belineaenter 0 Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Witam, 4.01 kupilem płytę główną asus P8z68 gen3 5.01 odebrałem osobiście w oddziele Proline. Po podłączeniu okazało się że nie działa prawidłowo tzn nie włacza sie a czasem jak włączy się to nie można wyłączyć. Zaniosłem cały komputer do proline żeby sprawdzili czy to napewno płyta a nie np zasilacz, potwierdzili moje przypuszczenia i jedyne co to mogą ją wysłać do serwisu i musze miesiąc czekać w zamian nie dostane nic. Czy tak można? Sprzedali mi uszkodzony towar i co ja mam teraz zrobić wydałem kase na zepsuty sprzęt, wsumie to popełniłem błąd bo płyta nie była farbrycznie zamknięta znaczy pudełko było bez plomb. Odpowiedziano mi że jak bym wzioł złożenie u nich to bym miał gwarancje u nich a tak to moja wina i tyle. Czy tak można sprzedawać bubel i nie dawać rekojmi skąd mam wiedzieć czy dali mi dobrą? Co mam zrobić poczekać czy iść do UOKIK ??? Cytuj Link to post Share on other sites
Eklerek 642 Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Masz gwarancje na sprzet. Oni wysyłają do serwisu i tam albo naprawiają albo Ci przysyłają nową. Cytuj Link to post Share on other sites
Pasjonat 366 Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 nie miesiąc ale dwa tygodnie http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176 Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Czas naprawy w serwisie trwa 14-dni roboczych (nie licząc sobót i niedziel). Do tego dochodzą przesyłki i wychodzi 3 tygodnie. W przypadku jeśli serwis stwierdzi, że mogą ją naprawić a obecnie nie mają części to czas naprawy wydłuży się do 21-dni roboczych. Jeśli w Proline mają tak jak u mojego znajomego w sklepie to sprzęt idzie pierw na hurtownię/dystrybutora i stamtąd dopiero do serwisu wskazanego przez producenta. Miesiąc jesteś bez płyty Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 nie miesiąc ale dwa tygodnie http://isap.sejm.gov...=WDU20021411176Jeżeli zgłosił niezgodność towaru z umową. W przeciwnym wypadku liczy się to co jest w karcie gwarancyjnej (o ile nie jest niezgodne z polskim prawem). Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Ogólnie radziłbym się uspokoić. Nikt Cię nie oszukał. Sprzęt jest uszkodzony i nie jest to ani Twoja wina ani wina sklepu. Na sprzęt masz gwarancję i zostanie on naprawiony lub wymieniony. Niestety to trwa ale przypadki chodzą po ludziach. W proline kupowałem wielkorotnie i bywało że coś nie działało- wtedy gwarancja i wymiana. Oni nie mają na to wpływu. Nie musisz się bać że ogólnopolska sieć czeka na Ciebie żeby Cię oszukać i wcisnąć Ci zepsutą płytę. Przypadek- na spokojnie oddaj to na gwarancję. Cytuj Link to post Share on other sites
mICh@eL 335 Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 Sprzęt jest uszkodzony i nie jest to ani Twoja wina ani wina sklepu Nie wiem, proline ma takie praktyki, że uwalone płyty ludziom normalnie sprzedają, przecież nikt nie sprawdza w sklepie czy płyta działa Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 (edytowane) Wszystko co sprzedają jest uwalone, a gdy nieszczęsny klient opuszcza sklep rechoczą złowrogo . Proline jest jednym z najtańszych sklepów we Wrocku gdzie studiowałem i kupiłem tam około 30 różnych zestawów na przestrzeni 5 lat- chyba dla każdego mojego znajomego. Dwa razy trafiłem na padnięty ram i raz uwalony dysk. Przecież oni i tak będą musieli to wysłać na gwarancję albo wymienić więc nie widzę powodu dla którego mieliby specjalnie opychać uwalone płyty. Edytowane 12 Stycznia 2012 przez Biafra1987 Cytuj Link to post Share on other sites
belineaenter 0 Napisano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 Tylko dlaczego jeśli wziął bym u nich złożenie miał bym gwarancje że w chwili odbioru towaru wszystko działa. Według mnie wygląda to tak: 1. Klient który wziął u nich złożenie: składają kompa, jak jakaś część nie działa to wymieniają na drugą sprawna a ta co szwankowała idzie na półkę. 2.Klient który kupuje sprzęt bez złożenia u nich dostaje te felerne części Nie zwróciłem uwagi na jeden fakt tzn nie ma plomb na opakowaniu tak jak w moim przypadku tylko na MB nie było plomb producenta i i nawet nie podejrzewałem że to może być np. taka płyta z półki która nie działała prawidłowo. Takie rozwiązanie jest idealne dla sklepu bo to klient płaci za uszkodzony towar bo jak by oni taka płytę zareklamowali to kto by ją kupił po naprawie gwarancyjnej po prostu TAK OSZUKUJĄ LUDZI i nikt nie wmówi mi że jest inaczej zwykli oszuści jedyna rada to albo brać u nich złożenie albo iść z kimś dla zdrowego rozsądku i dokładnie obejrzeć przed odbiorem ale to tylko w przypadku gdy ktoś się pofatyguje odebrać osobiście, nie chcę nawet myśleć ile ludzi zostało oszukanych wysyłkowo. Z drugiej strony oni sami są oszukani przez producentów którzy dostarczają wadliwy towar po prostu za wszystkie te pomyłki i tak płaci klient. Ale biorą go do obrotu sprzedadzą to się rozliczą nie to nie. Zostałem oszukany jak pewnie wielu, ktoś powie że miałem pecha a ktoś żebym się cieszył bo mam gwarancje. Jednak tak nie powinno być i sądzę że nie o to chodzi żeby idąc na zakupy być detektywem. Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 Głupoty kolego gadasz. Ja też studiowałem we Wrocławiu. W proline nie kupowałem całych zestawów, ale i tak mam od nich sporo rzeczy i wszystkie były sprawne. Cytuj Link to post Share on other sites
mICh@eL 335 Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 To że nie trafiłeś na wadliwy sprzęt nie znaczy, że takich praktyk nie mają... ja też się w proline kilka razy naciąłem na wadliwy sprzęt, a już totalnie rozwaliło mnie przy kupowaniu Athlona XP... wersja OEM, więc pan grzecznie położył sam goły procek na ladzie... zero woreczka, pudełka lub gąbki na nóżki Cytuj Link to post Share on other sites
Promilus 25 Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 Kupowałem też w proline i było bez bólu (Gliwice) natomiast jeden znajomy dostał felernego tagana 500w, a drugi dyski seagate (ale to wina wyłącznie seagate - firmware) oraz pamięć GeIL 4GB 800MHz black dragon (z die burn test lol, hahahahaha). Od ręki wymienione - dyski na równowartościowe samsungi, a pamięć na ten sam model tyle, że sprawna a nie blokująca włączenie komputera;) Cytuj Link to post Share on other sites
Pasjonat 366 Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 Jeżeli zgłosił niezgodność towaru z umową. W przeciwnym wypadku liczy się to co jest w karcie gwarancyjnej (o ile nie jest niezgodne z polskim prawem).Mam nadzieję, że to zrobił jeśli nie to sobie poczeka dłużej niż by mógł Cytuj Link to post Share on other sites
belineaenter 0 Napisano 19 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 (edytowane) Witam, wczoraj mi wymieniono płyte główną w proline, troche mnie kosztowało to nerwów i wizyt w proline ale po opisaniu sytuacji i wysłaniu paru e-maili do pomocy proline odezwał się do mnie kierownik serwisu pan Marcin Starek i powiadomił że płyta powinna być wymieniona od ręki i że dopilnuje aby ją wymienili w moim oddziale. Podsumowując Całą tą sytuacje wnioskuję że jedynie w moim oddziale PROLINE są takie cyrki ponieważ jest to jedyny taki sklep w mieście, dodam jeszcze że nowa płyta miała w opakowaniu stelaż z kartonu a w mojej poprzedniej był tylko karton i folia wiec chyba miałem racje z tym wybrakowanym towarem. Na całe szczęście ktoś czuwa nad marką Proline i bardzo dobrze dla konsumentów. Suma sumarum ciesze się że to nie jest firma krzak i PRZY ZACHOWANIU SZCZEGóLNEJ OSTROŻNOŚCI MOŻNA TAM KUPOWAĆ bo de facto serwis mają rozsądny patrząc na moją sytuacje. Pozdrawiam! Edytowane 19 Stycznia 2012 przez belineaenter Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Kierownik po prostu poszedł ci na rękę. Nie musiał wymieniać płyty od ręki. Cytuj Link to post Share on other sites
belineaenter 0 Napisano 19 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Chyba sam masz sklep co? Oczywiście że nie musiał wymieniać: mogli oddać pieniądze lub na czas naprawy dać zamiennik, dodatkowo mogłem rządać zwrotu pieniędzy które bym zarobił tym komputerem! Myślisz że można sprzedawać niesprawny sprzęt? A kto mi zwróci za wycieczki do proline, telefony i stres? NIKT NAWET NIE POWIEDZIAŁ PRZEPRASZAM! Dlaczego z tak banalnego powodu, traktuje się klienta jak wroga, przecież wszystko może mieć wadę fabryczną, dlaczego pożądny sklep robi takie numery! Myślę że to winna niekompetentnych pracowników, PROLINE to dobry sklep i dużo ludzi pracuje ciężko na jego marke np. kierownik serwisu, może oddział w moim mieście jest jakiś INNY Cieszę się że tak skończyła się sprawa a nie w sądzie, mam nadzieje że ta sytuacja to przypadek i życze aby PROLINE szedł w dobrą strone tak jak to uczynił i nigdy nie sprzedawał niesprawnych części! Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2012 Nie muszą dawać ci żadnego zamiennika. Cytuj Link to post Share on other sites
Promilus 25 Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 @Saiya-jin - albo wymieniają towar, albo zwracają pieniążki - w tym wypadku to była wada ukryta w momenccie zakupu a nie uszkodzenie w czasie użytkowania "na gwarancji". Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 Pod warunkiem, że jesteś to w stanie udowodnić. Cytuj Link to post Share on other sites
Promilus 25 Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 (edytowane) @up - co ty pierdzielisz? Co masz niby udowadniać? Może jeszcze przy zakupie TV musisz udowodnić, że np. wbudowany tuner DVB-S i DVB-T nie działał w momencie zakupu? Bzdura! Każdy normalny duży sklep, czy to komputronik, czy proline, czy esc, morele itp. bierze i wymienia od ręki w takich przypadkach. Masz niezgodność towaru z umową, dodatkowo naprawa w praktyce nie wchodzi w grę (oni wymieniają towar, a wadliwy i tak leci bezp. do producenta gdzie najpewniej go poszatkują... może z drobnymi wyjątkami) Edytowane 20 Stycznia 2012 przez Promilus Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 JEŚLI JESTEŚ W STANIE UDOWODNIĆ, ŻE WADA RZECZYWIŚCIE ISTNIAŁA PODCZAS ZAKUPU, a tego w stanie nie jesteś zrobić. JEŚLI KTOŚ WYMIENIA CI SPRZĘT OD RĘKI, TO IDZIE CI NA RĘKĘ. Nie masz ŻADNEGO prawa żądać wymiany towaru lub zwrotu gotówki (chyba, że kupujesz przez internet). Towar normalnie leci na gwarancję, a ty grzecznie czekasz. Jeśli towar nie może zostać naprawiony lub wymieniony na nowy (bo np. nie jest już produkowany), wtedy możesz żądać wymiany na nowy o nie gorszych parametrach lub zwrotu gotówki. Nikt nikogo tutaj nie oszukał. Po prostu niektórzy nie są zbyt bystrzy i robią wielkie halo, kiedy po prostu nie rozumieją swoich praw. Cytuj Link to post Share on other sites
Pasjonat 366 Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 JEŚLI JESTEŚ W STANIE UDOWODNIĆ, ŻE WADA RZECZYWIŚCIE ISTNIAŁA PODCZAS ZAKUPU, a tego w stanie nie jesteś zrobić.gó**o PRAWDA Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istnia- ła ona w chwili wydania. 4 Cytuj Link to post Share on other sites
mICh@eL 335 Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 Dokładnie... przeraża mnie, że ktoś gó**o wie, a jeszcze wszystkich do wszystkich w koło krzyczy, że białe jest czarne 2 Cytuj Link to post Share on other sites
venice 21 Napisano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2012 De facto powinni mu byli wymienić tą płytę od ręki w momencie kiedy przyniósł komputer do sklepu ale i tak dobrze, że tak się to skończyło. Cytuj Link to post Share on other sites
Hunter18 49 Napisano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2012 witam , ja również zostałem oszukany przez ten cholerny sklep proline !! tfuuu nigdy więcej ... a teraz szczegóły a więc tak , rok temu kupiłem kartę graficzną i jakoś w czerwcu najpierw zaczeły się pojawiać artefakty przed załadowaniem windowsa , potem czarny ekran i brak sygnału , wysłałem kartę na gwarancję do sklepu proline. czekałem aż miesiąc czasu aż przyślą mi nową , wkoncu dostałem nową kartę która podziałała 1 dzień , na drugi dzień chciałem uruchomić komupter i znowu czarny ekran , poszedłem z kartą do 2 kolegów i u nich również karta wyświetla czarny ekran , czy to możliwe że nówka padła po 1 dniu ?? zadzwoniłem do serwisu w sklepie powiedzieli żebym sprawdził na innym komputerze , sprawdziłem i dalej to samo , karta znowu idzie na gwarancję , tym razem jak przyślą mi nówkę to karta odrazu leci na allegro , nawet nie będę jej uruchamiać na moim komputerze żeby znowu wałków nie było Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.