Skocz do zawartości

Cyberpunk 2077 Dobry sprzęt, mała liczba fps


Recommended Posts

Dzień dobry,

 

Mam problem odnośnie gry Cyberpunk 2077 a mianowicie bardzo mała ilość fps, nieważne czy mam ustawienia ultra z RT czy najniższe(nawet z DLSS) jakie się da zawsze efekt jest taki sam czyli w miejscu 60fps a gdy tylko biegam lub próbuję jeździć samochodem klatki spadają do 20-30 fps.


Zotac GeForce RTX 3060 Ti Twin Edge 8GB GDDR6

Intel Core i5-10400F 

16 GB RAM DDR4 3200MHz, CL16

Asus Prime B560m-a

Lexar NM620 500GB M.2

Windows 10

 

Co zrobiłem:

 

Pobrałem najnowsze sterowniki do karty, chipsetu, biosu itd

Posiadam najnowszą wersje gry

Edytowałem plan zasilania tak aby minimum było 100% zużycia

Sprawdziłem czy X.M.P odpalony w biosie

Sprawdziłem czy nie ma aktualizacji do Windowsa

Sprawdziłem czy w tle nie ma żadnych programów 

 

Jakieś porady co mogę jeszcze zrobić? Chyba że po prostu procek ogranicza kartę tylko że na serwisie YouTube w tej samej konfiguracji ( Karta, procesor, ram) osoby testujące Cyberpunka osiągają stałe 60fps na wysokich/ultra gdzie ja tego nie mam na niskich.

 

aktualizacja:

Z ciekawości podpiąłem dysk HDD i zainstalowałem na nim Cyberpunka, na ustawieniach wysokich stałe 60fps nawet podczas jazdy ale widać że modele ładują się w trakcie jazdy przez co powstają "dziury" w drodze lub postacie nie mają twarzy 

 

 

 

 

obraz_2022-09-19_195727088.png

Edytowane przez maonthe
Link to post
Share on other sites

Mam podobny komputer, no prawie ( sygnaturka ). U mnie mam stałe 60-48 z detalami na full tryb DLSS na zrównoważony w rozdzielczości UHD. W FHD jest tylko lepiej o minimum 10 fps-ów więcej. Może i masz rację że procek ogranicza ale nie sądzę żeby miała być aż taka róznica między procesorami.

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, maonthe napisał:

aktualizacja:

Z ciekawości podpiąłem dysk HDD i zainstalowałem na nim Cyberpunka, na ustawieniach wysokich stałe 60fps nawet podczas jazdy ale widać że modele ładują się w trakcie jazdy przez co powstają "dziury" w drodze lub postacie nie mają twarzy 

SSD zapchany?? jak nie ma miejsca w niektórych dyskach drastycznie spada wydajność. Skoro na HDD jest ok tylko doczytują się tekstury to masz odpowiedź. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

SSD nie jest zajęty, jak miałem na nim Cyberpunka to było jeszcze 350Gb wolnego miejsca, sam dysk na m.2 jest nowy ma jakieś 2 miesiące( robiłem testy i prędkość odczyt/zapis ponad 3000Mb/s, na HDD grę zainstalowałem tylko z ciekawości czy będzie różnica. Czyli musi coś innego ograniczać fps, dodam iż podobne problemy miałem w Horizon Zero Dawn, na Youtube ludzie w tej samej konfiguracji śmigają na 60fps a ja 30fps. Robiłem wczoraj benchmarki  w 3dmarku i Cinebench R21/R23 i wyniki osiągam bardzo zbliżone do innych użytkowników na 3060Ti i intelu.

co do zasilacza to Cooler Master MWE BRONZE V2 550W 80 Plus

 

Edytowane przez maonthe
Link to post
Share on other sites

Z tego co wyczytałem to ten dysk Lexar NM620 500GB M.2 nie ma bufora pamięci i to może być problem w wydajności.

A w ilu procentach masz zapełniony dysk.

A nie masz czasem wszystko ustawione w grze na maxa 

Link to post
Share on other sites

zainstalowałem dzisiaj na SSD battlefielda V i na fullHD( ustawienia ultra) ledwo daje radę w 30fps, co jest dziwne znalazłem na Youtube gdzie identyczna konfiguracja        (RTX 3060ti + i5 10400F) w 1440p osiąga na ultra 120-140fps więc coś jest nie tak, jak to jest że każdy benchmark pokazuje że moja karta i procesor jest sprawny a jeśli dochodzi do rozgrywki to komputer nie daje rady, ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? może zmiana na Win11?   

 

 

 

dorzucam skan SSD

obraz_2022-09-22_123401236.png

Edytowane przez maonthe
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...