Skocz do zawartości

Zestaw do programowania oraz gier - ocena


Recommended Posts

Witam,
zamierzam złożyć sobie zestaw komputerowy. Głównie ma służyć do programowania w Intelij Idea, docker (w przyszłości również blender do grafiki 3D) oraz do grania w jakieś najnowsze tytuły. Budżet to około 9000 zł, choć planowałem na początku 8000 zł więc pytanie czy dałoby się coś tutaj lekko uciąć koszty bez większego spadku wydajności oraz jak w ogóle prezentuje się ten zestaw? 


Samsung 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe 980 PRO

Arctic P12 PWM 120mm
MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI

be quiet! Pure Power 12 M 750W 80 Plus Gold ATX 3.0

AMD Ryzen 7 7800X3D

Phanteks NV-Serie NV5 Black

Deepcool LE720 ARGB 3x120mm
Inno3D GeForce RTX 4070 Ti Super Twin X2 OC 16GB GDDR6X
ADATA 64GB (2x32GB) 6400MHz CL32 XPG Lancer RGB

Z góry wielkie dzięki za pomoc!

Link to post
Share on other sites

Zestaw prezentuje się ok, aczkolwiek trochę to zależy od tego gdzie i po ile będziesz kupował komponenty. Dysk samsunga to dosyć drogi jest, za jego cenę pewnie dostaniesz jakiegoś lexara 2TB, różnica w wydajności? Żadna, a dodatkowe miejsce się przyda. 

Sporo osób też preferuje tutaj zasilacze SeaSonic, tym bardziej że za cenę tego BQ potencjalnie możesz dostać zasilacz "wyższego" segmentu. (pure to najniższy segment BQ). Nie jest on jednak jakiś zły. 

 

Tak naprawdę to co do potencjalnej kultury pracy tego modelu RTX miałbym wątpliwości tylko. Ta karta nie wygląda mi jak szczególnie cicha konstrukcja. 

 

Link to post
Share on other sites

Asus TUF RTX 4070Ti Super - mam akurat RTX 4090 TUF, który kulturę pracy ma niezłą. Miałem też chwilę ASUS ProART RTX 4080 Super - ta jest całkiem ok, może nie najcichsza ale za to miała dobry ton szumu, który nie irytował :) Podejrzewam, że każda 3 wentylatorowa propozycja znanego producenta da radę, więc też taki np ZOTAC Trinity lub Gainwart Phantom też powinny być spoko, chodź ostatnio od nich sprzętu nie miałem u siebie żadnego (ostatnie GPU od gainwarda jakie miałem to GeForce 4 Ti 4800SE ).

Link to post
Share on other sites

Dysk sobie zmień na KC3000 w niższej cenie albo nawet i NM790.
Zasilacz zdecydowanie seasonic za 460 zł z promki https://proline.pl/zasilacz-seasonic-focus-gx-750-atx-3-0-80plus-gold-750w-p8118216

GPU jak wyżej, w podobnej cenie do tego Inno3D masz modele  z 3 wentylami. Osobiście mam problem z obudową NV5. Widziałem sporo w niej zestawów i po prostu ta obudowa kompletnie mi się nie podoba, dodatkowo bardzo ograniczone możliwości chłodzenia GPU bo pod kartę nie dociera praktycznie nic powietrza z wentylatorów wciągających. Pamięci pod AM5 pewnym wyborem są też 6000 MHz, 6400MHz jednak nie zawsze idzie z profilu i czasami trzeba ustawiać ręcznie a i z tym bywają problemy. Jak chcesz ciąć koszty to masz tutaj kilka rozwiązań. Tańsza wersja tego co jest albo nawet zejście do Ryzena 7 7700, bo nie oszukujmy się, 7800X3D różnicy przy 4070 Ti Super za bardzo Ci nie zrobi w grach nawet w 1080p, nie wspominając o 1440p bo tu już kompletnie będzie to samo. 

 

Za 8850 zł masz https://proline.pl/koszyk/5f19eb1d schodząc do 8200 zł zmieniasz CPU na https://proline.pl/procesor-amd-ryzen-7-7700-am5-oem-p8120912 i tutaj możesz dać też oczywiście już chłodzenie nawet https://proline.pl/chlodzenie-procesora-arctic-freezer-36-black-p8120973 i masz wtedy 8000 zł a w środek stawki za 8500 zł masz https://proline.pl/koszyk/b26bc8c2

Link to post
Share on other sites

Ostrzegam tylko przed montażem Arctic LF3 - jest straszliwie upierdliwa ta zapinka z blachy! Samo chłodzenie jest jak najbardziej ok, wentylatorek od VRM potrzeba skręcić znacznie, bo inaczej to głośny jest, pompce też mniejsze obroty potrzeba zapodać. Ogólnie jak na tym chłodzeniu ustawisz wszystko w okolice 40%, wtedy jest cicho. 

 

Jeżeli ramy nie wstaną lub będą niestabilne na profilu  XMP (tym 6000, warto sprawdzić w OOCT) to polecam odesłać procka i zamówić drugiego identycznego. Masz na to 14 dni od odebrania towaru. Miałem niedawno taki właśnie przypadek.

 

Obudowa - czy zależy Ci na RGB? Mi tam się podoba:

https://www.proshop.pl/Obudowa-komputerowa/Montech-King-95-Pro-White-Obudowa-komputerowa-Miditower-Bialy/3221399

Sam jednak używam Silent Base 802, panele zdejmowane na przycisk - świetna sprawa :)

Link to post
Share on other sites

 

8 godzin temu, kajtek. napisał:

Ten zestaw wygląda dobrze :D zastanawiam sie tylko nad rozszerzeniem RAM do 64GB, myśle nad tymi Kingston FURY Renegade RGB 64GB 6000MHz DDR5, co myślicie o nich?
 

 

6 godzin temu, Adames napisał:

Sam jednak używam Silent Base 802, panele zdejmowane na przycisk - świetna sprawa :)


właśnie mocno się nad nim zastanawiam bo również mi się podoba i tu pytanie, czy jak wezmę tę obudowę to czy wszystkie komponenty z tego zestawu wejdą bez problemu(z tego co patrzyłem to tak ale wole się upewnić) oraz czy potrzebuje dodatkowe wentylatory czy wystarczą te co są w zestawie obudowy? tak by wyglądał aktualny zestaw https://proline.pl/koszyk/66cb8054

Link to post
Share on other sites

@Jaffy1338

Silent Base 802 z Arctic LF2 360 na topie i Asrock RX 7900XT Phantom Gaming - 330 mm długości.

 

 

W zestawie są 3 wentylatory 140mm - dwa na front i jeden na tył, wszystkie są podłączone do huba, który jest za płytą główną. Są to wentylatory 3pin. Ja zwykle ten z tyłu wentylator przekładam na front, a na tył montuję nowy wentylatorek 4 pin, który nie podłączam do huba, tylko bezpośrednio do płyty głównej, dzięki temu można sobie ustawić odrobinkę wyższe obroty na nim, bez zwiększania poziomu hałasu. Trzeci wentylator z przodu niespecjalnie wiele robi (nawet jak przesuniesz dwa pozostałe wyżej), ale coś tam sobie dmucha w piwnicę. Wentylatorki przednie możesz nie podłączać nawet do płyty głównej, tylko zostawić wpięte do kontrolera, wtedy sterujesz nimi manualnie, przełącznikiem na panelu przednim. Przy ustawieniu na '1' wentylaorki działają na minimalnych obrotach - jakoś c/a 600 obrotów, zresztą 1000 rpm to max dla tych wentylatorów.

im1.thumb.jpg.ff33715bc2cb238fd462b14f7d52e485.jpg

Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc :D części już przyszły i udało mi sie złożyć ale mam problem z uruchomieniem, zainstalowałem win11 i próbuje sie ładować system przy uruchomieniu komputera ale potem jest czarny ekran, zauważyłem że w karcie graficznej przestają sie kręcić wiatraki. Macie pomysł czemu tak sie dzieje? 

Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że z wejściem do bios nie ma problemu? Monitor robi czarny ekran dopiero kiedy przychodzi do logowania do windows? Może windows robi jakąś dziwną roszadę z sterownikami i ustawieniem wyjścia na monitor. Próbowałeś podłączyć monitor pod płytę główną? 

Link to post
Share on other sites

Ogólnie dziwna sprawa, byłem i podłączony HDMI do karty graficznej jak i płyty głównej i miałem ten sam problem :/ przed ekranem logowania robi sie czarny ekran i nic sie nie dzieje, mam dostęp do bios, udało mi sie bez problemu wejść do trybu awaryjnego w win oraz nawet do jak instalowałem windows bez internetu to mogłem sie zalogować i przez 1-2min coś tam poklikać i potem znowu sie robił czarny ekran i nic sie nie działo. Kilka razy przeinstalowałem windowsa, odinstalowałem i zainstalowałem kilka razy sterowniki a przynajmniej te co mogłem w trybie awaryjnym i rozwiązał sie problem z wiatraczkami w karcie graficznej, co dziwne jest że jak zmieniłem kabel na DP to zaczęło wszystko działać ale jak podłączam HDMI to wciąż nic nie wyświetla :/ Masz może pomysł co jest nie tak? coś źle podłączyłem czy może to z kartą jest problem?
Kabel raczej jest dobry jak wyświetla bios czy instalacje systemu
No i DP działa i na karcie i na płycie

Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, jaffy1337 napisał:

zauważyłem że w karcie graficznej przestają sie kręcić wiatraki

To jest zupełnie normalne. U mnie nie kręcą się przez większość czasu - to jest taki tryb pasywnej pracy przy niewielkim obciążeniu GPU.

 

Czyli na kablu DP komputer działa normalnie, zgodnie z oczekiwaniami a na HDMI już nie. Dobrze rozumiem? Mój pomysł jest taki, że windows ustawia jakiś dziwny tryb przy HDMI i być może potrzeba to zmienić. HDMI jest hot-plug, co znaczy, że możesz go podłączyć na włączonym komputerze, powiem więcej możesz monitor podłączyć jednocześnie przez HDMI i DP. Mając działający monitor na DP podłącz HDMI i sprawdź w windowsie co widzi, być może próbuje ustawić częstotliwość pracy monitora poza zakresem jego działania lub EDID jest nieprawidłowo odczytany. 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...