Skocz do zawartości

W grze pokazuje więcej klatek niż monitor ma Hz


Recommended Posts

@Xenon1 wszystko jest ok.

 

Odświeżanie monitora a ilość klatek generowanych przez komputer to dwie różne sprawy. 

 

Im więcej klatek tym lepiej i tego się trzymajmy. Nie ma bardzo potrzeby ich ograniczania. 

 

Problem pojawia się gdy jest ich mniej niż Hz monitora lub jeżeli odczuwasz rozrywanie ekranu przy obracaniu.

 

Wówczas pomocne mogą być funkcje synchronizacji - synchronizacja pionowa aka vertical sync np. włączana w ustawieniach graficznych gry. 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Karta generuje 200 klatek na sekundę

Monitor jest w stanie wyświetlić 165 obrazów na sekundę. 

Karta generuję więcej niż monitor potrafi wyświetlić więc te wszystkie nadmiarowe klatki są odrzucane/pomijane.

 

Przeszkadza Ci to -> włączasz VSync w ustawieniach NVidia (synchronizacja pionowa, wspominał @wid3l3c), lag dostajesz w gratisie

G-Sync powinieneś mieć i tak włączony (ponownie ustawienia NVIdii), ale on nie przerobi klatek ponad częstotliwość wyświetlania monitora. 

 

Można się rozejść jeśli nie ma więcej tematów.

 

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Rebelmind napisał:

odrzucane/pomijane

 
Nic się nie marnuje. Te klatki są po prostu wyświetlone nie w całości. Gdy klatek jest za dużo są urywane. Tearnig. Tak samo jak jest ich za mało. Albo są urywane lub dublowane z vsyncem. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.09.2023 o 07:17, k0chan napisał:

Ustaw sobie w sterowniku blokade klatek na tyle ile masz odswiezanie monitora, wlacz gsync , karta wtedy w grach w których generuje duzo ponad tą wartosc bedzie chodzila sobie na pół gwizdka, będzie ciszej chlodniej i papu prądowego zaoszczedzisz 

Dokładnie tak i nie wiem czemu ten temat jest pomijany. Przecież jeżeli gra nie jest grą stricte e-sportową typu CS itp., to generowanie jakiś chorych klatek jest bez sensu. 

Do pogrania w jakiś CityBuilder 200 FPSów, to czysta głupota, która okupiona jest wysokim zużyciem prądu oraz głośniejszą pracą GPU.

Mówiąc krótko, tam gdzie duża ilość FPSów jest potrzebna, to niech one tam będą a w każdym innym przypadku lepiej jest po prostu je ograniczyć do wybranego poziomu.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...