Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Cóż... 3.0 w E46 swoje kosztuje, szczególnie diesel. Trzeba mieć trochę gotówki żeby zafundować autu dobry pakiet startowy. Poza tym w PL ciężko znaleźć coś zadbanego w tym silniku, a jak już to trzeba się liczyć z wydatkiem ponad 25k za samochód.

Trochę liznąłem tego tematu, bo sam chciałem kupić E46 coupe w 3.0, ale przerósł mnie sam koszt zakupu (~25-30k za 10. letnie auto), późniejsza eksploatacja nie byłaby może tragedią. Jak gadałem z ludźmi z forum to raczej twierdzili, że na sam zakup i pakiet startowy trzeba mieć te 35k (pisałem z facetem z forum, który sprowadza czasem bety z Niemiec).

 

Więc postawiłem na Alfę Romeo ;)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy co się trafi, co do zawieszenia w 3-ce drogie ono nie jest, silnik wszystko zależy jak kto jeżdził tym jeśli w dobrym stanie to trzeba tylko klapki z kolektora ssącego wyciągnąć i płyny na czas wymieniać to nic się nie powinno dziać  :)

Link to post
Share on other sites
Cóż... 3.0 w E46 swoje kosztuje, szczególnie diesel. Trzeba mieć trochę gotówki żeby zafundować autu dobry pakiet startowy. Poza tym w PL ciężko znaleźć coś zadbanego w tym silniku, a jak już to trzeba się liczyć z wydatkiem ponad 25k za samochód.

Trochę liznąłem tego tematu, bo sam chciałem kupić E46 coupe w 3.0, ale przerósł mnie sam koszt zakupu (~25-30k za 10. letnie auto), późniejsza eksploatacja nie byłaby może tragedią. Jak gadałem z ludźmi z forum to raczej twierdzili, że na sam zakup i pakiet startowy trzeba mieć te 35k (pisałem z facetem z forum, który sprowadza czasem bety z Niemiec).

 

Więc postawiłem na Alfę Romeo ;)

Właśnie. E46 jest bardzo ładne, a z odpowiednim silnikiem da bardzo dużo radości z jazdy. Niestety dobry egzemplarz kosztuje dużo, a ciągle mówimy o zwykłym samochodzie z początku lat 2000-2003. W tej cenie wolałbym dużo bardziej Alfe 159, a jeśli zależałoby mi na sportowych doznaniach to kupiłbym Honde Integre TypeR. E46 jest overrated. Stąd wysokie ceny. To dobry samochód, ale za drogi w zakupie.

Link to post
Share on other sites

Ja bym akurat w 159 nie szedł, bo jest za ciężka i to czuć podczas jazdy, nawet mając 200 koni pod maską z 2.4 JTDm, ale jako dynamiczne auto do codziennej jazdy - czemu nie. 

 

E46 jest samo w sobie świetne, ale cena jest porażająca. Moim następnym wozem będzie raczej BMW (podobno naturalny kierunek po Alfie jeśli nie kupuje się następnej), ale to dopiero po studiach jak będzie praca z dobrym $$$.

Link to post
Share on other sites

No to co piszesz że różnicy nie ma jak jest :) W E60 demontaż klapek daje spadek mocy o 10% powyżej 2250rpm więc jakoś nie chce mi się wierzyć w te 3% dla E46 skoro zasada działania pozostaje identyczna.

 

Poprzesz to jakimś wykresem?  :)

Link to post
Share on other sites

 

 

Poprzesz to jakimś wykresem?
Na forum BMW kiedyś przytaczali serwisówki opisujące efekty awarii klapek. Ty zapewne również nie przytoczysz wykresu z różnicą do 3% ? :) E46 to świetne auto ale kupującego powinno być stać na prawidłowe serwisowanie, inaczej z roku na rok będzie stopniowo zamieniać się w grata. Koszt wymiany kolektora z klapkami to około 2000 do 2,500zł i spokój na wiele lat ale w Polskich realiach stosuje się te metody które opisujesz, demontaż klapek.
Link to post
Share on other sites
Ja bym akurat w 159 nie szedł, bo jest za ciężka i to czuć podczas jazdy, nawet mając 200 koni pod maską z 2.4 JTDm, ale jako dynamiczne auto do codziennej jazdy - czemu nie.

 

E46 jest samo w sobie świetne, ale cena jest porażająca. Moim następnym wozem będzie raczej BMW (podobno naturalny kierunek po Alfie jeśli nie kupuje się następnej), ale to dopiero po studiach jak będzie praca z dobrym $$$.

Faktycznie, 159 do najlżejszych aut nie należy, ale jest dobrze zbudowana i moim zdaniem pięknie wygląda na zewnątrz i wewnątrz. Wspomniałem o tym aucie, gdyż jestem nim poważnie zainteresowany. Posiada wszystkie cechy, których porządam w samochodzie, a że przy okazji nie będzie najszybsza... w ostatni weekend pojęcie szybkości przewróciła mi w głowie Integra TypeR mojego przyjaciela :)

 

Żeby nie było offtopu, to jeszcze do stycznia tego roku jeździłem Passatem b5. Taki tam stary pierdzioch, wersja comfortlime, srebrny w kombi. Jako pierwsze autko po zdaniu prawka dawał radę i polubiłem skurczybyka. Niestety musiałem go sprzedać.

Edytowane przez Courius
Link to post
Share on other sites
159 to fajne autko, ale jak dla mnie tylko silnik 2.4 JTDm albo 1.75 TBi, reszta jest za słaba. Różnica między moim 2.4 175KM w 156, a 1.9 JTDm w 159 jest ogromna na korzyść 156.

156 też bardzo fajne autko.

Jestem przygotowany na to, że 159 będzie wolniejsze od tego czym jeździłem dotychczas, bo jak już to będę szukał 1.9jtdm 150KM. Do zwykłego pojeżdżenia wystarczy.

Choć z drugiej strony, czasami mi przez myśl przejdzie powrót do turbobenzyny jak w passacie i kupno Volvo v40 t4.

Cóż pomyślimy, póki co hajsu na auta nie ma :)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...