xar 4 Napisano 29 Września 2023 Udostępnij Napisano 29 Września 2023 Witam, mam dość ciekawy problem z połączeniem internetowym. Pół roku temu sieciowiec położył nam kabel (10m, kategorii 5e), z routera do mego pokoju. Jakiś czas to działało właściwie, dopóki nie zaczęło się to wszystko "sypać". Generalnie, z tego co zapytałem tego sieciowca, mam kabel kategorii 5e, około 10m. Bardzo dziwna sytuacja, bo 1 miesiąc internet "działa", a jak zacznie zrywać połączenie, to nie mam możliwości załadować strony google.pl. Jakiś czas miałem podłączony kolejny router na końcu kabla, i też parę tygodni było w porządku. Aktualnie mam kabel (20m, kategorii 7) rozrzucony po całej chałupie, z podłączeniem z głównego routera, do mego PC. Kabel ten kategorii 5e jest tzw zabudowany pod boazerią, i za nic nie można już tego ruszyć. No i mam problem. Co można z tym zrobić ? Jakie można wprowadzić urządzenia, aby ten "bylejaki" kabel jeszcze wykorzystać? Cytuj Link to post Share on other sites
mlekolak 133 Napisano 29 Września 2023 Udostępnij Napisano 29 Września 2023 Wypożycz tester i zobacz czy to aby na pewno wina kabla. Kategoria kabla nie świadczy o jakości tylko o parametrach. W momencie kiedy nie działa internet po tym felernym kablu jesteś w stanie wpiąć się bezpośrednio w router i sprawdzić czy działa? Cytuj Link to post Share on other sites
xar 4 Napisano 29 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2023 - mlekolak w chwili, kiedy zrywa połączenie LAN, nie mogę puścić PINGa do głównego routera, połączonym /PC-Router/ tym "złym" kablem. Być może te końcówki kabla są źle zarobione. - Nie znam tego. Tester, tak - można gdzieś kupić za ~ 30zł, i to nie jest zły pomysł. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2075 Napisano 29 Września 2023 Udostępnij Napisano 29 Września 2023 Tester za 30 PLN sprawdzi połączenie elektryczne jedynie. To jest bateria i LED. Stawiam na załamany kabel gdzieś. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
mlekolak 133 Napisano 29 Września 2023 Udostępnij Napisano 29 Września 2023 W takiej sytuacji robiłem tak, że kupiłem tester i złączkę, wpinałem drugi kabel i sprawdzałem przejście elektrycznie. Skoro jesteś 100% pewien że to ten kabel to nie pozostaje nic innego jak puścić drugi. Cytuj Link to post Share on other sites
wodego 1368 Napisano 29 Września 2023 Udostępnij Napisano 29 Września 2023 6 godzin temu, cooger napisał: Tester za 30 PLN sprawdzi połączenie elektryczne jedynie. To jest bateria i LED. Taki tester, to fajna rzecz - warto mieć. Jest tani, a ułatwia życie. Cytuj Link to post Share on other sites
xar 4 Napisano 30 Marca Autor Udostępnij Napisano 30 Marca Okazało się, że mam 2 stare uszkodzone kable. Tester widział je jako "w porządku". A jednak coś było nie tak. Generalnie coś było z wtykami. Prawie wszystkie kable wymieniłem, do tego stopnia, że nauczyłem się sam je zarabiać i odpowiednio zaciskać. Problem u mnie był taki, że prędkość spadała do 100 Mb/s + gdzieś tam zrywało połączenie. Teraz dłuższy czas mam już z tym spokój. Być może ktoś kiedyś będzie szukał tego rozwiązania. Podsumowując -> Kabel ( skrętka ) Ok, Wtyki RJ45 nie koniecznie. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.