Skocz do zawartości

Pomoc z doborem wentylatorów pod 5800X3D i 4070Ti


Recommended Posts

Cześć,

Na dniach zabieram się za upgrade kompa i ze względu na to, że będzie w środku 5800X3D i 4070Ti potrzebuje pomocy z doborem wentów, aby obudowa chłodziła w najlepszy sposób bebechy. Akurat jeśli chodzi o chłodzenie jestem zielony jak trawka wiosną :rotfl:

Wszystko będzie siedzieć w obudowie Fractal North - która w wielu testach jest chwalona za przepływ powietrza więc mam nadzieje, że to dobra baza. Sama obudowa ma wbudowane na froncie 2x Fractal Aspect 14 PWM, nie ma wentylatora z tyłu. Procesor będzie chłodzony AiO NZXT X53 (aktualnie są tam stockowe wentylatory z AiO).

Teoretycznie chciałem, żeby dwie 14stki wciągały powietrze na froncie, a 12stka na tyle oraz 2x 12 na AiO zamontowane na górze obudowy wyciągały powietrze. Tutaj moje pytania do Was:
1. Czy ten "układ" przepływu będzie ok?
2. Czy powinienem wymienić wenty z AiO, oraz dwie 14stki z frontu?
3. Jaki wentylator na tył obudowy do wyciągu? Zastanawiałem się nad SilentWingiem 4 (lub ew PureWingiem?) 12stką (14 się nie zmieści)

Z góry dzięki za pomoc. :)

Link to post
Share on other sites

Proponowany układ wentylatorów jest ok

 

Zamiast PureWings włożył bym Arctic P12 PWM. 

 

Nie wiem jaką masz 4070Ti ale w tej obudowie masz opcję montażu wentylatora 80mm pod kartą, robiłem tak często DIY w składanych komputerach ponieważ powietrze pod kartą potrafi się zakręcić i ciepłe wraca częściowo do gpu. Jeśli założy się ten 80mm to będzie on ruszał więcej powietrza spod gpu i temperatury karty się poprawiają. Przy grubszej karcie albo mobo z dziwnym układem slotów może nie być na niego miejsca. 

 

Kompa możesz składać tak jak jest, jeśli będzie za głośno albo za gorąco to można pomyśleć nad zmianą wentylatorów NZXT i Fractal. 

 

 

  • Dzięki 1
Link to post
Share on other sites