Skocz do zawartości

Ada Lovelace - wątek o kartach RTX 4000


Recommended Posts

Zawsze powtarzam że Pascale to była ostatnia dobra seria Dżiforsów. Później to już tylko marketing i skok na kasę, a przyrosty perf/$ mizerne. Jak już porównujemy wydajność to cenę też.

2 godziny temu, wrobel_krk napisał:

960 -> 1060  - 188%

1060 -> 2060 - 156%

2060 -> 3060 - 120%

3060 -> 4060 - 117%

960 199$ -> 1060 6GB 249$ - 125%

1060 249$ -> 2060 349$ (cena premierowa, jak się skończył boom krypto to spadła na 299$) - 140% (120%)

2060 349$ (299$)-> 3060 329$ (realnie w takiej cenie zaczęły być sprzedawane 2 lata po premierze ale niech będzie) - 94% (110%)

3060 329$ -> 4060 299$ - 91%

  • Lubię to 1
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, zbiku90 napisał:

cena premierowa, jak się skończył boom krypto to spadła na 299$

Za czasów RTX 2000 kryptowaluty były w odwrocie. Obniżka ceny na 299$ była związana z premierą Radeona RX 5600 XT. 

  • Haha 1
  • Dzięki 1
Link to post
Share on other sites

Nowa 4070 ti ma 6 miesięcy. Sterowniki 3-4 wersje co były w tym czasie. Lekkie oc, ale teraz sprawdzam bez. 

 

Przy oc - zapętlony 3dmark + obciążenie cpu dodatkowo = stabilny jak skała. W3 czy CP77 randomowe błędy w tym 141. 

Link to post
Share on other sites
46 minut temu, MiK napisał:

RT zarzyna cpu bardziej niż gpu. 

To w końcu RT liczy CPU czy GPU? Teoretycznie w 1080p nie powinno być różnicy RT ON/OFF a jest, mimo że karta nie dobija do 99% w żadnym z przypadków. Jeśli filmiki autentyczne to widać też wpływ RT na VRAM, im wyższa rozdziałka tym więcej pamięci potrzebuje.

4k         ON 14-14,5GB  OFF 10,5-11GB   ok. 3-4GB

1440p   ON 11GB           OFF 9-9,5GB     ok. 1,5-2GB

1080p   ON 9,5-10GB    OFF 8,5-9GB     ok. 1GB

 

11 minut temu, wrobel_krk napisał:

Tu jeszcze lepiej widać:

 

46 minut temu, MiK napisał:

Z overdrive 5800x3d zalicza spadki do 50 fps w zatłoczonych miejscach

Gościu z nagrania poszedł w RAMach w ARGB zamiast w wydajność, chyba stąd te spadki. 3600 18-22-22-42 nie jest najlepszą opcją pod Ryzena. Nie wiem jak inaczej wytłumaczyć ten drop w 1080p poniżej 50fps.

PS. Powyższy wynik z techspota pewnie sprzed patcha Overdrive.

Edytowane przez zbiku90
Link to post
Share on other sites

Na moim 5800x3d też klatki lecą do 50 w zatłoczonych miejscach. 
 

Z moich doświadczeń z grami rt wynika że cpu jest równie ważne jak gpu przy śledzeniu promieni. 
 

Potwierdza to też digital foundary jak to ogląda. 

.

 

 

 

.

  • Dzięki 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, MiK napisał:

Czas. 9:07. Klatki lecą do 45 i wykorzystanie gpu 50%. A to że cpu nie jest wykorzystany na 100% nie oznacza że nie blokuje. 


Zgadzam się. Ale wykorzystanie GPU było niskie w całym tym teście 1080p DLSS Quality RTX ON, a klatki były wyższe. CPU obciążenie też siedzi na tym samym poziomie cały test, skąd wiadomo, że to CPU nieuciąga? Może to wina implementacji w grze.

Na pewno RT wykorzystuje CPU do czegoś, więc zwiększa obciążenie, ale czy serio jesteśmy pewni, że CPU jest blokerem? Czyli mając to samo CPU i schodząc tier po tierze w GPU nie będzie zmiany wyników, albo będzie nominalna.

Edytowane przez mirai99
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...