Skocz do zawartości

GA-N650SLI-DS4L - nie działają gniazda pamięci.


Recommended Posts

Witam,

 

Mam problem z płytą w temacie. Przestały działać gniazda pamięci bliżej procesora.

Płyta już kiedyś odmówiła posłuszeństwa i miała chyba tą samą usterkę. Po powrocie z serwisu działała przez rok czasu.

Czy jest możliwość abym oddał tą płytę do naprawy?

Nie jest już na gwarancji a trochę szkoda mi ją wyrzucać bo mógłbym złożyć komputer dla starej, żeby we "wściekłe ptaszki" sobie pograła.

Link to post
Share on other sites

Nie jestem amatorem czy początkującym. Nie działają banki DIMM1 i DIMM2 a co mi po bankach DIMM3 i DIMM4 jak nie będzie Dual-Channel? Poza tym mam 4 kości po 512MB a wymieniać na 2 po 1GB albo 1x 2GB mi się nie opłaca.

Wina leży w mostku północnym. Na karcie gwarancyjnej było napisane "wymiana chipsetu płyty" czy jakoś tak. Nie pamiętam a nie mam teraz karty gw. przy sobie.

Uszkodzony jest nForce i trzeba mu zrobić reballing albo w całości go wymienić.

Link to post
Share on other sites

Problem z przegrzewaniem rozwiązałem w bardzo prosty sposób zmieniając oryginalny badziewny radiator a WC. Temperatura była niska ale jednak to nie pomogło.

Dogrzewać nie mam zamiaru bo jeszcze bardziej ubije płytę. Póki co to działa ale nie wiem jak długo jeszcze.

Kiedyś słyszałem, że Gigabyte naprawia swoje pogwarancyjne produkty tylko nie wiem jak mam oddać tą płytę do nich.

Do żadnych serwisów nie mam zamiaru wysyłać, płacić za reflow 150-250zl i mieć zaraz ten sam objaw.

Jakbym miał sito do tego mostka to sam bym go zdjął i położył od nowa.

Mam sita uniwersalne a także do NF-680I-SL, NF-200/BR04, NF-790. Jednak jestem pewny że ani uniwersalne ani to z posiadanych nie podpasuje do tego układu dlatego go nie ruszam.

Link to post
Share on other sites

Weź telefon zadzwoń na serwis będzie pełna jasność co do naprawy.

W rachubę wchodzi tylko dogrzewka pewnie około 40-80 zł, chipów już raczej nie mają.