Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Gość Kotecek

16 lat serwisowania i 100 zł O.o Przegląd kosztuje ~60 zł, a taki konkretniejszy to 100+ ze smarowaniem łożysk. Nie licząc częsci, które się zużywają [łożyska, klocki, opony, dętki też pękają, płyny, uchwyty się ścierają, no wszystko ;) ]. Więc chętnie zobaczę stan techniczny rowerku ;) Jeździsz bo jeździsz, ale o dbaniu nie możesz wiele powiedzieć:)

Mamie się wino w szprychy wkręciło, załatwiając połowę z nich. trzeba było wymienić. Nie pamiętam kosztów... zaokrągliłem do ładnej sumy. Rower jeździ do dzisiaj.

 

Jaki przegląd a 60? kto robi takie przeglądy(jaka instytucja)? Gdzie to? W życiu na żadnym nie byłem. Być może jeżdżę bo jeżdżę. Ale dla mnie rower czy samochód to narzędzie do przemieszczania się. Nie traktuje tego ambicjonalnie. Nie jest to moje hobby, chodź lubię jeździć (rowerem). Jak by porównywać proporcjonalnie i wliczając takie przeglądy to może tak. Ale jak wydaje kasę to jest ona bezwzględnie nieproporcjonala...

 

Z tego względu nie uznaję rowerzystów jako równouprawnionych uczestników gdyż w większości nadużywają oni tego "równouprawnienia".

Grzechy kierowców tez można wyminiać. Powszechne łamanie przepisów (tu można podawać dużo przykładów, zwłaszcza wyprzedzanie, wymuszanie pierwszeństwa, nadmierna prędkość), jazda pod wpływem, parkowanie, ogólna nieumiejętność jechania samochodem.

 

Tak co do jazdy pod prąd... przejazd kolejowy zamkniety. Stoją auta. Drugi pas wolny. Jadę nim właśnie, nie pod prąd. Jedzie auto pod prąd... Niestety w Polsce dominuje pogląd o wyższości samochodu nad innymi uczestnikami ruchu (nie tyko rowerami). Pewnie dlatego że samochodu na drodze najwięcej a to nie prawda. A co do grzechów to użytkownicy wszystkich rodzajów pojazdów je popełniają. A z racji ze samochód jest najwięcej to największe zagrożeni stanowi samochód...

 

Ogólnie to nie mogę się doczekać, kiedy będę miał własne auto

Spoko, rozumiem :) Tylko e traktuj wszystkich swoja miarą, bo z twojej wypowiedzi jasno wynikało ze mając kase i pełnoletność trzeba obligtoryjnie jeździć samochodem... Edytowane przez krolik_beny
Link to post
Share on other sites

Jaki przegląd a 60? kto robi takie przeglądy?

Wszyscy, którzy poważniej zażywają tego sportu.

Podstawowy przegląd to centrowanie kół, regulacja i smarowanie przerzutek, regulacja i sprawdzenie klocków hamulcowych, sprawdzenie linek, łożysk, piast. W rozszerzonym sprawdzają Ci amortyzator(-y) i ew. wymiana płynu w hydraulikach (ale to już mocno rozszerzony).

 

Taką ścieżkę zdrowia powinien przejść każdy rower choć raz w roku, tak jak auta przechodzą przeglądy.

Link to post
Share on other sites

Spoko, rozumiem :) Tylko e traktuj wszystkich swoja miarą, bo z twojej wypowiedzi jasno wynikało ze mając kase i pełnoletność trzeba obligtoryjnie jeździć samochodem...

No to w takim razie sorki, jeżeli to kogoś mocno uraziło. Rzeczywiście mogłem inaczej wyrazic moje zdanie na ten temat, ale dobra, mniejsza z tym...

Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

Hehe... spoko :) Kiedyś koleżanka powiedziała że najlepiej się z towarzystwa (kilu osób) nadaje na kierowcę (ponoć jak jadę to można spać w aucie, w końcu eco-driving to płynność) i się ze 2 czy 3 dni do niej za tego kierowce nie odzywałem :) Ale wiadomo... impreza i alko to potem są loty :)

Link to post
Share on other sites

Rotfl jednym słowem, rotfl. Chyba, że cały czas pomykasz na jakiejś ukrainie. A osobom które dały po plusie dla tego posta jak i jego autorowi trzeba by tygodniowego bana dać. %-) Choćby 3-4 opony rocznie, co dwa lata cały napęd (support, korby kaseta), co trzy obie przerzutki. Kilkukrotnie przewyższyło to wartość roweru.

Hahaha bana za co? Za wyrażenie swojej opinii?
Link to post
Share on other sites

Hehe... spoko Kiedyś koleżanka powiedziała że najlepiej się z towarzystwa (kilu osób) nadaje na kierowcę (ponoć jak jadę to można spać w aucie

Może zle odebrałeś to co powiedziała,gdy ja jadę i pasażerowie śpią to znaczy że mi ufają i nie muszą pilnować jak jadę.

Znam takich co oka nie można zmrużyć bo trzeba pilnować jak jedzie.

Link to post
Share on other sites

Za wprowadzanie ludzi w błąd nie mają żadnego pojęcia na wypowiadany się temat.

 

Nie no wcale, ale autor nie wspomniał przed tym, że robi miesięcznie 300km. Gdyby była to normalna jazda, moja wypowiedź nie wprowadzała by w błąd bo i nie wprowadza.
Link to post
Share on other sites

Kiedyś SC z

@ 100KM

 

http://www.centomania.com//images/photos/165/29/07702e17f136949b719f502c.jpg

 

Potem Fiat Stilo Abarth 2,4 170KM

 

http://www.centomania.com//images/photos/165/29/80177170a39943a2da427bec.jpg

 

http://www.centomania.com//images/photos/165/29/8cc0ffe8bc970ca8edfbe049.jpg

 

Aktulanie W211 2.2@170KM

 

http://www.centomania.com//images/photos/165/29/08c28d750aa8c8ac011178a8.jpg

 

Chyba się starzeje :D

Edytowane przez hans15336
Link to post
Share on other sites

Nie no wcale, ale autor nie wspomniał przed tym, że robi miesięcznie 300km. Gdyby była to normalna jazda, moja wypowiedź nie wprowadzała by w błąd bo i nie wprowadza.

 

A 300km to jazda extremalna? Nie rób sobie jaj. Przy extremalnej jeździe (~2k km/msc) to rower praktycznie się rozbiera do ostatniej śrubki co tydzień.

Nie masz zielonego pojęcia w temacie, nie odzywaj się.

Link to post
Share on other sites

Przy extremalnej jeździe (~2k km/msc) to rower praktycznie się rozbiera do ostatniej śrubki co tydzień.

To teraz idąc tym tokiem myślenia wróćmy do meritum sprawy - ile wynosi kupno i utrzymanie rajdówki? :P:]
Link to post
Share on other sites

Myszalinko zależy czy chcesz MTB (no i czy 26" czy 29er, ze sztywną ramą czy fulla) czy szose. Zakup sztywnego MTB to 7-10k, full 8-12k, szosa to 10k w górę.

Serwis, nie wiem, to już klub się tym zajmuję.

Link to post
Share on other sites

No widzisz. A chodziło o zwykłe dojazdy do pracy po mieście. Do tego celu mam składaka z decathlonu w którym jedyny serwis jaki robie to podciąganie linek do hamulców jak muszę to już robić na flinstona. Składa się i wchodzi do pociągu a do serwisu nie potrzebuję klubu :P. I tak jeździ już ze 3 lata i jaki był dupiaty taki jest. Rozdzielamy zwykłe "jeździdło" o Twoich wyczynowców których kupowanie żeby cztery literki do pracy przetransportować to lekki zbytek dla wielu osób :) I oczywiście zgadzam się że wyczynowe rowery są drogie i więcej się przy nich robi ;)

Link to post
Share on other sites

Ale ja tu nie mówię, że każdy ma kupować taki rower. Mówienie natomiast, że na konserwacje roweru wydało się 100zł przez kilka lat, czy smarowanie łańcucha środkiem penetrującym jest jakimś absurdem.

Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

UP@ Jakim absurdem? Przecie tak mniej więcej było. Po co miał bym kłamać? napisałem tak jak było. Naprawa szprych i smarowanie łańcucha. Nic więcej nie było robione przez 16 lat.

 

Ale ja nie jeżdżę 2.000 lm/miesiąc. Nie mam gdzie nawet samochodem tak dużo pokonywać kilometrów. Nie jeżdżę tez wyczynowo. W zasadzie tylko asfalt. Ot tak na zakupy, do znajomych, do pracy, dla przyjemności jechania w samotności z MP3 :) po co mam go rozbierać i cudować? Nie znam osoby która by aż tak serwisowała rower.

 

jak kolega wyżej napisał... dla nie takie "jeździdło" Samochód też. Po prostu ma się doturlać do celu beż żadnego świrowania po drodze... Nie jest to moje hobby aby cuda na kiju robić. Trzeba jechać to tyle. Tyle, ze samochodem to sadomasochizm a rowerem przyjemność.

 

Kubbak... jak masz jakiś drogi rower, należysz do klubu, i robisz te tysiące km to pewnie inna sprarwa. Trochę tak jak by sportowe auto, którym się jeździ wyczynowo porównywać z moim Alto, którym jeżdżę 60-70km/h do pracy... niebo a ziemia. Inne koszty i inny zakres serwisowania...

Edytowane przez krolik_beny
Link to post
Share on other sites
Gość DANNY__79

moja babcia ma rower chyba ze 25 lat.

w sumie to nawet nie wiem czy powietrze w kolach bylo zmieniane.

i wszystko dziala, ...

 

Bo kiedyś wszystko lepiej wykonane było. Weźmy np Merca beczkę -- ja już trzeci samochód mam, a mój znajomy ciągle beczkę i nic się nie dzieje

 

e:

Ty wiesz, ile teraz to powietrze jest warte? A co zawiera :P%-)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...