BIGPUN 12628 Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 E92 i B7 Cytuj Link to post Share on other sites
Dawid_M 83 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Czemu każdy mówi: "Moje auto ma 200KM" tylko te 200 kucyków osiąga się przy np. 4000 obr/min więc kto tak katuje auto. Moment obrotowy jest ważniejszy. Tak mi się wydaje . Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Przy 4000 obr/min to Diesle osiągają moc maksymalną. Benzyna się budzi do życia dopiero a Hondy przy tym to prawie jak bieg jałowy Cytuj Link to post Share on other sites
Dawid_M 83 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Dlaczego Diesle, kręcą do 6000 obr/min, a benzyna do 8000 obr/min bądź motory nawet do 12000 obr/min? Benzyna bardziej wybuchowa jest? Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Diesle do 6 tysięcy? Standardowa benzyna do 8 (wyłączając VTeci czy sportowe auta)? Not a chance. Cytuj Link to post Share on other sites
Dawid_M 83 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Mój tata ma Diesla i wysokie obroty (czytaj- zaczynające się od czerwonych kresek) to 5000 obr/min. Natomiast obrotomierz kończy się na 6000 obr/min. Miałem przyjemność jeździć Hyundai i30 benzyna 109KM. Obrotomierz w Azjatyku był wyskalowany do 8000 obr/ min. Jak dobrze pamiętam. Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 (edytowane) U mnie w V50tce (2.0D) jest wyskalowany do 6 koła. 4 się czasem przyciśnie. Nic w tym, myślę, dziwnego... Wiadomo że moment ważniejszy ale jeśli na niego patrzymy to by każdy ciągnikiem jeździł. Edytowane 17 Sierpnia 2012 przez Biafra1987 Cytuj Link to post Share on other sites
Dawid_M 83 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 (edytowane) Ciągnik ma duży moment ale ma małą prędkość obrotową? Edytowane 17 Sierpnia 2012 przez Dawid_M Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 (edytowane) Yep. Teraz to już mają wszystko http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html Miałem kiedyś (jako pierwszy samochód) audice 100 z 2 litrowym dieslem. Tym badziewiem (akhm... skarbem) mogłem tiry z rowów wyciągać a żeby go pogonić na autostradzie to musiał mieć pas startowy. Także i moment i moc się liczy Edytowane 17 Sierpnia 2012 przez Biafra1987 Cytuj Link to post Share on other sites
Kuba Mily JDM 56 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 (edytowane) Dla przykładu podam, że Audi A6 2.5 TDi 180KM kręci się na trybie Sport do 5000RPM, a np. Honda Civic EK9 z ecu od Spoona do 11000RPM. Wyścigowe Audi R10 TDi Le Mans do 12000RPM. Więc nie ma reguły Edytowane 17 Sierpnia 2012 przez Kuba Mily JDM Cytuj Link to post Share on other sites
QubaKpl 1842 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Witam Od paru lat marzyłem o swoim aucie a dokładnie o toyocie celice. Wiedząc że ta chwila kiedyś nastąpi nie ruszałem od małego kasy z komunii/bierzmowania tylko wpłacałem na książeczke :-D. Dzięki moim rodzicom którzy dołożyli sporą kwotę mogłem nabyć moje wymarzoną celiczke Po roku poszukiwań znalazłem na otomoto toyotke w należytym stanie. Auto do końca seriwsowane w ASO, mały realny przebieg 96tyś, wnętrze praktycznie nówka. Z zewnątrz lakier nie zniszczony, wiadomo pare elementów było malowane ale mi to nie przeszkadza( praktycznie każde auto ma coś malowane). Jakie plany na przyszłość: - wymiana alusków na jakieś ładniejsze - dodatki trd - porządne radio z dvd,navi,tv Narazie wszystko zostało wymienione i autko jeździ jak marzenie Pare fotek 1. http://img209.imageshack.us/img209/4715/dsc0259c.jpg 2. http://img580.imageshack.us/img580/9317/dsc0270fk.jpg 3. http://img684.imageshack.us/img684/7558/dsc0281wt.jpg 4. http://img545.imageshack.us/img545/3253/dsc0293rb.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
Igoruss 5141 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Fajna celika, ile kosztowała? Cytuj Link to post Share on other sites
QubaKpl 1842 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 18tyś zbite na 16500 zł Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Mój tata ma Diesla i wysokie obroty (czytaj- zaczynające się od czerwonych kresek) to 5000 obr/min. Natomiast obrotomierz kończy się na 6000 obr/min.Zostaw auto na luzie, wciśnij gaz do oporu i zobacz kiedy będziesz miał odcięcie paliwa. To, że obrotomierz jest wyskalowany do x obrotów na minutę nie znaczy zaraz, że silnik będzie się tyle kręcił. Honda Civic EK9 z ecu od Spoona do 11000RPMMusi być mocno długnięta, nie tylko sam komputer. Cytuj Link to post Share on other sites
Nalovp 128 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 (edytowane) Macie tu hondę civic na 18000 RPM. Koleś pisze że bez problemów kręcił na 21000RPM. http://www.youtube.com/watch?v=TlfgNVdTqJo Edytowane 17 Sierpnia 2012 przez Nalovp Cytuj Link to post Share on other sites
Kuba Mily JDM 56 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Musi być mocno długnięta, nie tylko sam komputer.To jest B16B, które samo z siebie się kręci do 9000RPM, nic nie trzeba dłubać Macie tu hondę civic na 18000 RPM. Koleś pisze że bez problemów kręcił na 21000RPM. Nie widzę tutaj 18tyśRPM Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Mimo wszystko samym komputerem zrobić +2k RPM to IMHO nierealne. Silnik też ma określoną wytrzymałość. Musieli pozmieniać w nim graty jak nic. Cytuj Link to post Share on other sites
Nalovp 128 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Nie widzę tutaj 18tyśRPMA ty myślałeś że gdzie on dostanie zegary na 21000RPM? "tach reads in 1000x2RPM, so when you see 9000rpm, thats actually 18,000RPM on the motor. Wasn't giving it hell it usually can rev up to 21,000rpm with no problems (but you wont see that on the tach because that will read at 10.5kRPM." Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 więc kto tak katuje auto. U mnie na 5900 dopiero jest max moc, i takich wlasnie obrotow uzywa sie do manewrow przy predkosciach nie miastowych, co innego uzywac wysokich obrotow do manewrow a co innego caly czas jezdzic na wysokich obrotach. Okazyjne pocisniecie wplywa pozytywnie na silnik, ciagly eco driving przyspiesza zuzycie niektorych elementow i wysila jednostke napedowa. 5000 obr/min Pytanie gdzie jest odciecie zaplonu Także i moment i moc się licz Najoptymalniej jezdzi sie samochodami majacymi mniej wiecej wyrowanen te dwa parametry. Czyli moment nie wiekszy niz 130% mocy itd. Ogolnie moc liczy sie wlasnie z momentu Cytuj Link to post Share on other sites
Dawid_M 83 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Nie mam pojęcia kiedy następuje odcięcie zapłonu. Raczej nie chcę kombinować. Szkoda auta. Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Raczej nie chcę kombinować. Szkoda auta. Jak chcesz jezdzic samochodem bez takiej podstawowej wiedzy o nim? Lol Cytuj Link to post Share on other sites
Nalovp 128 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Nie mam pojęcia kiedy następuje odcięcie zapłonu. Raczej nie chcę kombinować. Szkoda auta.Od takiego użytkowania cały wydech do wymiany 2x częściej Cytuj Link to post Share on other sites
Mroczny 105 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Co do okazyjnego przyciśnięcia to w 100% zgadzam się w dieslach z filtrem cząstek stałych, bo takie eco driving potrafi go zatkać Cytuj Link to post Share on other sites
Nalovp 128 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Zapomniałeś jeszcze o wodzie w wydechu,która go powoli niszczy od środka. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 Wyścigowe Audi R10 TDi Le Mans do 12000RPM. Więc nie ma reguły Możesz podać źródło tego? Wg. moich informacji R10 TDI kręciło się do 5.5k a użyteczny zakres był między 3 a 5k. http://autospeed.com/cms/title_Audi-R10-Diesel-Race-Car/A_112231/article.html Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.