Skocz do zawartości

Jak rozeznać czy procesor będzie bottleneckować GPU?


Recommended Posts

Zainstaluj sobie MSI Afterburner i Riva tuner statistic serwer. Włącz sobie on screen monitoring z użyciem CPU i PGU i obserwuj podczas gry. Jeżeli karta będzie użyta w 100% lub blisko 100% a procesor mniej to karta pracuje z pełna mocą. Jeżeli obciążenie GPU będzie dużo niższe to procesor ja ogranicza. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Szukaj testów w necie tu masz p na  wykresach 3700x/3900x:

https://www.techpowerup.com/review/amd-ryzen-5-5600x/16.html
https://www.techpowerup.com/review/amd-ryzen-7-5800x3d/16.html
 

Z Twoim monitorem 75hz będzie 1/100 gra gdzie będzie mniej niż 75fps: na cpu


 

 

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, joker5513 napisał:

Zainstaluj sobie MSI Afterburner i Riva tuner statistic serwer. Włącz sobie on screen monitoring z użyciem CPU i PGU i obserwuj podczas gry. Jeżeli karta będzie użyta w 100% lub blisko 100% a procesor mniej to karta pracuje z pełna mocą. Jeżeli obciążenie GPU będzie dużo niższe to procesor ja ogranicza. 

 

Akurat na użycie CPU nie ma co patrzeć, bo jego wykorzystanie w 15% też może bottleneckować najcięższy wątek gry. Typowe w grach MMO. Sens jest patrzeć na użycie GPU. Ewentualnie jeśli zmiana ustawień graficznych na niższe nie daje więcej FPS, również można podejrzewać CPU.

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, cado198376 napisał:

Jak w temacie - planuję kupić RX 6800 XT więc kartę raczej z górnej półki, ale nie mam pojęcia czy mój aktualny procesor r7 3700x da sobie radę z grami w max detalach w FHD. Czy jest jakiś sposób lub jakieś wykazy w internecie jaki procesor do jakiej karty jest wystarczający?

Nie tylko bottleneck lecz zapoznaj się także co to stuttering oraz frezy które są równie ważne.

Tu masz wszystko:

https://www.x-kom.pl/poradniki/7845-jak-dopasowac-procesor-do-karty-graficznej.html

 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Różne gry, różne potrzeby, inna rozdzielczość, też inna odpowiedź na te pytanie.
Inaczej wykorzystanie w multi GTA a inaczej w CSGO, inaczej też w jakimś np tytule singleplayer AAA z dopakowaną na maksa grafiką. Wyżej masz fajnie przez xkom opracowaną tę problematykę.

 

Co możesz zrobić teraz?

Zjechać ze wszelkimi detalami opartymi na obliczeniach GPU na minimum i zobaczyć ile będziesz łapał średnich FPS, rozdziałki myślę bym nie ruszał, ale można i test zrobić na niższych (niby preferowane) - to jest taka stara, mocno przedpotopowa metoda, ale myślę że wciąż aktualna.
Potem wrzucić je na "typowe dla Ciebie" i zrobić kolejną próbę.

Każdorazowo przyglądając się obciążeniu CPU i GPU.

Pytanie na ile dana gierka jest w stanie obciążyć CPU na wszystkich rdzeniach na 100%.

Nowsze myślę że robią lepiej, niż np. takie stare jak CSGO.

Po zjechaniu z detalami w dół możesz też skręcić k.graficzną z taktowaniami nieco w dół i zobaczyć jak zmienia się wydajność - to tak bardziej 4fun :D

Edytowane przez wid3l3c
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...