Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Ja u siebie przy 350k robiłem płukankę i wlałem 10W40 Max Life. Efekt końcowy taki, że rano jak odpalam do niebieski dym za mną :D

 

Do tego silnik ma smarowanie od środka i na zewnątrz.

Na wiosnę planuję wyciągnąć go z samochodu. Wreszcie zakuć i złożyć do kupy z nowymi częściami.

Link to post
Share on other sites

 

 

robił płukankę to przed brał mu 1L oliwy na 1000kk a po 2L

 

I tak niezłe wartości. Śmiać mi się chcę że potem jest zbitka że leję castrola edge 5W30 jak po 6kkm od wymiany praktycznie mi go nie ubyło. Ledwie widać różnicę na bagnecie, czujnik nadal pokazuje max. 

Link to post
Share on other sites

Ten koleś nie jest i nigdy nie będzie zabawny niestety, przez co z fajnych filmików wychodzą po prostu gówna. Jego dowcip nudzi się po minucie i jest przewidywalny niczym kolejna generacja Golfa... Tak a propos sucharków :D

 

I ten spust nad JTD to trochę wyolbrzymiony. Ale przynajmniej fajną 156-tke pokazał :D

Edytowane przez MoonWalk
Link to post
Share on other sites

Dowcip jak dowcip, do każdego trafia inny, poza tym używa tych samych tekstów, które od lat są w obiegu, dorzuca do tego śmieszne lub "śmieszne" obrazki. Jak widać po oglądalności, sposób działa. Utrzyma konwencję i będzie miał coraz więcej wyświetleń i subów.

 

 

 

I ten spust nad JTD to trochę wyolbrzymiony
 

Wyolbrzymiony bo...? Włosi wyprzedzili pod tym względem Niemców o dobre kilka lat, AR 156 to pierwszy samochód osobowy mający silnik z common rail, co w porównaniu do technologii Niemców było skokiem w przyszłość.

Link to post
Share on other sites

Pomysł z tym streszczeniem współczesnych Alf miał dobry. Tyle, że słuchać go się nie da. Żeby chociaż to zrobił jak należy, a nie parę trafnych informacji przemieszanych stereotypowym pier.doleniem. Materiał pod gimnazjalistów i raczej tych mniej rozgarniętych.

 

@up

Co masz po tym skoku w przyszłość, jak inne rzeczy zawalili. Bądźmy szczerzy - Alfy z przed wejścia 159-tki kupuje się dla wyglądu, a nie dla JTD.

Edytowane przez d i l
Link to post
Share on other sites

 

 

Co masz po tym skoku w przyszłość, jak inne rzeczy zawalili. Bądźmy szczerzy - Alfy z przed wejścia 159-tki kupuje się dla wyglądu, a nie dla JTD.

I po co wjeżdżasz na inne tematy? Mowa jest stricte o silniku, a nie o reszcie... 

Link to post
Share on other sites

Common Rail nie było jedyną technologią bezpośredniego wtrysku. Tutaj można zacząć się śmiać, bo słynne pompowtryskiwacze w końcu się poddały, ale w niektórych parametrach były lepsze, chociaż sam nie jestem ich fanem i ogólnie to wolę stare diesle - mniejsza o to. Niemniej nie tylko Fiat jest odpowiedzialny za rozwój tej technologii (w późniejszych latach), a i samo wprowadzenie CR dla mnie osobiście nie było żadna wielką rewolucją - ot, po prostu kolejne technologiczne ulepszenie silnika. Ważne i dobre, ale jedno z wielu. Diesle i bez tego jeżdżą.

Link to post
Share on other sites
żadna wielką rewolucją - ot, po prostu kolejne technologiczne ulepszenie silnika

 

to wsiądź sobie w takim razie do VAGowskiego TDI i do fiatowskiego JTD z okolic 2004/2005 to sam zobaczysz skąd taka, a nie inna opinia

 

 

 

Diesle i bez tego jeżdżą.

 

tak, ale rozchodzi się o to jak jeżdżą

 

 

 

ogólnie to wolę stare diesle

 

rozumiem entuzjasta silników wolnossących i liczenia akceleracji w minutach, a nie sekundach? jak to miało miejsce np w słynnym 2.0 z W123?

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

I po co wjeżdżasz na inne tematy? Mowa jest stricte o silniku, a nie o reszcie... 

Stricte o silniku - to zobacz jakie jest zainteresowanie na rynku wtórnym aut z TDI na zwykłej pompie, wśród aut z tego okresu. CR to żadna rewolucja technologiczna, bo pociąga za sobą większą awaryjność. To, że nowe nie znaczy, że od razu lepsze.

Link to post
Share on other sites

 

 

bo pociąga za sobą większą awaryjność

Wszystko, co nowsze od 2.0D/3.0D (MB) czy 1.9d/1.9td/1.9tdi (1z) będzie bardziej awaryjne.

 

Tyle, że jak napisał drach

 

 

 

to wsiądź sobie w takim razie do VAGowskiego TDI i do fiatowskiego JTD z okolic 2004/2005

 

Posiadam auto z 2.4jtd, bez "m" więc 100kW/136KM. Mam też porównanie do różnych innych diesli - 2.0hdi, 3.0dci, 1.9tdi.. I moim skromnym zdaniem 2.4jtd wygrywa zdecydowanie, przegrywa jedynie z 3.0dci jak chodzi o dynamikę i przyspieszenie. 


 

 

jakie jest zainteresowanie na rynku wtórnym aut z TDI na zwykłej pompie

Wiele osób to powiedziało - ogromne zainteresowanie VAGiem to najlepsze, co może spotkać tych, którzy VAGa nie lubią. Dzięki temu ja Kappe z 2.4jtd kupiłem za połowę tego, ile musiałbym dać za Golfa 4 - mniejszego, wolniejszego, brzydszego, gorzej wyposażonego, gorzej brzmiącego i paradoksalnie palącego niewiele mniej albo i tyle samo. 

 

Fiata Cromę IIgen w ładnym stanie można kupić za ok 15 tysięcy. Za 18 widziałem ostatnio w najwyższej wersji silnikowej (2.4jtdm 200km/400nm) i wyposażeniowej (m.in. ksenony, automatyczna klima, czujniki cofania, panoramiczny rozsuwany dach, nawigacja, klimatyzowany schowek blablabla) z roku 2006.

Wszystko dzięki temu, że ludzie wolą starego, wypierdzianego Passeratti. Z całym szacunkiem do miłośników Passata - sam miałem takowym jeździć swego czasu.

Link to post
Share on other sites

Dzięki temu ja Kappe z 2.4jtd kupiłem za połowę tego, ile musiałbym dać za Golfa 4 - mniejszego, wolniejszego, brzydszego, gorzej wyposażonego, gorzej brzmiącego i paradoksalnie palącego niewiele mniej albo i tyle samo.

To fajnie, że masz Kappę jtd. Ja ma Pug-a w hdi, tyle że nie o to chodzi, że się bardziej coś opłaca kupić. Koncerny samochodowe poszły w kierunku CR, bo miały więcej plusów niż wad. Jednak czasem lepszym wyjściem jest, albo przynajmniej było, kupić stary diesel (nie koniecznie VW) np. jeśli masz tylko jedno auto na dojazd do pracy. Nic Ci wtedy po zaletach CR jak mu nagle wtryski padną.

Link to post
Share on other sites

 

 

Nic Ci wtedy po zaletach CR jak mu nagle wtryski padną

Patrząc po grupach Alfy, w których siedzę jest to baaardzo sporadyczna akcja, a większość jeździ JTD i JTDm. Na pewno rzadszy widok niż padnięte pompowtryski w VAGach z tego samego okresu produkcji (skoro już robimy taki punkt odniesienia). 

Link to post
Share on other sites

Drachenfeles -

Niekoniecznie. Ale nie mam nic do SDI i miałem okazję jeździć i TDI i JTD i oczywiście różnicę słychać i czuć, Aczkolwiek z racji mojego spokojnego usposobienia dla mnie starcza akceleracja TDI 90 KM w Golfie ;)

Edytowane przez MoonWalk
Link to post
Share on other sites

a ja z kolei, jak wsiadam do 110 konnego golfa małży to mam wrażenie, że jego zdolność do jako tako dynamicznej jazdy kończy się gdzieś w okolicach 60/70 na godzinę, potem już tylko muł i wodorosty, a nie jazda, co biorąc pod uwagę jego niską masę, daje jeszcze kilka dodatkowych punktów karnych

a abstrahując od samej dynamiki, prowadzi się fatalnie w porównaniu do alfy, jedyne co go ratuje to przyzwoity promień skrętu i fakt, że jest krótki, nie trzeba się tyle nakręcić przy manewrach ;)

Link to post
Share on other sites

Patrząc po grupach Alfy, w których siedzę jest to baaardzo sporadyczna akcja, a większość jeździ JTD i JTDm. Na pewno rzadszy widok niż padnięte pompowtryski w VAGach z tego samego okresu produkcji (skoro już robimy taki punkt odniesienia). 

Pisałem o CR w odniesieniu do pompy wtryskowej.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...