chudy131080 14113 Napisano 16 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Jedni chwałą inni znowu nie,sam miałem robić u siebie ale czytałem że koleś w beemce robił płukankę to przed brał mu 1L oliwy na 1000kk a po 2L.Natomiast w Audi znowu jednemu nagar wypłukało z pierścieni i niby już nic nie brał oliwy. Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 16 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Ja tam na razie 2 razy stosowałem płukankę valvolinea w moim klekocie (przy rocznej wymianie oleju) i w zasadzie żadnej różnicy nie zauważyłem. Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 16 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Ja u siebie przy 350k robiłem płukankę i wlałem 10W40 Max Life. Efekt końcowy taki, że rano jak odpalam do niebieski dym za mną Do tego silnik ma smarowanie od środka i na zewnątrz. Na wiosnę planuję wyciągnąć go z samochodu. Wreszcie zakuć i złożyć do kupy z nowymi częściami. Cytuj Link to post Share on other sites
yukki 121 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Nie ma bata, następny będzie 4matic https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160217/a597fe9dcf117b2fb2e7986663630d9d.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 robił płukankę to przed brał mu 1L oliwy na 1000kk a po 2L I tak niezłe wartości. Śmiać mi się chcę że potem jest zbitka że leję castrola edge 5W30 jak po 6kkm od wymiany praktycznie mi go nie ubyło. Ledwie widać różnicę na bagnecie, czujnik nadal pokazuje max. Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3179 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Ja bym się nie odważył zrobić płukanki w swojej Obecnie bierze śladowe ilości, w zasadzie to od wymiany do wymiany weźmie połowę zakresu pokazywanego przez czujnik na kompie, więc pi razy oko 300 ml. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 moja (odpukać), jak dotąd nie wzięła nic wymieniam co ~10k, leję 5w40 syntetyk oczywiście, a czujnik ani drgnie Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3179 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 2 Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 (edytowane) Ten koleś nie jest i nigdy nie będzie zabawny niestety, przez co z fajnych filmików wychodzą po prostu gówna. Jego dowcip nudzi się po minucie i jest przewidywalny niczym kolejna generacja Golfa... Tak a propos sucharków I ten spust nad JTD to trochę wyolbrzymiony. Ale przynajmniej fajną 156-tke pokazał Edytowane 18 Lutego 2016 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3179 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Dowcip jak dowcip, do każdego trafia inny, poza tym używa tych samych tekstów, które od lat są w obiegu, dorzuca do tego śmieszne lub "śmieszne" obrazki. Jak widać po oglądalności, sposób działa. Utrzyma konwencję i będzie miał coraz więcej wyświetleń i subów. I ten spust nad JTD to trochę wyolbrzymiony Wyolbrzymiony bo...? Włosi wyprzedzili pod tym względem Niemców o dobre kilka lat, AR 156 to pierwszy samochód osobowy mający silnik z common rail, co w porównaniu do technologii Niemców było skokiem w przyszłość. Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 (edytowane) Pomysł z tym streszczeniem współczesnych Alf miał dobry. Tyle, że słuchać go się nie da. Żeby chociaż to zrobił jak należy, a nie parę trafnych informacji przemieszanych stereotypowym pier.doleniem. Materiał pod gimnazjalistów i raczej tych mniej rozgarniętych. @up Co masz po tym skoku w przyszłość, jak inne rzeczy zawalili. Bądźmy szczerzy - Alfy z przed wejścia 159-tki kupuje się dla wyglądu, a nie dla JTD. Edytowane 18 Lutego 2016 przez d i l Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3746 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/babciu-po-co-ci-taki-samochod-ech-ty-dupku-zoledny,193762.html 4 Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3179 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Co masz po tym skoku w przyszłość, jak inne rzeczy zawalili. Bądźmy szczerzy - Alfy z przed wejścia 159-tki kupuje się dla wyglądu, a nie dla JTD. I po co wjeżdżasz na inne tematy? Mowa jest stricte o silniku, a nie o reszcie... Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Common Rail nie było jedyną technologią bezpośredniego wtrysku. Tutaj można zacząć się śmiać, bo słynne pompowtryskiwacze w końcu się poddały, ale w niektórych parametrach były lepsze, chociaż sam nie jestem ich fanem i ogólnie to wolę stare diesle - mniejsza o to. Niemniej nie tylko Fiat jest odpowiedzialny za rozwój tej technologii (w późniejszych latach), a i samo wprowadzenie CR dla mnie osobiście nie było żadna wielką rewolucją - ot, po prostu kolejne technologiczne ulepszenie silnika. Ważne i dobre, ale jedno z wielu. Diesle i bez tego jeżdżą. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 żadna wielką rewolucją - ot, po prostu kolejne technologiczne ulepszenie silnika to wsiądź sobie w takim razie do VAGowskiego TDI i do fiatowskiego JTD z okolic 2004/2005 to sam zobaczysz skąd taka, a nie inna opinia Diesle i bez tego jeżdżą. tak, ale rozchodzi się o to jak jeżdżą ogólnie to wolę stare diesle rozumiem entuzjasta silników wolnossących i liczenia akceleracji w minutach, a nie sekundach? jak to miało miejsce np w słynnym 2.0 z W123? 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3179 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Tutaj nawet nie można przeprowadzić żadnej rzeczowej dyskusji, bo spora część odrzuca jasne i klarowne fakty. Kiedyś maszyna parowa też jeździła, po kiego w ogóle był nam ten postęp w motoryzacji... Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 I po co wjeżdżasz na inne tematy? Mowa jest stricte o silniku, a nie o reszcie... Stricte o silniku - to zobacz jakie jest zainteresowanie na rynku wtórnym aut z TDI na zwykłej pompie, wśród aut z tego okresu. CR to żadna rewolucja technologiczna, bo pociąga za sobą większą awaryjność. To, że nowe nie znaczy, że od razu lepsze. Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 bo pociąga za sobą większą awaryjność Wszystko, co nowsze od 2.0D/3.0D (MB) czy 1.9d/1.9td/1.9tdi (1z) będzie bardziej awaryjne. Tyle, że jak napisał drach to wsiądź sobie w takim razie do VAGowskiego TDI i do fiatowskiego JTD z okolic 2004/2005 Posiadam auto z 2.4jtd, bez "m" więc 100kW/136KM. Mam też porównanie do różnych innych diesli - 2.0hdi, 3.0dci, 1.9tdi.. I moim skromnym zdaniem 2.4jtd wygrywa zdecydowanie, przegrywa jedynie z 3.0dci jak chodzi o dynamikę i przyspieszenie. jakie jest zainteresowanie na rynku wtórnym aut z TDI na zwykłej pompie Wiele osób to powiedziało - ogromne zainteresowanie VAGiem to najlepsze, co może spotkać tych, którzy VAGa nie lubią. Dzięki temu ja Kappe z 2.4jtd kupiłem za połowę tego, ile musiałbym dać za Golfa 4 - mniejszego, wolniejszego, brzydszego, gorzej wyposażonego, gorzej brzmiącego i paradoksalnie palącego niewiele mniej albo i tyle samo. Fiata Cromę IIgen w ładnym stanie można kupić za ok 15 tysięcy. Za 18 widziałem ostatnio w najwyższej wersji silnikowej (2.4jtdm 200km/400nm) i wyposażeniowej (m.in. ksenony, automatyczna klima, czujniki cofania, panoramiczny rozsuwany dach, nawigacja, klimatyzowany schowek blablabla) z roku 2006. Wszystko dzięki temu, że ludzie wolą starego, wypierdzianego Passeratti. Z całym szacunkiem do miłośników Passata - sam miałem takowym jeździć swego czasu. Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Dzięki temu ja Kappe z 2.4jtd kupiłem za połowę tego, ile musiałbym dać za Golfa 4 - mniejszego, wolniejszego, brzydszego, gorzej wyposażonego, gorzej brzmiącego i paradoksalnie palącego niewiele mniej albo i tyle samo. To fajnie, że masz Kappę jtd. Ja ma Pug-a w hdi, tyle że nie o to chodzi, że się bardziej coś opłaca kupić. Koncerny samochodowe poszły w kierunku CR, bo miały więcej plusów niż wad. Jednak czasem lepszym wyjściem jest, albo przynajmniej było, kupić stary diesel (nie koniecznie VW) np. jeśli masz tylko jedno auto na dojazd do pracy. Nic Ci wtedy po zaletach CR jak mu nagle wtryski padną. Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Z tym - jako były współwłaściciel świetnego Citroena z jeszcze lepszym1.9td - się jak najbardziej zgadzam. Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3179 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Nic Ci wtedy po zaletach CR jak mu nagle wtryski padną Patrząc po grupach Alfy, w których siedzę jest to baaardzo sporadyczna akcja, a większość jeździ JTD i JTDm. Na pewno rzadszy widok niż padnięte pompowtryski w VAGach z tego samego okresu produkcji (skoro już robimy taki punkt odniesienia). Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 (edytowane) Drachenfeles - Niekoniecznie. Ale nie mam nic do SDI i miałem okazję jeździć i TDI i JTD i oczywiście różnicę słychać i czuć, Aczkolwiek z racji mojego spokojnego usposobienia dla mnie starcza akceleracja TDI 90 KM w Golfie Edytowane 18 Lutego 2016 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 a ja z kolei, jak wsiadam do 110 konnego golfa małży to mam wrażenie, że jego zdolność do jako tako dynamicznej jazdy kończy się gdzieś w okolicach 60/70 na godzinę, potem już tylko muł i wodorosty, a nie jazda, co biorąc pod uwagę jego niską masę, daje jeszcze kilka dodatkowych punktów karnych a abstrahując od samej dynamiki, prowadzi się fatalnie w porównaniu do alfy, jedyne co go ratuje to przyzwoity promień skrętu i fakt, że jest krótki, nie trzeba się tyle nakręcić przy manewrach Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Patrząc po grupach Alfy, w których siedzę jest to baaardzo sporadyczna akcja, a większość jeździ JTD i JTDm. Na pewno rzadszy widok niż padnięte pompowtryski w VAGach z tego samego okresu produkcji (skoro już robimy taki punkt odniesienia). Pisałem o CR w odniesieniu do pompy wtryskowej. Cytuj Link to post Share on other sites
mejor 2848 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 SDI nie jest wolnossące Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.