zaciekawiony 0 Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Witam. Od kilku dni mam laptopa marki Asus model N55SF. Mam również trzy pytania go dotyczące. 1. Czy to normalne, że nabywając laptopa jako nowego w sklepie, program CrystalDiskInfo odczytując dane dotyczące dysku wykazuje około 65h jego pracy??? Nie mam go nawet tygodnia, zainstalowałem program a na mej twarzy pojawiło się zdziwienie bo CDI pokazuje już ponad 100h pracy dysku, zrobiłem szybkie, proste obliczenie po ile godzin przez te kilka dni był u mnie włączony i zostało około 65... 2. Czy to normalne, że kilkudniowy laptop a raczej jego bateria według programu BaterryBar jest już w 3,8% zużyta? Ja, odkąd go posiadam, ładowałem go zaledwie 3 razy, zawsze po całkowitym rozładowaniu i zawsze bez przerwy aż do całkowitego 100% naładowania. Jest to laptop wyposażony w procesor i5 2430M a jak pokazuje rozpiska procesorów na pewnej konkurencyjnej stronie, jest on na rynku od 30dni.... co za tym idzie wykluczam opcje, że np. kilka miesięcy przeleżał u dystrubutora, hurtowni, sklepie co mogłoby wpłynąć na stan baterii. Ciekawi mnie poprostu czy to jest normalne w przypadku laptopów Asusa czy też poprostu kupiłem komputer jako nowy a pochodził on np. ze zwrotu przez jakiegoś niezadowolonego klienta? Otrzymałem go z zerwaną plombą na pudełku, co zostało mi wyjaśnione montażem dodatkowych ramów przez sklep w którym go kupiłem. Nabywałem go myśląc, że 8GB ramu które miał zainstalowane na pokładzie pochodzi od producenta, lecz okazało się już po zakupie, że producent wkłada 4GB a drugie 4GB dokłada sklep, co mogłoby potwierdzać zerwanie plomby lecz nie mogłoby wykluczyć faktu, że dostałem już delikatnie używany komputer z dodatkowo źle sformatowaną baterią? Wiem, że baterie litowo-jonowe nie posiadają "efektu pamięci" lecz mimo to wszędzie się czyta żeby najlepiej ładować je do końca po całkowitym rozładowaniu. 3. Odnośnie ramu. Jedna kość jest firmy Hyundai Electronics a druga firmy Nanya technology. Kości której firmy montuje asus w swoich wyrobach? Tak więc moje pytanie końcowe brzmi czy to normalne (godziny pracy dysku i zużycie baterii) w laptopie który u mnie nie przepracował jeszcze pełnych 50h??? Zawsze miałem firmę Asus za nr 1 jeśli chodzi o producenta w branży komputerowej, dlatego m.in. ze względu na prestiż marki zdecydowałem się na zakup tego sprzętu, lecz teraz zastanawiam się czy powyższe jest normalne czy też nie zostałem poinformowany iż kupuje delikatnie używany sprzęt? Bardzo prosiłbym o odpowiedź, szczególnie przedstawiciela firmy Asus. Pozdrawiam Serdecznie wszystkie osoby to czytające. Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Nie pytaj ASUSA, tylko sklep, w którym kupiłeś sprzęt. Jeśli wszystko działa, to ja bym to olał. Gwarancję masz. Cytuj Link to post Share on other sites
longer109 0 Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Hmm... wydaje mi się, że jest to normalne działanie ze strony ASUS-a, przed wydaniem na rynek, tym bardziej do sklepu do sprzedaży są robione testy na teoretycznie każdym sprzęcie, nowy samochód z salony nie ma przecież 0 przebiegu prawda, zawsze trochę ma bo jest np testowany na hamowni itp. Cytuj Link to post Share on other sites
zaciekawiony 0 Napisano 3 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Hmm... wydaje mi się, że jest to normalne działanie ze strony ASUS-a, przed wydaniem na rynek, tym bardziej do sklepu do sprzedaży są robione testy na teoretycznie każdym sprzęcie Ja rozumiem, i też myślałem, że mogą być robione jakieś testy, ale naprawdę śmiem wątpić aby KAŻDY produkowany laptop/dysk był testowany około 65h? jak ogromna musiałaby to być fabryka? i jak to wszystko logistycznie zorganizować aby miliony sztuk laptopów tak dokładnie sprawdzać? testowane na pewno są, ale zapewne np. może 10 na 10 000 sztuk wyprodukowanych w danej serii a dwa co z baterią? 1/20 mniej z jej pojemności to norma ? naprawdę mam podejrzenia, że to mógł być zwrot, może pierwszemu kupującemu się nie podobało, że do całkowitego uruchomienia, do załadowania ostatniego programu trzeba czekać 4minuty? a w menadżerze urządzeń komputer pokazuje około 120 procesów? ja sobie z tym poradzę, poprostu przeinstaluje a może się teoretycznemu pierwszemu kupującemu nie spodobały lekko trzeszczące głośniczki? ja z tym problemem już sobie poradziłem..... poprostu chciałbym mieć 100% pewności czy to jest norma, normalne zjawisko czy też właśnie mam podstawy, aby pisać do sprzedającego..... Uważam, że płacąc za coś około 3500 zł a nie jest to mała kwota mam prawo aby w 100% być przekonanym o tym iż nabywam sprzęt nowy, nie używany a co za tym idzie teoretycznie Bez Upadkowy, Bez np. delikatnego zawilgocenia itp. Cytuj Link to post Share on other sites
longer109 0 Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 (edytowane) Jeszce co mi do głowy przyszło to to, że mogła to być sztuka wystawowa, innych pomysłów nie mam, najważniejsze jest to moim zdaniem, że jeżeli gwarancja była przy tobie podbita na nową, albo po prostu pierwszy raz, nie ma się co martwić. Nie wiem jak to wygląda u asusa, ale na zrobienie swojej reinstalki systemu trzeba uważać, by nie usunąć czasami partycji recovery, jeżeli jest, często zdażało się, że serwis nie przyjmował na gwarancję, jeżeli takiej partycji nie było po prostu. Edytowane 3 Grudnia 2011 przez longer109 Cytuj Link to post Share on other sites
zaciekawiony 0 Napisano 3 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Laptop kupiony był w jednym z największych w kraju sklepów internetowych. A w takich sklepach Zawsze ma się 10dni na rozmyślenie i zwrócenie towaru i właśnie zastanawiam się czy ewentualny pierwszy właściciel po kilku dniach dokonał zwrotu??? W karcie gwarancyjnej jest tylko wklejona naklejka z numerem seryjny. O dacie zakupu świadczy faktura. Dowiadywałem się, że sprawy oprogramowania nie wpływają na gwarancję, a partycję recovery mogę sobie wypalić na 6 płytach dvd. Zresztą nie zamierzam jej usuwać, chyba iż będzie to konieczne do zainstalowania czystego wydajnego systemu. 120 procesów to naprawdę dużo za dużo. Cześć programów odinstalowałem, co wiedziałem, że bezpiecznie mogę odznaczyć w msconfig to odznaczyłem i dzięki temu w procesach mam ich około 90. godziny pracy dysku to sprawa drugorzędna, najbardziej martwi mnie w nowym laptopie prawie 4% zużycie baterii ( chyba że to normalne? ) i świadomość iż teoretycznie mogłem dostać lekko używany komputer. Generalnie jestem z niego zadowolony, ale Nowy powinien być nowy a jeśli pochodził ze zwrotu to powinien być sprzedawany troszeczkę taniej i powinno to być chyba wyraźnie zaznaczone? Cytuj Link to post Share on other sites
longer109 0 Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 nowy a jeśli pochodził ze zwrotu to powinien być sprzedawany troszeczkę taniej i powinno to być chyba wyraźnie zaznaczone?Hmm... wtedy wydaje mi się że powinny być jakieś rabaty na sprzęt, a jeżeli był sprzedawany jako nowy to w sumie można by prosić o reklamacje lub nawet o rozmowę z szefem w danej firmie. Prawa konsumenta jak najbardziej na to pozwalają. Jeżeli chodzi o baterie, to przy nowym laptopie z doświadczenia wiem, że bateria jest osobno zapakowana, a nie w laptopie odrazu. Cytuj Link to post Share on other sites
zaciekawiony 0 Napisano 3 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Bateria nie była zamontowana w laptopie, a mi chodzi o to, że coś, nawet minimalnie używane nie jest już nowe i powinno to być zaznaczone. Dlatego liczę na odpowiedź przedstawiciela Asusa bo może to jest poprostu norma a ja się czepiam? Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Też miałem taką sytuację, ale nie spisałem protokołu (bo aż tak dokładnie paczki przy kurierze nie sprawdzałem, a czasami w ogóle nie sprawdzam). Rzecz dotyczyła karty dźwiękowej. Niby nowa, a koperta od płyty ze sterownikami była rozcięta. Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel ASUS Support 59 Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Pytania związane z notebookami rozwiązywane są przez dział notebooków działu wsparcia. Zapraszam z wątpliwościami albo na infolinię, albo poprzez formularz kontaktowy. 22 571 80 40 - od poniedziałku do piątku w godzinach 8:30-17:30 http://support.asus.com.tw/techserv/techserv.aspx?SLanguage=pl-pl Cytuj Link to post Share on other sites
zaciekawiony 0 Napisano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 Dzwoniłem, a pan z którym rozmawiałem stwierdził, że z takimi sprawami to trzeba do sprzedawcy dzwonić. ??? Chciałem uzyskać informacje czy to norma w laptopach Asusa czy też zostałem zrobiony w balona przez sprzedawce...... wnioski... muszę dzwonić do sprzedawcy i się go spytać czy mnie oszukał??? trochę to nie poważne.... Cytuj Link to post Share on other sites
misiek12_sdz 121 Napisano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 Mi w miesiąc bateri spadła lekko ponad 5% a tylko leżała na parapecie. Baterie mają to do siebie że szybko padają nawet nieużywane. Ale dysk to już lekkie zmartwienie bo testowanie w fabryce to myślę max godzinka-dwie może zająć. Widzocznie powystawowy jakiś musi być Cytuj Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 Jak nie spisałeś protokołu, to i tak nic z tym nie zrobisz. Cytuj Link to post Share on other sites
Pasjonat 366 Napisano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 (edytowane) Polecam przeczytanie dokładnie tej ustawy http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176 następnie pójście/pojechanie do sklepu i oddanie towaru jako niezgodnego z umową. Jeśli powiedzą żebyś brzydko mówiąc "sp********ł" to skontaktuj się z rzecznikiem praw konsumentów. Edytowane 13 Grudnia 2011 przez Pasjonat Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel ASUS Support 59 Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 zaciekawiony - podaj proszę na priv numer seryjny Twojego notebooka. Cytuj Link to post Share on other sites
rocky2 1 Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 (edytowane) Laptop kupiony był w jednym z największych w kraju sklepów internetowych. Podaj NAZWĘ tego sklepu. Jeśli sklep jest w porządku nie ma się czego obawiać. Jeśli jest nie porządku to ŚMIAŁO TO NAPISZ. Jak będziemy takich ukrywać to oni będą tak dalej robić. Co masz na myśli pisząc o "lekko charczących głośnikach" ? Jak rozwiązałeś tą kwestię ? Proszę o wyjaśnienie, bo to ważne. Napisz w tym wątku w końcu jak ta sprawa się zakończyła, czego się nauczyłeś, bo od Twojego postu upłynęło 2 miesiące i dla czytających nic nie wiadomo. Edytowane 28 Lutego 2012 przez rocky2 Cytuj Link to post Share on other sites
bartex9 0 Napisano 3 Marca 2012 Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 No właśnie, jak sobie poradziłeś z charczącymi głośnikami? Mam ten sam problem. Cytuj Link to post Share on other sites
zaciekawiony 0 Napisano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Podaj NAZWĘ tego sklepu. Co masz na myśli pisząc o "lekko charczących głośnikach" ? Jak rozwiązałeś tą kwestię ? Proszę o wyjaśnienie, bo to ważne. Napisz w tym wątku w końcu jak ta sprawa się zakończyła, czego się nauczyłeś, bo od Twojego postu upłynęło 2 miesiące i dla czytających nic nie wiadomo. cóż.... a więc zakończe tutaj tą moją sprawę 8) Otóż jeśli chodzi o czas pracy dysku, to nie dowiedziałem sie niczego konkretnego oficjalnie nikt nie wiedział skąd te godziny jego pracy. Sklep w którym nabyłem laptopa, a dokładniej pisząc jego pracownicy zachowali się wporządku,oddzwaniali i widać było, że im zależy zebym był zadowolony. Finalnie skończyło się na tym iż mogłem w ramach takiego małego "zadośćuczynienia" wybrać sobie prezent/prezenty za łączną kwotę około 150zł lub dostać fakturę korygującą i zwrot przelewem na konto równych 150zł i z tej drugiej opcji skorzystałem. Jeśli chodzi o zużycie baterii to unormowało się i od kilku tygodniu wynosi około 0,8-0.9% A co do charczących głośniczków to poradziłem sobie z tym "problemem" poprzez całkowite odinstalowanie,wywalenie z systemu aplikacji SonicMaster i w moim przypadku to pomogło, już nic nie "charczy" a głośniczki i subwofer w dalszym ciagu spisują się świetnie. I jeśli chodzi o mojego N55 to jestem bardzo zadowolony z zakupu..... bardzo cichy, wydajny czegóż chcieć więcej? panowie Rocky2 i Bartex9 mam nadzieję, że pomogłem a jeśli skorzystacie z mojej rady to napiszcie czy pomogło? Cytuj Link to post Share on other sites
rocky2 1 Napisano 19 Marca 2012 Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 Dziękuję za wyjaśnienie. Dobrze, że się odezwałeś i wyjaśniłeś sprawę z niepewnymi głośnikami. Chociaż to dziwne, żeby trzeba było odinstalowywać program, który był zrobiony przez producenta aby głośniki dobrze grały. Przymierzałem się do zakupu tego komputera ale trudno mi się zdecydować gdyż podobno jest tam jakaś kiepska klawiatura. Jak Ty ją odbierasz ? Nadaje się ona do użytku czy korzystasz z dużej zewnętrznej ? Dobrze, że się odezwałeś i wyjaśniłeś sprawę z niepewnymi głośnikami. Chociaż to dziwne, żeby trzeba było odinstalowywać program, który był zrobiony przez producenta aby głośniki dobrze grały. Przymierzałem się do zakupu tego komputera ale nie mogę się zdecydować gdyż podobno jest tam jakaś kiepska klawiatura. Niektórzy sie na nią mocno skarżą. Jak Ty ją odbierasz ? Nadaje się ona do użytku czy korzystasz z dużej zewnętrznej ? Cytuj Link to post Share on other sites
zaciekawiony 0 Napisano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 (edytowane) Przymierzałem się do zakupu tego komputera ale trudno mi się zdecydować gdyż podobno jest tam jakaś kiepska klawiatura. Jak Ty ją odbierasz ? Nadaje się ona do użytku czy korzystasz z dużej zewnętrznej ? Używam przez 99% czasu zewnętrznej, jest praktyczniej i wygodniej bo laptopa podczas używania w domu trzymam na biurku z wysuwaną "półką" na klawiaturę. Przed zakupem również spotkałem się z różnymi opiniami odnośnie klawiatury, ale widocznie są gusta i guściki bo według mnie w moim egzemplarzu w gruncie rzeczy jest wykonana porządnie, chociaż z drugiej strony, jeśli już miałbym się do czegoś przyczepić to jak na moje paluchy przyciski w części numerycznej mogłyby być minimalnie szersze... większe. I w tej części klawiatury przyciski minimalnie, odrobinę się "uginają". Lecz dla mnie osobiście nie jest to problem. I nadal uważam, że jak na moje wymagania był to świetny zakup. Zależy czego się oczekuje. Chociaż to dziwne, żeby trzeba było odinstalowywać program, który był zrobiony przez producenta aby głośniki dobrze grały Cóż, jego w zasadzie nie trzeba usuwać. To nie jest tak, że one cały czas "charczą". Mi się to zdarzało 3-4 razy dziennie a czasem w ogóle tego nie zauważałem przez jakiś czas, widocznie zależy czego się w danej chwili słucha. Przyszedł mi do głowy pomysł, żeby odinstalować (bałem się, że jak już czasem chwilkę charczą to może przez to szybciej się uszkodzą?) gdy chciałem coś zrobić aby problem zlikwidować i w moim przypadku odinstalowanie okazało się skuteczne. Lecz nawet teraz gdy nie mam zainstalowanej tej aplikacji laptop gra poprostu EXTRA. Szczerze mówiąc gra dużo lepiej i głośniej niż tego wymagałem, spodziewałem się przed zakupem. Baa, mogę napisać, iż jestem Bardzo Zadowolony i Mile Zaskoczony tym jak on gra. W mojej opinii Głośno i czysto jak na laptopa i małe laptopowe głośniczki z zewnętrznym subwooferem. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to postaram się na nie odpowiedzieć, gdyż sam przed zakupem przez kilka tygodni nie mogłem się zdecydować i przeglądałem fora, czytałem opinie jak i recenzje szukając odpowiedniego modelu Pozdrawiam Edytowane 19 Marca 2012 przez zaciekawiony Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.