Skocz do zawartości

iPhone SE 2022 128GB - Orange, Gwarancja 12m


Recommended Posts

EDIT:
Nieaktualne

 

 

Cześć,

Sprzedaję iPhone SE 2022 128GB. Kupiony w Orange w połowie marca 2022 (ponad 12m gwarancji realizowanej przez Orange (rękojmia)). Stan idealny (od początku w etui i mało używany). Bateria 100%.
W zestawie wszystko co oryginalne + etui (i szkło na ekranie) + ładowarka Apple 20W.

Cena poza Allegro: 1800zł
Cena Allegro: 1899zł
https://allegrolokalnie.pl/oferta/apple-iphone-se-2022-128-gb-czarny-idealny-gw12

Edytowane przez blaven
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, blaven napisał:

Sprzedaję iPhone SE 2022 128GB. Kupiony w Orange w połowie marca 2022 (ponad 12m gwarancji).

Coś krecisz tutaj. Apple iPhone ma gwarancję 12 miesięcy od uruchomienia czyli aktywacji. Skoro używasz od połowy marca 2022 to nie ma gwarancji 12 miesięcy tylko ile? Miesiąc. Żaden iPhone czy kupiony w sklepie, czy od operatora nie ma 24 miesiące gwarancji. To nie smartfon z Androidem.

Cytat

Zakupione przez użytkownika produkty sprzętowe Apple są objęte Roczną Gwarancją Apple. Użytkownik może ponadto uzyskać dodatkowe korzyści, o ile wykupi opcjonalny plan ochrony AppleCare.

Źródło: https://www.apple.com/pl/legal/statutory-warranty/

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Sprzedawca (w tym wypadku Orange) odpowiada za sprzedany nowy towar przez okres dwóch lat. I nie ma tu znaczenia czy to iPhone czy Android czy customowy OS na Javie.

Technicznie nazywa się to rękojmia, ale że nie każdy zne ten termin, to użyłem określenia gwarancja. Jest to coś gwarantowanego nam prawnie, a nie z dobrej woli producenta i obowiązek ten spoczywa na sprzedawcy.

Link to post
Share on other sites

By nie było niedomówień dopisałem, że jest ona realizowana przez Orange (rękojmia).

Rękojmia stanowi, że to sprzedawca musi przywrócić sprzęt do sprawności. W przypadku małych firm rzeczywiście bym się martwił o kombinacje, ale ciężko mi uwierzyć, że Orange będzie się bawić w takie rzeczy. Zwłaszcza, gdy iPhone-y gryzą się z częściami nieoryginalnymi.

Sprzedawca nie ma nic do gadania. W przypadku smartfonów sprzedawca odpowiada przez 2 lata. Jest to określone w prawie.

Twój brat ma telefon służbowy, a więc prawdopodobnie mówimy o zakupie na firmę. Wtedy wygląda to inaczej, choć coś tam się zmieniało jakiś czas temu. Może to był powód jego problemów?

Z artykułu który podesłałeś ciekawy jest punkt 5 - że osoba która odkupi telefon musi realizować rękojmie przez oryginalnego właściciela. Jeżeli rzeczywiście ktoś w Orange będzie tego wymagał (w co wątpię), to jestem dostępny i jak nabywca się ze mną skontaktuje, to pomogę mu w realizacji (z tego co rozumiem wystarczy, że ja wystawię zgłoszenie, a resztę może zrobić kupujący).

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, blaven napisał:

Sprzedawca nie ma nic do gadania. W przypadku smartfonów sprzedawca odpowiada przez 2 lata. Jest to określone w prawie.

Ciekawy jestem w jakim prawie jest napisane, że w przypadku smartfonów sprzedawca ma obowiązek świadczyć 2 lata? Bo z tego co wiem to nie ma czegoś takiego. Gwaracnja producenta to jedno, a rekojmia to zupełnie co innego i z tego co wiem żaden sprzedawca nie ma obowiązku jej świadczyć ponad gwarancje producenta. Nigdy się z czymś takim nie spotkałem po gwarancji producenta. Podczas gwarancji producenta mamy prawo powołac się na Rekojmię co daje nam gwarancje, że w ciągu 14 dni (nie roboczych tylko wszystkich) ma obowiązek nas poinformować na piśmie czy zgoadza się na nasz, klienta wybór czyli naprawa, wymiana lub zwrot gotówki. Jesli minie 14 dni i sprzedawca się do tego na pismie nie ustosunkuje jest to jednoznaczne, z zaakceptowaniem decyzji klienta. Rok temu router TP-Linka tak reklamowałem za 1200 zł w MediaMarkt. 15 dnia pojechałem, pomachałem wydrugiem ze strony Rzecznika Praw Kosnumenta i nie mieli nic do gadania. KAska była w ręce.

99$ sklepów dużych i małych daje tylko gwarancje producenta na sprzet elektroniczny. Jeżeli Orange daje rękojmie na kolejny rok to robi jak w tym artykule tzw dzisiaj w 2023 roku „odnowienie” co nie jest równoznaczne. zużywaniem sprzętu oryginalnego od Apple bo sami za to płacą więc by im się to mało kiedy opłacało bo jak wiadomo Apple czesto za naprawę ciągnie wiecej niż za nowy model lub ten sam jeśli jest jeszcze w sprzedaży.

Jeżeli nie masz na piśmie tej Rekojmi od Orange to wciskasz kit na Allegro bo telefon kupiłeś ty i ty zawarłeś umowę na niego i fakturka jaka dają operatorzy jest na właściciela usług wiuęc jak kupi „Kowalski” z drugiego końca Polski to będzie musiał jechać do ciebie i z tobą to załatwiac.

Link to post
Share on other sites

Ehh... nic nie wciskam i starałem się cierpliwie i najlepiej jak potrafię, mając na uwadze moją ograniczoną wiedzę z zakresu prawa, wytłumaczyć Tobie co to rękojmia. Argumenty typu "z tego co mi wiadomo" nie mają się nijak do rzeczywistości. Nie wiem również czemu uparłeś się udowodnić, że robię coś nie tak. Daję Ci wiedzę na podstawie której zyskujesz, bo nagle okazuje się, że możesz powiedzieć Apple, że masz gdzieś ich ograniczenia i Twój telefon objęty będzie ochroną przez dwa lata, a Ty na siłę nie chcesz opuścić swojej klatki.
By daleko nie szukać polecam wpis z forum:


Polecam również przeczytać komentarze na drugiej stronie. Jeżeli wierzyć interpretacji Igoruss, to nowy nabywca staje się prawnym właścicielem urządzenia i możesz normalnie skorzystać z rękojmi.

Link to post
Share on other sites
  •  
Cytat

 

  • Rękojmia

Jest to ustawowo uregulowany tryb dochodzenia odpowiedzialności od sprzedawcy w związku z ujawnioną wadą fizyczną lub prawną towaru konsumpcyjnego. Przy składaniu reklamacji tą drogą, podmiotem odpowiedzialnym za wady jest sprzedawca. Przedsiębiorca nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji (jeśli nie wynika to z przepisów).

Okres trwania rękojmi wynosi 24 miesiące od daty wydania towaru i obejmuje całe urządzenie (a w przypadku używanego sprzętu jest to minimalne 1 rok). W pierwszym roku trwania odpowiedzialności istnieje domniemanie, że wada istniała już podczas sprzedaży i to przedsiębiorca musi udowodnić że wada powstała przez konsumenta.

Konsument ma 12 miesięcy od dnia zauważenia wady na zgłoszenie sprzedającemu żądań wynikających z rękojmi. Oznacza to również, że z rękojmi można skorzystać nawet po okresie trwania odpowiedzialności sprzedawcy np. gdy wada ujawni się w 22 miesiącu użytkowania, mamy rok - od zauważenia wady - na złożenie sprzedawcy reklamacji - trzeba to jednak odpowiednio wcześnie zgłosić.

 

Gdzie tu masz napisane, że oprócz gwarancji producenta sprzedawca ma obowiązek dać jeszcze rękojmie?? Bo czytam i nie widzę takiego zapisu. 

 

Pisze tu to co ja napisałem prostymi słowami, że można reklamowac z tytułu ręlpkmi, a nie tylko z tytułu gwarancji. „ustawowo uregolowany tryb dochodzenia odpowiedzialności od sprzedawcy”, a nie, że sprzedawca ustawowo musi dawać rękojmie co cały czas piszesz mi.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...