Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam mam pytanie tego typu,gdyż planuje zainstalować internet w nowym mieszkaniu i zastanawiam się co będzie lepsze czy zwykły internet kablowy czy światłowód.Czy światłowód jest także na kablu?,czy jest to coś takiego jak WiFi?,i z tąd moje pytanie czy wybierając ewentualnie światłowód nie będzie rozłączeń z internetem?Internet będzie służyć do przeglądania i gier z tąd moje pytanie, co będzie lepsze w tym wypadku?

Nigdy nie posiadałem internetu innego jak zwykły internet kablowy, więc nie mam kompletnie doświadczenia w tym temacie.

Prosiłbym bardziej doświadczonych o wypowiedzenie się w tej kwestii.

Link to post
Share on other sites

Oj temat rzeka...bo światłowód można też puścić po koncentryku - to znaczy ostatni odcinek od pionu można puścić po koncentryku jak kablówka.

 

Zrób tak - sprawdz co masz w domu - czy kabel od kablówki czy światłowód czy skrętkę...

 

Jeśli koncentryk to oznacza że bezinwazyjnie możesz założyć kablówkę.

Bezinwazyjnie to znaczy bez przewiertów i kładzenia nowego kabla - jeśłi mieszkanie jest po remoncie to duża zaleta bo problem jest z głowy.

 

Jeśli nic nie ma to wybierz ofertę zależną od ceny bo czy ci pociągną światłowód czy koncentryk to nie ma różnicy - i tak trzeba z nim wjechać do mieszkania.

 

Co do wifi to każdy ruter czy to na światłowodzie czy na koncentryku posiada wifi - jest to mozna powiedzieć standard.

 

Co do rozlączeń - gdy wszystko zostanie zrobione prawidłowo - nie po winno być problemów bez wzgledu na technologię jaka zostanie użyta.

 

Najlepiej jest popytać sąsiadów co mają i jak to działa albo poszukać w necie opinii w danym rejonie o operatorach internetu.

 

Czy światłowód może być po kablu ??? Otóż może być - są trzy rodzaje instalacji swiatłowodu - 

1 - to tzw. ftth czyli światłowód do samego modemu w domu.

2 - zapomniałem nazwy ...światłowód do pionu technicznego a potem sygnał do domu za pomocą kabla koncentrycznego po starej kablówce...