Skocz do zawartości

Wybieramy gry do procedury testowej benchmark.pl


Wybieramy gry do procedury testowej benchmark.pl  

37 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Które gry Twoim zdaniem powinny znaleźć się w procedurze testowej kart graficznych na portalu benchmark.pl?

    • Assassin's Creed: Valhalla
      17
    • Battlefield 2042
      6
    • Counter-Strike: Global Offensive
      11
    • Cyberpunk 2077
      28
    • Deathloop
      2
    • Dying Light 2
      18
    • Elden Ring
      16
    • Far Cry 6
      11
    • Fortnite (Batle Royale)
      5
    • Forza Horizon 5
      18
    • Horizon: Zero Dawn
      11
    • Microsoft Flight Simulator
      18
    • Rainbow Six: Extraction
      3
    • Tiny Tina's Wonderlands
      0
    • Total War: Warhammer
      12
    • Watch Dogs: Legion
      5
    • Wolfenstein: Young Blood
      4
    • Control
      6
    • Metro Exodus
      20
    • GTA V
      7
    • RDR2
      16

Ankieta została zamknięta

  • Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.
  • Ankieta została zamknięta 24.07.2022 o 21:59

Recommended Posts

Cześć Wam drodzy Forumowicze :)

Zbliżają się nieubłaganie premiery nowej generacji kart i chcemy się dobrze na tę okazję przygotować. Jako że niektóre gry w naszej procedurze sięgają pamięcią początku występowania Ray Tracingu w grach (Shadow of the Tomb Raider) to uznałem, że trzeba nieco te listę odświeżyć. Poniżej (w formie ankiety ułożonej alfabetycznie) zakres gier w oparciu, o które mogę budować bazę wyników (i ją aktualizować kwartalnie). Najlepiej byłoby się ograniczyć do 8-10 tytułów na początku, tak, aby móc dodać do tej listy w najbliższym roku jeszcze jeden albo dwa nowe gorące hity (jak zbliżający się CoD). 

Oczywiście jestem otwarty na inne propozycje i ogólnie dyskusję w tym temacie. Można też poruszyć temat korzystania z  benchmarków wbudowanych w niektóre gry - obecnie ich nie używam (opieram się na samodzielnie przygotowanej procedurze w odpowiednio dobranym miejscu testowym, które mocno obciąża GPU), ale może wolelibyście, aby jednak używać tych wbudowanych testów, tak, aby można było wyniki naszych testów porównywać z osiągami waszych zestawów? 

Przy okazji - co sądzicie o podejściu, które uskuteczniłem w dwóch poprzednich testach topowych kart, kiedy to przestałem traktować Ray Tracing jako ciekawostkę i jeżeli gra go oferuje to był on używany w ramach testu "najwyższych ustawień"? Naturalnie dla kart z niskiego segmentu testy będą dalej robione w ustawieniach "średnich”, aby lepiej odwzorować ich realną wydajność. 

  

Link to post
Share on other sites
  • WojTECH podpiął i promował ten temat

Metro to faktycznie ciekawy pomysł (bez RT faktycznie wyglada jak gra z minionej epoki w porównaniu do tego co w pomieszczeniach pokazuje RT). Dodam do ankiety. 
 

Control jest w obecnej procedurze ale wydał mi się zbyt stary (podobnie jak w sumie Shadow of The Tomb Raider, ale ten nadal dobrze się skaluje z nowymi kartami). Tez dodam aby dać mu szanse ale pamiętajcie ze to procedura na kolejne 2-3 lata i nie bardzo jest sens sprawdzać gry które już nawet za darmo były na Epic ;) 

Link to post
Share on other sites
55 minut temu, wojciech spychała napisał:

Dodam do ankiety. 

 

To musi być wersja "Enhanced Edition" która posiada lepszą implementację RT nie ograniczającą się do mniejszej liczby promieni. 

 

Też ciekawy byłby:

 

Unreal Engine 5 Matrix City

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, pawluto napisał:

Warzone jest doskonałym "testerem" - to powinno być na bank !

Chce dodać nowego CoD jak wyjdzie :)

 

Metro oczywiście w tej ostatecznej edycji (taka mamy). Matrix na PC oficjalnie nie wyszedł a przecież nie będę publikować testów z demka z torrentow :p Chyba ze się mylę, to mnie poprawcie :) Ale jakby ktoś pytał to owszem, jest wymagające… 

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Tiamina napisał:

Dlaczego same strzelanki? Forza 5 nie jest tytułem mega obciążającym. Assetto Corsa Competizione - gra która daje popalić cpu/gpu po uruchomieniu all samochodów z ekstremalnymi warunkami pogody (burza)

 

Myślałem jeszcze o PC2 ale właśnie popularność Forzy zadecydowała o niej. Ścigali to głównie test cpu tak na prawdę, ale faktycznie chociaż jedna chciałbym mieć w procedurze. Assetto Corsa nie posiadamy w kolekcji ale jeśli będzie trzeba to ja kupimy :) 

 

btw. Możecie edytować w razie czego swoje głosy aby dodawać oznaczenia nowych pozycji w ankiecie? 

Link to post
Share on other sites

Wyjdzie w tym roku jakaś gra na silniku unreal engine 5 ? z tego co wiem to raczej nie, proponuje pod przyszłą listę a.d 2023  - tytuł na który czeka tak wielu,

Stalker 2 ale premiera przesunięta na przyszły rok, unreal 5 ma w sobie więcej technicznych nowinek i  wodotrysków niż cały ten ray tracing     

Edytowane przez Player120
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Zastanawiam się na ile sensowne jest testowanie kart graficznych np. w CS:GO. 

 

Jest to gra mi bardzo bliska (jakkolwiek to brzmi :) ) ale zawsze zachodziłem w głowę, jak wygląda procedura testowa, gdzie na FHD przy najniższych ustawieniach detali wychodzą tak duże różnice w FPSach, już nie wspomnę że wyniki są hmm odklejone od warunków występujących podczas normalnej rozgrywki. 

 

Przykładowo na teście ulletilaca gdzie w miejscu przejścia przez oba smoke FPSy lecą na łeb na szyję, a grafa osiaga peak i daje z siebie 100% to tak na dobrą sprawę podobnych warunków nie sposób odtworzyć podczas grania - u mnie oscyluje to w granicach 30-45%

 

Przesiadając się ze zwykłej 980tki na 1080Ti przy 4790K@4.9 w zasadzie poza ww. miejscem testowym nie odczułem jakiejś drastycznej różnicy w wydajności podczas grania, wręcz bym powiedział była zerowa :D a w teście z około 60 na 150 skoczyły przy przejściu przez dym. 

 

 

Edytowane przez wid3l3c
Link to post
Share on other sites

Wcześniej testowałem w tej grze właśnie z użycie tej mapy "benchmark" o której zdaję się piszesz (nie pamiętam dokładnej nazwy twórcy), ale uznałem że właśnie nie oddaje dobrze realiów i od jakiegoś czasu test robię na Dust 2 grają na prywatnym serwerze z podpiętymi łącznie 10 graczami i używając makra na klawiaturze i myszce - wyniki realnie oddają wydajność (zwłaszcza 1% Low nie jest już tak zaniżane) - nawet mimo tego że też w skrypcie używamy granatów. Tę grę mocno potrafi ograniczyć CPU z niskim IPC, choć co ciekawe dobrze skaluje się aż do 6 rdzeniu (mimo, iż używa głownie 2...). To też jedna z ostatnich nadal używanych gier pisanych pod DX9 (choć obecnie działa już na DX11).  

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

 

Podsumowując wyniki ankiety, oraz nasze wewnętrzne redakcyjne ustalenia spieszę poinformować, że zbliżające się testy nowych kart graficznych odbędą się w następujących grach:

 

  • Assassin's Creed Valhalla;
  • Cyberpunk 2077;
  • Dying Light 2;
  • Elden Ring;
  • Far Cry 6;
  • Forza Horizon 5;
  • Marvel's Spider-Man Remastered;
  • Metro Exodus;
  • MSFS;
  • RDR2.

 

Powyższe gry będą testowane w najwyższych dostępnych ustawieniach (co uwzględnia również śledzenie promieni, jeżeli jest w grze dostępne), w rozdzielczościach FHD, QHD, UHD (zrezygnowałem z testów 21:9 i 32:9 ze względu na ich marginalny udział w rynku, nawet mimo tego, że sam sobie nie wyobrażam używać 16:9). Testy będą wykonywane w natywnej rozdzielczości z TAA oraz (jeżeli wydajność wyjdzie poniżej 100 FPS) z dostępną metodą upscalingu (DLSS lub FSR). Ponad to, karty z niskiego segmentu zostaną przetestowane w ustawieniach niskich i średnich (w FHD), o czym niebawem ujrzycie dodatkowy artykuł :)  

 

Dodatkowo, ze względu na istotność sceny e-sportowej testować będę również (w najniższych lub optymalnych dla danej gry ustawieniach) następujące tytuły:

  • CS:GO;
  • CoD Warzone.

 

Oczywiście dopuszczam dołączenie do procedury kolejnych nowszych gier (prawdopodobnie w miejsce ich poprzedników lub odpowiedników technologicznych) jak tylko się ukażą. Dziękuję również wszystkim za udział w ankiecie! 

 

  • Haha 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, wojciech spychała napisał:

Dodatkowo, ze względu na istotność sceny e-sportowej testować będę również (w najniższych lub optymalnych dla danej gry ustawieniach) następujące tytuły:

  • CS:GO;

Jeśli stary ale jary csgo na dx 9.0c wroci jako podstawowy tytul do procedury testowej to szacun! Mam tylko nadzieję, że nie odstawisz @wojciech spychałatakiej fuszery jak W1zzard z TPU (miejsce testowe, gdzie FoV ustawione jest na... niebo :o). Będzie to może mapa fps_benchmark? 

W dniu 25.06.2022 o 15:38, wid3l3c napisał:

Przykładowo na teście ulletilaca gdzie w miejscu przejścia przez oba smoke FPSy lecą na łeb na szyję, a grafa osiaga peak i daje z siebie 100% to tak na dobrą sprawę podobnych warunków nie sposób odtworzyć podczas grania - u mnie oscyluje to w granicach 30-45%

Pierwszy smok reprezentuje 0.01% low, czyli absolutne minimum i jest bardzo wymowne. Podobniez jak przejście przez szpaler modeli postaci (miejsce mocno dociskające Cpu). 

 

Z moich prywatnych obserwacji wynika, że koncowy wynik z mapy fps_benchmark jest bardzo porównywalny do faktycznego średniego fps w grze. 

 

Dalej, tenze sredni fps ZAWSZE będzie nizszy na "nowych" / poprawionych mapach (typy nuke przykladowo), przy czyn jest to spadek na poziomie 15% srednio. 

 

 

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Rebelmind napisał:

Jeśli stary ale jary csgo na dx 9.0c wroci jako podstawowy tytul do procedury testowej to szacun! Mam tylko nadzieję, że nie odstawisz @wojciech spychałatakiej fuszery jak W1zzard z TPU (miejsce testowe, gdzie FoV ustawione jest na... niebo :o). Będzie to może mapa fps_benchmark? 

Pierwszy smok reprezentuje 0.01% low, czyli absolutne minimum i jest bardzo wymowne. Podobniez jak przejście przez szpaler modeli postaci (miejsce mocno dociskające Cpu). 

 

Z moich prywatnych obserwacji wynika, że koncowy wynik z mapy fps_benchmark jest bardzo porównywalny do faktycznego średniego fps w grze. 

 

Dalej, tenze sredni fps ZAWSZE będzie nizszy na "nowych" / poprawionych mapach (typy nuke przykladowo), przy czyn jest to spadek na poziomie 15% srednio. 

 

 

O ile mapa fps_benchmark jest wygodna w użyciu, tak jednak nie udało mi się na żadnej z 3 map, które próbowałem, odtworzyć jej wyników. Średni FPS jest zwykle 30-40% niższy a 1% low zwykle 100% wyższy :P Stąd uznałem, że raczej będę testować na normalnej mapie (Dust 2) w pvp online (deathmatch), nawet jeżeli zajmuje to kilka razy więcej czasu. To daje lepszy obraz na faktyczną wydajność na tych popularnych mapach i czytelnik nie musi sobie kalkulować "ile FPS będzie faktycznie". Ddotyczy to na pewno testów laptopów (które już tak robię) - co do testów GPU nie jestem jeszcze 100% przekonany - tu ważniejsze będzie faktycznie ukazanie różnic między kartami do czego mapa fps_benchmark nadaje się najlepiej... 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ano niestety; wypadałoby dorzucuć do fps_benchmark parę wodotrysków, bo kazda przyszła mapa będzie nimi naszpikowana więc i pomiar avg_fps będzie przekłamywać coraz bardziej. Ja gram 1440p@low więc możliwe iż z tego powodu widzę mniejsze różnice (a i gram raczej na starych mapach) niż Ty.

 

Tym nie mniej cieszę się, że csik pozostanie w procedurze testowej, a osoba odoowiedzialna jest świadoma trudności z metodologią testową w tym konkretnym tytule. ;)

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Ja odniosłem wrażenie że na mapie ulleticala właśnie momenty jak kamera "patrzy"  na szpalery modeli fps jest taki najbardziej wiarygodny. 

 

W momencie jak kamera wychodzi z helikoptera, schodzi po pochylni,  skręca w lewo, jest moment jak przez chwilę patrzy na modele, potem idzie prosto do eksplozji i do pierwszego smoke, potem za 2 smokiem, po fleszach znowu patrzy na modele i podobne FPSy tam mam. 

 

W tym momencie jak patrzy w lewo, u mnie FPSy dropią do około 300+/-10 FPS.

AVG z całego testu łapię 480 i mówiąc szczerze, grając mmy lub Faceita na tick 128 to FPSy osiągam stabilnie 280-350 i to tak nawet powtarzalne jest. 

 

Na respach jak na DD2, czy Mirage przebija i 400 dobija 500 ale to mało wiarygone, wiadomo, jak i na ulleticalu co i do 1000 odbije, ale co wart ten chwilowy fps :)

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...