Skocz do zawartości

Komputer do +/- 2500zł


Recommended Posts

Cześć,
 

Składam komputer dla starszej osoby na prezent. Komputer będzie służył głównie do przeglądania poczty oraz do obróbki graficznej zdjęć.
Na czym mi zależy:
- szybkość włączania systemu
- szybkość przesyłania plików (zdjęcia/filmy)
- spora ilość miejsca na dysku
- sprawna obsługa programów do edycji zdjęć (na 90% będzie to Adobe, Photoshop - nie znam się :D 

Ma być widoczna różnica w użytkowaniu
Stary zestaw funkcjonował na ddr2 4gb ram, procesorze intel e5200, dysk hdd 256gb firma nieznana, płyta główna też nie wiem jaka.

Mój pomysł na zestaw:

CPUIntel Core i3-10100
Płyta Główna: MSI B560M-A PRO
GPU: brak (mam starego geforce 9800 GT ale nie wiem czy jest sens wkładać)
RAM: G.SKILL 16GB (2x8GB) 3000MHz CL16 Aegis
Dysk: Pod system: WD 500GB M.2 PCIe NVMe Blue SN570

Dysk 2: Pod miejsce: Crucial 1TB 2,5" SATA SSD BX500
Chłodzenie: boxowe
Zasilacz: Thermaltake Toughpower GF 550W 80 Plus Gold
Obudowa: SilentiumPC Armis AR1
no i musi koniecznie być napęd optyczny:  ASUS SDRW-08D2S-U Slim USB czarny BOX

Proszę o propozycje zmian co można zastąpić, zmienić tak żeby nie przekroczyć tego budżetu (może AMD będzie lepszym pomysłem?). Im taniej wyjdzie tym lepiej :) ale żeby miało to sens.
 

Link to post
Share on other sites

Bazę zbuduj na procesor i3-12100f, płyta główna Gigabyte B660M DS3H DDR4 (z outlet na allegro masz za 409zł), psu może zostać, ram daj szybszy, 3600mhz albo 4000mhz. Dyski jak chcesz mieć szybkie transfery to tylko kup jeden większy na m2, gpu możesz wrzucić uzywkę, np. gtx 1060 6gb/gtx 1070, w zależności na co zostanie kasy.

Link to post
Share on other sites

GTX 1060 jest wciąż fatalnie wyceniony na rynku wtórnym. Cena tej karty to max 400-500zł jaki powinna kosztować, a ceny nawet 1k dobijają. 

Karty na szczęście lecą ładnie w dół. 

 

Czy Intel jest w stanie skorzystać z dobrodziejstw ramu szybszego niż 3200, w sensie na tyle by warte to było jakiejś znacznej dopłaty?