Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

 

 

Nastepna geometria...

 

A po co Ci geometria? Ściągasz koło, tarczę i mierzysz piastę.
Jeżeli tarcza wcześniej była krzywa i lekko biło (mało wyczuwalne), to po założeniu nowych efekt będzie spotęgowany. Geometria jest dobra jak samochód ściąga, robi 4 ślady lub był bardzo bity albo głęboka ingerencja w zawieszenie.

Ja np. muszę zrobić geometrię bo demontowałem całe tylne zawieszenie, rozbierałem na części pierwsze i składałem od nowa. Jednak żeby to zrobić muszę pierw wymienić prawą tylną zwrotnicę bo okazało się, że jest krzywa :/ 

Link to post
Share on other sites

A po co Ci geometria? Ściągasz koło, tarczę i mierzysz piastę.

Nie rozumiem?

 

Dali mi porade na bimmerpost zeby zrobic alignment - zbieznosc, to nie to samo co geometria?

 

Mozesz wytlumaczyc jak tłukowi? :)

Link to post
Share on other sites

 

 

Mozesz wytlumaczyc jak tłukowi?

 

Samochód jeździ krzywo, robi 4 ślady, tnie opony - jedziesz na zbieżność.

 

Samochód bije przy hamowaniu lub normalnej jeździe - masz problem kołami, tarczami, piastami. Jakbyś nie zauważył to ten ostatni element też się obraca. Jak okrąg ma wibracje w jego środku to znacznie większe będą na jego zewnętrznych krawędziach.

Zresztą:

http://autokult.pl/23838,lozyska-i-piasty-kol-objawy-zuzycia-i-wymiana

 

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=344840

 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Przy takim przebiegu to trochę dziwne ale znów przychodzi do głowy ta jakość dzisiejszych części... miałem w kebabie raz takie bicie ale wywaliłem opony na inne i było git, całe szczęście, że winne były tylko kapcie.

Link to post
Share on other sites

Zapytałbym jeszcze o dopasowanie otworu centrującego felg ale gdyby był niewłaściwe dobrany to bicie byłoby na wszystkich kołach.

 

Prosta czynność czyli pomiar piasty a zabierasz się do tego jak pies do jeża i szukasz usterki tam gdzie jej nie ma.

Link to post
Share on other sites

Sam miałem podobny problem w dość dobrym samochodzie (MB C klasa) przy przebiegu ok 12tys km. Nie pomagała wymiana opon, felg, tarcz itp. Winna wszystkiemu była piasta w po prawej z przodu. Po wymianie problem ustąpił raz na zawsze. Choć inne awarie pojawiały się dość często...

Edytowane przez mkforever1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...