Skocz do zawartości

Sekundowe Przycinanie gry


Recommended Posts

Witam zauważyłem w niektórych grach chwilowe przycięcia ekranu. Z moich obserwacji podczas gry God of War wygląda to tak, zużycie procesora jest na poziomie 96 procent a CPU 50%, temperatura gpu 59 stopni a cpu 64 i zauważyłem że podczas przycięcia zużycie gpu w trakcie przycięcia spada na 70% około a potem wraca do 96, wraz z spadkiem zuzycia lecą na łeb fpsy i wtedy pojawia się to chwilowe przycięcie. Co może być nie tak czy poprostu konfiguracja pc aż tak nie wyrabia. Dodam że w The last of us jest podobnie, gta 5 działa dobrze. Zmiana detali niewiele pomaga

 

Specyfikacja.

Ryzen 5 - 3600

RX 6600

RAM, bodajże Patrioty 2x8 GB 3600 taktowania CL17

Płyta MSI B450M PRO MAX

Dysk na M2 Lexara

Zasilacz bodajże Aerocool 650w

 

Sterowniki karty najnowsze, profil XMP w biosie ustawiony. plan zasilania AMD Ryzen Balanced ale z wyłączonym zarządzaniem energii PCI

Link to post
Share on other sites

Biosu nie aktualizowałem, jak się pytałem na forum czy bios aktualizować to dostałem informacje że jak w przyszłości będę upgradować procesor na lepszy to wtedy trzeba

Bios zaktualizowany. Niewiele to pomogło.  God of War chodzi w około 100 fpsach po czym jest sekundowe ścięcie i znowu wraca w okolice tych klatek. Warzone na ustawieniach automatycznych śmiga w okolicach 80 fpsów i podczas jednej gry nie odnotowałem jakiś znaczących przycięć, grało się dobrze. Może jest możliwość że te porty jak GOW i TLOU jakoś nie bardzo współpracują z tym zestawem

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Slusi napisał:

Może jest możliwość że te porty jak GOW i TLOU jakoś nie bardzo współpracują z tym zestawem

Obecne konsole siedzą na AMD bo najbardziej opłacalne, jednak trochę lepsze tam bebechy siedzą niż u ciebie. Może i faktycznie PCIe 3.0 8x bruździ.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Aktualnie podczas pobierania gry 45%. Mam zamiar zamontować SSD z poprzedniego kompa, nie był prawie używany więc powinien działac okej. Natomiast niepokoi mnie jedna rzecz. Zrobiłem benchmark karty graficznej i raz na jakiś czas ma dziwny spadek na wykresie.  Screen zrobiony juz po zakonczeniu testu ale widać te spadki na wykresach. Potem zrobiłem benchmark na tym oprogramowaniu od AMD od sterowników i tam jest to bardziej widoczne. Podczas testu na tym od AMD patrzyłem zegary, i taktowanie jak i pamieć spada do zera na ułamek sekundy po czym spowrotem wstaje do maksymalnych wartosci.

1.png

Edytowane przez Slusi
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Slusi napisał:

Podczas testu na tym od AMD patrzyłem zegary, i taktowanie jak i pamieć spada do zera na ułamek sekundy po czym spowrotem wstaje do maksymalnych wartosci.

Ten test tak po prostu działa, sprawdza stabilność przy zmianie stanów energetycznych ;) Powyżej pojawił się ciekawy wątek, sprawdź czy ci się SSD nie przegrzewa.

Link to post
Share on other sites

Zauważyłem że podczas Gry w Dying Light 2 Na D3D11 mam więcej fpsów ale pojawiają się ścinki. Natomiast jak włącze D3D12 to fpsów jest mniej ale ponad 60 ale gra przestaje się ścinać. Wydaje mi się z obserwacji bo mam włączone monitorowanie że na D3D11 jakby zegary cpu bardziej szalały, w sensie spadały w dół

Link to post
Share on other sites

DX11 to już stare API (ma 14 lat, ostatnia aktualizacja w 2016) gdzie słabo zaimplementowana była wielowątkowość, bardziej liczy się szybkość pojedynczego rdzenia. Radeony też generalnie lepiej się spisują w DX12 niż 11. Co do TLOU to twój komputer jest ciut poniżej zalecanych wymagań (3600X + 6600XT). Ogólnie stuttering był bardziej odczuwalny przy Ryzenach 1000 i 2000 ze względu na ich budowę (2 CCD i opóźnienia pomiędzy nimi), na 3000 powinno być już ok. Możesz jeszcze zaktualizować sterowniki chipsetu.

https://www.amd.com/en/support/chipsets/amd-socket-am4/b450

Link to post
Share on other sites

Chipset zaktualizowałem już 2 dni temu, nic to nie dało. Próbowałem Grać na W10 i W11, wydaje mi się że na W10 było delikatnie lepiej ale może to tylko takie złudzenie. Odpaliłem God of War najniższe ustawienia, i tam frametime skacze mocno. Lockowałem fpsy na 70 i też odblokowywałem, cały czaś są mikro zacięcia, na zlokowanym fpsie na otwartej lokacji prawie za każdym ruszeniem myszki, mimo że GPU na zlokowanym nie dobijał do setki. Dziwna sprawa

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...