ROBI. Bo nie zmieni to w żaden sposób schematu pracy układów w trybie współbieżności...

 

Więc apeluję do ciebie nie wypisuj w kolejnym temacie z rzędu niestworzonych bzdur, których nie potrafisz poprzeć czymkolwiek, a opierasz się tylko i wyłącznie na marketingowych slajdach, które z rzeczywistością mają tyle wspólnego co premier z prawdą.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Generowany obraz w grach komputerowych, w szczególności zaś elementy tła i podłoża, po którym poruszamy się naszą wirtualną postacią, są zwykle pokryte powtarzającymi się co jakiś czas teksturami. Co prawda nie jest to w większości przypadków zbyt duży problem, ale jednak chyba każdy gracz wolałby oglądać unikatowe krajobrazy. Dzięki technologii PRT oraz geniuszu deweloperów ze studia Id Software jest to możliwe. Całość nie wygląda co prawda na skomplikowaną, ale tylko w teorii. Otóż dzięki PRT możliwe jest obsłużenie tekstur "ważących" nawet 32GB [pci-e 3.0 =32GB/S] i to przy minimalnym wpływie na wydajność. Karta graficzna dzieli teksturę na małe, 64 KB kafelki, które doczytywane są w locie. Dzięki temu nie występuje "zapchanie" pamięci karty niepotrzebnymi grafikami, wczytują się jedynie te części gigantycznej tekstury, które są akurat potrzebne. Reszta jest albo całkowicie pomijana, albo obniżana jest jej jakość (np. dla elementów znajdujących się bardzo daleko).A zatem dzieki inteligentnemu zarządzaniu zasobami karty przy renderowaniu obrazu sparowane dane przy cfx czy sli będą proceduralnie dobierane z banku pamięci w pamięci wlaściwej w sposób konieczny do generowania jak najlepszej jakości odczytu [większe pole manewru dla sterowników optymalizujących danom gre]

Link to post
Share on other sites

odp.pamięć vram to wartosć składowa ,a te 32gb na pci-e to szybkosć transferu to jest zupełnie inna specyfikacja jednostek do przypisanych funkcji.

 

Tak jak na wcześniejszym wykładzie pisałem tekstory będą dzielone w pamięci podręcznej pamięci vramu.Proces ten będzie charakteryzowany dużo szybszym mniejszej objętosci transferem danych[mniejszych tekstór] co z kolei zaowocuje mniejszym zapotrzebowaniem vramu co z kolei przełozy sie to w danej mikrosekundzie mniejszymi danymi[tekstóry] do odczytu.Znacznie minimalizując parowanie danych do odczytu w trybie cfx isli z oczywistym wyeliminowaniem mikroprzycięć.

 

To tyle jeśli chodzi o gpu natomiast do poprawnego działania cfx czy też sli obowiązkowo jest mieć odpowiednio wydajny procek oraz inne podzespoły.

 

swoją drogą te 32gb/s w pci-e 3.0 to nie tak dużo jak można by było sądzić,bowiem 1 sekunda to największy dopuszczalny czas reakcji dzieląc to na 0.1[jedna dziesiąta sekundy] idealny czas reakcji użytkownik nieodczówa jakich kolwiek opuznień wychodzi wsumie coś ponad 3gb [obecne radeony 7900]

Link to post
Share on other sites

Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Chciałbym żeby PWN zrobiło taką samą kampanię reklamową dla słownika ortograficznego jak producenci kart robią dla PCI-E 3.0. Przyjemniej czytałoby się Twoje wypowiedzi. A tak to... tylko iść i pUźniej odczÓwać tekstÓry.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...