Skocz do zawartości

Komputer do +- 3000zł na lata, bez GPU, do gier.


Recommended Posts

Cześć!

 

Po paru latach czas na zmianę mojego wysłużonego staruszka na coś nowego. Jestem na wpół zielony w tych tematach wiec proszę o wyrozumiałość.
Komputer ma mi głównie służyć do gier i raczej w przeciągu 5 lat nie chciałbym go zmieniać. Po prostu chciałbym żeby komputer był "na lata" o ile to możliwe z ewentualną opcją rozbudowy (dołożenia RAMu zmiany grafiki etc.).


To co przechodzi z mojego starego komputera to:
Dysk: WD Blue SATA 3,5" 1TB
Głośniki: Głośniki Genius 5.1 SW-HF 5.1 6000 (chodzi mi tu głównie o to żeby na płycie głównej była opcja ich podłączenia, czyli musi być 6 wyjść (jeśli mówię kocopoły poprawcie mnie xD))
Monitor: Dell U2518D (czyli rozdzielczość 2560x1440)

 

Poczytałem trochę internet, polecane etc i złożyłem sobie taki zestaw: (budżet to raczej 3tyś chyba że naprawdę warto będzie dołączyć.)

 

CPU: Intel Core i5-12400 lub Intel Core i5-11400 (Od razu mówię że interesują mnie tylko procesory z integrowana grafiką bo przez jakiś czas będę działał bez grafiki, dodatkowo zastanawiam się czy w tym budżecie jest sens dokładać do najnowszej generacji? W sensie czy różnica w osiągach jest warta dołożenia kasy?)
Płyta główna: Gigabyte B660M DS3H DDR4 lub MSI B560M PRO-VDH (Jak z głośnikami? Czy do ich podpięcia potrzebuje 6 kanałów na płycie głównej czy 3 kanały wystarczą tylko trzeba będzie zamontować przejściówkę lub coś w ten deseń?)
Dysk: Samsung 500GB M.2 PCIe NVMe 980 (Zastanawiam się czy 500GB dysk będzie wystarczający w przestrzeni 5 lat min, w sensie czy niedługo gry nie będą zajmować aż tyle miejsca że 500GB pozwoli mi na system i max 2-3 gry? W takim razie czy warto jednak kupić 1TB dysk?)