kawon 102 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Jak ma dpf to 5w30, jeśli nie ma to 5w40.... Ja do swojej a4b6 1.9tdi avf leje 5w40 (ostatnio motul )a autko ma już nalatane 275000 km(wymiana oliwy co 10000km, a nie żadne longlife - co 30000km). Jeśli autko nie bierze oleju i ma nawet 800000 km na blacie można lać pełen syntetyk. Oczywiście olej dbieramy wg. normy producenta aut, np. VW 507.00 itp, bo to że olej syntetyczny czy półsytentyczny wcale nie oznacza że spełnia normę producenta. Cytuj Link to post Share on other sites
06radcho 1495 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Mowil ze ma silnik o oznaczeniu BXE a ponoc w autach z silnikami BXE NIGDY nie były montowane DPFy Cytuj Link to post Share on other sites
kawon 102 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 @06radcho, nie powiem Ci teraz czy BXE miał ten nieszczęsny filtr czy nie, ale jeśli auto sprawuje się ok i silnik nie bierze oleju śmiało może wlac pełen syntetyk. Jak wleje 5w30 mimo tego że nie ma dpf to nic się silnikowi nie stanie. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 (edytowane) Mowil ze ma silnik o oznaczeniu BXE Czyli pompowtryskiwacze,więc: Motul Spesyfic VW 505.01 (ja ten leje do ARL-a)) Motul Specyfic VW 506.01 (drogi) Motul 8001 x-Clean C3 (lepsze parametry w niskich temperaturach jak 505.01) Kwestia ceny ale myślę ze ten 505.01 w zupełności wystarczy. Edytowane 8 Grudnia 2013 przez chudy131080 1 Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 ja aktualnie mam K-2 Texar 5W40 Turbodiesel Cytuj Link to post Share on other sites
sfistn 28 Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 (edytowane) Ja z takim przelotem zmieniłem na półsyntetyk, mimo że nie brał oleju. Są różne szkoły, jeśli chodzi o oleje. Ja podszedłem do tematu na chłopski rozum, tzn. silnik w granicach 200 tys. km nie jest "nowy" i wymaga czego innego niż taki prosto z fabryki. Inna sprawa, że jeśli już poprzedni właściciel lał półsyntetyk to innego wyjścia nie ma. Jeżeli silnik jest użytkowany prawidłowo to 200 tys nawet nie odczuje, ja przy 448 000 przeszedłem z minerala na półsyntetyk (jakiś baran lał mineralny). Po wymianie odpala znacznie lepiej (jakby miał lżej, nawet w lecie), chodzi cicho. W przyszłości planuję wrócić na pełen syntetyk. Znajomy otwierał silnik audi przy ponad 300 000 km (samochód w lpg a przebieg jak to w u nas pewnie był korygowany ) i w cylindrach było widać jeszcze fabryczne ślady honowania. Póki nie bierze oleju i nic się nie dzieje ja bym lał syntetyk nawet gdyby miał milion km Edytowane 9 Grudnia 2013 przez sfistn Cytuj Link to post Share on other sites
tomajpocketr1 17 Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 daihatsu charade g 200 1.3 84 km 830 kg Cytuj Link to post Share on other sites
York202020 0 Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Volkswagen Passat B5 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 FL? Cytuj Link to post Share on other sites
Klikacz 1462 Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Jak B5 to tylko po FL I TDI 1 Cytuj Link to post Share on other sites
SAP3logon 0 Napisano 16 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2013 Seat Ibiza IV Cytuj Link to post Share on other sites
BIGPUN 12628 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Umyłem srałdi z okazji świąt:) http://i.imgur.com/b5DpSdg.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Już nie lubię Audi! W poniedziałek wieczorem auto nie chciało odpalić (później się okazało ze to przełącznik potwierdzający iż sprzęgło jest wciśnięte przy uruchamianiu silnika) i musiałem czekać na pomoc drogowa aby zaholowali auto do pracy, bylem w domu o 1am. Dziś pojadę chyba smartem (wieczorem kolacja, nie będę musiał nikogo podwozić do domu) 1 Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13236 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 (edytowane) Już nie lubię Audi! Jedyny mądry. Po 3 samochodach od VAG cisną mi się takie słowa które uraziłyby starego policjanta z obyczajówki. Każdy nowy post dojcz to syf. srałdi Wsiałdi. Stosujmy poprawną nomenklaturę. Edytowane 21 Grudnia 2013 przez MiK86 Cytuj Link to post Share on other sites
BIGPUN 12628 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Już nie lubię Audi! Ja nigdy nie lubiłem:) Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13236 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 W poniedziałek wieczorem auto nie chciało odpalić 1 Cytuj Link to post Share on other sites
06radcho 1495 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Panowie, dostane gdzieś czujnik momentu skrętu do octavii mk2 2006 ? kod g269, świeci się czerwona kontrolka i brak wspomagania ? Mieliście może podobny problem? Ponoć to norma u skody z tymi czujnikami. Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 A to pewne że czujnik skrętu?Mi jak robiłem łożyska kół i rozpinałem wahacze to po złożeniu kiera mi krzywo stała,kontrolka trakcji się świeciła a na VAG-u właśnie wypluwał błąd tego czujnika. Podjechałem na geometrię i wszystko wróciło do normy. Cytuj Link to post Share on other sites
06radcho 1495 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Wiara pisze ze to G269 ze to jest czujnik momentu obrotowego kierownicy. Nom właśnie kumpel mi mówił ze on tez wymieniał łożyska po jakimś czasie brak wspomagania. A u ciebie tez było brak wspomagania? Mowil jeszcze jak go kupowal i na prostej mial kierownice lekko w lewo. Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14114 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Z wspomaganiem nie miałem problemów bo w sumie na drugi dzień rano ogarnąłem temat i poustawiałem geometrie.A kiera na prostych kołach była skręcona. A nie możesz sobie sam sprawdzić na VAG-u?Do tych aut (VAG) jest bardzo prosty dostęp do programów itp.A interfejs to koszt 30zł a masz dużą wygodę bo gdy jest coś nie tak,podpinasz laptop i wszystko wiadomo. Cytuj Link to post Share on other sites
zieloczek100 119 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Rozbijam się Mercedesem 2.0D z 1986 roku - osiągi mogłyby być lepsze Cytuj Link to post Share on other sites
QubaKpl 1842 Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 (edytowane) Ja nigdy nie lubiłem:) To po co kupiłeś jest masa innych ciekawych aut Edytowane 22 Grudnia 2013 przez QubaKpl Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14024 Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 Panowie, przy ostrzejszej jeździe podczas szybszej zmiany biegu słychać świst, to normalne? 1.9 TDi Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13236 Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 (edytowane) Turbina? Czasami świszczy. Edytowane 22 Grudnia 2013 przez MiK86 1 Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14024 Napisano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 Czyli to normalne? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.