Ejzo12 224 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 (edytowane) Ma tkoś może E46 ? Jak z kosztami utrzymania ? Edytowane 10 Sierpnia 2015 przez Ejzo12 Cytuj Link to post Share on other sites
bumbel123 3110 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Bierz E36 w coupe, a nie E46. Cytuj Link to post Share on other sites
Ejzo12 224 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 No w coupe i 3l bym chcial. E36 troche kwadratowe I e46 wygodniejsze Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 A o jakie koszta Ci chodzi?Wymiany eksploatacyjne?Jak będziesz miał pecha i co miesiąc w serwisie będzie stała to do ruiny Cie doprowadzi.Bezsens jest pytać o koszta utrzymania bo albo Cię stać na takie auto albo nie. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3215 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Cóż... 3.0 w E46 swoje kosztuje, szczególnie diesel. Trzeba mieć trochę gotówki żeby zafundować autu dobry pakiet startowy. Poza tym w PL ciężko znaleźć coś zadbanego w tym silniku, a jak już to trzeba się liczyć z wydatkiem ponad 25k za samochód. Trochę liznąłem tego tematu, bo sam chciałem kupić E46 coupe w 3.0, ale przerósł mnie sam koszt zakupu (~25-30k za 10. letnie auto), późniejsza eksploatacja nie byłaby może tragedią. Jak gadałem z ludźmi z forum to raczej twierdzili, że na sam zakup i pakiet startowy trzeba mieć te 35k (pisałem z facetem z forum, który sprowadza czasem bety z Niemiec). Więc postawiłem na Alfę Romeo 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Mroczny 105 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Wszystko zależy co się trafi, co do zawieszenia w 3-ce drogie ono nie jest, silnik wszystko zależy jak kto jeżdził tym jeśli w dobrym stanie to trzeba tylko klapki z kolektora ssącego wyciągnąć i płyny na czas wymieniać to nic się nie powinno dziać Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 trzeba tylko klapki z kolektora ssącego wyciągnąć I stracić moc. Jeździć będzie ale to słaby pomysł. Cytuj Link to post Share on other sites
Mroczny 105 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Jakoś już z nie jednej wyciągnąłem i żadnej różnicy nie ma Chyba ze wolisz czekać aż się urwie i płacić za grubszą naprawę ale to już kwestia gustu Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Jakoś już z nie jednej wyciągnąłem i żadnej różnicy nie ma Pomiędzy brakiem klap a niesprawnymi klapami różnicy nie ma. Wiesz po co one są ? Bynajmniej nie dla ozdoby Cytuj Link to post Share on other sites
Mroczny 105 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Dla dynamiki silnika w zakresie ok 2tyś obrotów i spadek z nimi lub bez jest w granicy 3% wiec wątpię żebyś to odczuł gdzieś indziej poza hamownią Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 No to co piszesz że różnicy nie ma jak jest W E60 demontaż klapek daje spadek mocy o 10% powyżej 2250rpm więc jakoś nie chce mi się wierzyć w te 3% dla E46 skoro zasada działania pozostaje identyczna. Cytuj Link to post Share on other sites
Courius 24 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Cóż... 3.0 w E46 swoje kosztuje, szczególnie diesel. Trzeba mieć trochę gotówki żeby zafundować autu dobry pakiet startowy. Poza tym w PL ciężko znaleźć coś zadbanego w tym silniku, a jak już to trzeba się liczyć z wydatkiem ponad 25k za samochód. Trochę liznąłem tego tematu, bo sam chciałem kupić E46 coupe w 3.0, ale przerósł mnie sam koszt zakupu (~25-30k za 10. letnie auto), późniejsza eksploatacja nie byłaby może tragedią. Jak gadałem z ludźmi z forum to raczej twierdzili, że na sam zakup i pakiet startowy trzeba mieć te 35k (pisałem z facetem z forum, który sprowadza czasem bety z Niemiec). Więc postawiłem na Alfę Romeo Właśnie. E46 jest bardzo ładne, a z odpowiednim silnikiem da bardzo dużo radości z jazdy. Niestety dobry egzemplarz kosztuje dużo, a ciągle mówimy o zwykłym samochodzie z początku lat 2000-2003. W tej cenie wolałbym dużo bardziej Alfe 159, a jeśli zależałoby mi na sportowych doznaniach to kupiłbym Honde Integre TypeR. E46 jest overrated. Stąd wysokie ceny. To dobry samochód, ale za drogi w zakupie. Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3215 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Ja bym akurat w 159 nie szedł, bo jest za ciężka i to czuć podczas jazdy, nawet mając 200 koni pod maską z 2.4 JTDm, ale jako dynamiczne auto do codziennej jazdy - czemu nie. E46 jest samo w sobie świetne, ale cena jest porażająca. Moim następnym wozem będzie raczej BMW (podobno naturalny kierunek po Alfie jeśli nie kupuje się następnej), ale to dopiero po studiach jak będzie praca z dobrym $$$. Cytuj Link to post Share on other sites
Mroczny 105 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 No to co piszesz że różnicy nie ma jak jest W E60 demontaż klapek daje spadek mocy o 10% powyżej 2250rpm więc jakoś nie chce mi się wierzyć w te 3% dla E46 skoro zasada działania pozostaje identyczna. Poprzesz to jakimś wykresem? Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Poprzesz to jakimś wykresem? Na forum BMW kiedyś przytaczali serwisówki opisujące efekty awarii klapek. Ty zapewne również nie przytoczysz wykresu z różnicą do 3% ? E46 to świetne auto ale kupującego powinno być stać na prawidłowe serwisowanie, inaczej z roku na rok będzie stopniowo zamieniać się w grata. Koszt wymiany kolektora z klapkami to około 2000 do 2,500zł i spokój na wiele lat ale w Polskich realiach stosuje się te metody które opisujesz, demontaż klapek. Cytuj Link to post Share on other sites
Courius 24 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 (edytowane) Ja bym akurat w 159 nie szedł, bo jest za ciężka i to czuć podczas jazdy, nawet mając 200 koni pod maską z 2.4 JTDm, ale jako dynamiczne auto do codziennej jazdy - czemu nie. E46 jest samo w sobie świetne, ale cena jest porażająca. Moim następnym wozem będzie raczej BMW (podobno naturalny kierunek po Alfie jeśli nie kupuje się następnej), ale to dopiero po studiach jak będzie praca z dobrym $$$. Faktycznie, 159 do najlżejszych aut nie należy, ale jest dobrze zbudowana i moim zdaniem pięknie wygląda na zewnątrz i wewnątrz. Wspomniałem o tym aucie, gdyż jestem nim poważnie zainteresowany. Posiada wszystkie cechy, których porządam w samochodzie, a że przy okazji nie będzie najszybsza... w ostatni weekend pojęcie szybkości przewróciła mi w głowie Integra TypeR mojego przyjaciela Żeby nie było offtopu, to jeszcze do stycznia tego roku jeździłem Passatem b5. Taki tam stary pierdzioch, wersja comfortlime, srebrny w kombi. Jako pierwsze autko po zdaniu prawka dawał radę i polubiłem skurczybyka. Niestety musiałem go sprzedać. Edytowane 10 Sierpnia 2015 przez Courius Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3215 Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 159 to fajne autko, ale jak dla mnie tylko silnik 2.4 JTDm albo 1.75 TBi, reszta jest za słaba. Różnica między moim 2.4 175KM w 156, a 1.9 JTDm w 159 jest ogromna na korzyść 156. Cytuj Link to post Share on other sites
nissky 450 Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 W E46 3.0d (M57N) mam od 2 lat wyrzucone klapki z kolektora i różnicy 0. Ciagnie pięknie od 1500rpm. Bez żadnej dziury w jakimkolwiek zakresie obrotów. Cytuj Link to post Share on other sites
Courius 24 Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 159 to fajne autko, ale jak dla mnie tylko silnik 2.4 JTDm albo 1.75 TBi, reszta jest za słaba. Różnica między moim 2.4 175KM w 156, a 1.9 JTDm w 159 jest ogromna na korzyść 156. 156 też bardzo fajne autko. Jestem przygotowany na to, że 159 będzie wolniejsze od tego czym jeździłem dotychczas, bo jak już to będę szukał 1.9jtdm 150KM. Do zwykłego pojeżdżenia wystarczy. Choć z drugiej strony, czasami mi przez myśl przejdzie powrót do turbobenzyny jak w passacie i kupno Volvo v40 t4. Cóż pomyślimy, póki co hajsu na auta nie ma Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Alfa 156 fajna ale to zawieszenie to jakaś katastrofa. Jedno z najmniej trwałych, nie wiem czy znajdzie się współczesne auto mające mniej trwałą konstrukcję. Za to wygląd, styl wnętrza i silniki diesla są świetne. Cytuj Link to post Share on other sites
A.K Killer ModS 5929 Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 na takie cos sie dzisiaj natrafilem http://www.zeperfs.com/en/fiche5101-bmw-850-csi-hartge-6-0.htm 8 Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Piękna maszyna Cytuj Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Nie, to nie ja na zdjęciu.. Wziąłem od kumpla felgi, bo już mi się moje stylingi 32 znudziły, a zanim kupię coś ciekawego, to trochę czasu minie.. http://i.imgur.com/1H1Srzo.jpghttp://i.imgur.com/21pEmLw.jpg 6 Cytuj Link to post Share on other sites
CyborgDE 4319 Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Widziałbym w tym kebsie z przodu jeszcze dymione kierunki do kompletu. Cytuj Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 (edytowane) Będą, tylko muszę folie kupić. Kierunki wpadły po oklejaniu lamp. Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez BMWfan Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.