Skocz do zawartości

Jaki procesor do RTX 4080 SUPER?


Recommended Posts

Witam. Posiadam tę płytę główną: https://www.x-kom.pl/p/542151-plyta-glowna-socket-1200-msi-mag-z490-tomahawk.html

Mam zamiar zmienić obecną kartę, na RTX 4080 tylko nie jestem pewien czy obecny procesor nie będzie zbyt wąskim gardłem dla tej 4080-tki. Rozdzielczość w jakiej prawdopodobnie będę grał to 1440p i okazyjnie 4K jak karta wyrobi. Pomóżcie proszę i doradźcie mi jaki procesor, wydajniejszy od obecnego ( I7  10700K ) mogę włożyć do tej płyty. Płyta posiada socket 1200.Czy to znaczy że mogę włożyć do niej każdy procesor z takim socketem? Czyli seria I7 11700, I9 11900 będzie ok? Jeżeli wymiana to jaki konkretny procesor z tej serii byłby wystarczający do RTX 4080? A może ten obecny procesor da radę? Prosiłbym o poradę bo nie znam się zbytnio na tym. I jeszcze jedno: co z zasilaczem? Firma ok ale 750 W. Da radę? Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, janek20 napisał:

w 1440P bedzie ok.Dokup sobie 2 kanał ram

zasilacz ok

Dzięki za odpowiedź, ale "będzie ok" to znaczy wystarczy ten procesor  który w tej chwili mam, czyli I7 10700K czy muszę jednak wymienić na któryś z tych wydajniejszych ( I7 11700, I9 11900 ) ? Ramu dokupię następne 16 GB.

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, login1969 napisał:

Ramu dokupię następne 16 GB.

kup w 2 kościach co bedzie drugi kanał

9 minut temu, login1969 napisał:

w tej chwili mam, czyli I7 10700K czy muszę

nie musisz ,wielordzeniowy skylake dalej sie sprawdza w grach

Link to post
Share on other sites

Gram najczęściej w najnowsze produkcje typu The Last of Us, ALan Wake 2, Cyberpunk 2077 itd. Tak jak napisałeś wyżej, najpierw GPU a później ewentualnie wymiana CPU. Pytam tylko czy  jeżeli jednak była by konieczna wymiana procka, to do tej płyty którą mam pasowały by te procesory z socketem 1200 czyli  I7 11700, I9 11900?

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, login1969 napisał: