Skocz do zawartości

Win7, problem z wyłączeniem komputera, brak internetu


Recommended Posts

Cześć,

Pojawił się u mnie pare dni temu dziwny problem. Komputer (Win7) pracuje normalnie, wszystko działa jak zawsze ale w losowych sytuacjach, czasami po 30min, czasami po 2h tracę połączenie z internetem. Po najechaniu kursorem na ikonę internetu w prawym dolnym rogu nic się nie dzieje, nie widzę możliwych połączeń Wi-Fi, prawy przycisk też nie działa. Kiedy próbuje wejść w panelu sterowania w "sieć i internet" zawiesza się okno folderu, robi się białe a ikonka ładowania cały czas się kręci, w inne zakładki w panelu normalnie mogę wejść. W tej sytuacji pozostaje tylko uruchomienie ponownie lub zamknięcie kompa aleee zawiesza się podczas zamykania systemu, niebieski ekran i tyle. Reset z palca- system się ładuje- net działa- mogę normalnie wyłączyć kompa. Ktoś poratuje? :(

Win7

ASRock P67 PRO3

Karta sieciowa ASUS PCE-AC88

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, lonialomax napisał:

Odinstalowanie przeprowadziłeś z poziomu Menedżera urządzeń? Jeżeli tak to czy z zaznaczeniem opcji Usuń oprogramowanie dla tego urządzenia?

Tak. Dzisiaj miałem przypadek, że akurat, kiedy byłem w trakcie przenoszenia większych plików doszło do wyżej opisanej sytuacji, ale komputer nadal pracował normalnie. Przez to przenoszenie nie mogłem zrobić resetu a tu nagle po 20-30min wszystko wróciło do normy, mogłem kliknąć w ikonę internetu, sam internet też zaczął działać.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, lonialomax napisał:

Sprawdź w Podglądzie zdarzeń / Widoki niestandardowe /Zdarzenia administracyjne czy system odnotowuje błędy, te zaniki połączenia. Może jest jakiś problem na linii Ruter- karta sieciowa.

Trochę tam tych błędów jest. Co rzuciło mi się w oczy:

 

Dhcp-Client

Komputer nie uzyskał przydziału adresu z sieci (od serwera DHCP) dla karty sieciowej o adresie sieciowym 0x2CFDA1CF65A8. Wystąpił następujący błąd: 0x79. Komputer będzie ponawiał próby uzyskania adresu z serwera adresów sieciowych (DHCP).

 

Nie zgadza się z godziną, kiedy pojawił się ostatni problem. Jak teraz znowu stracę połączenie to zerknę do tego podglądu zdarzeń.

 

Ale z tego co teraz widzę, błąd pojawiał się już wcześniej, kiedy nie miałem problemów, o których piszę.

 

Zerwało połączenie i sprawdziłem podgląd, pokazało się to:

DNS Client Events 1014

Upłynął limit czasu rozpoznawania nazwy dns.msftncsi.com po tym, jak żaden ze skonfigurowanych serwerów DNS nie odpowiedział.

Edytowane przez tongpo7
Link to post
Share on other sites

1. Od jakiego operatora masz internet i czy masz możliwość w panelu rutera przydzielenia stałego adresu IP dla twojej karty sieciowej?

2. Wejdź w dostępne połączenia WiFi wybierz swoje połączenie i klik na zapomnij. uruchom PC ponownie i odnów połączenie z z ruterem.

3. Co do błędu DNS tu rozwiązywanie problemu https://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/3336.event-id-1014-microsoft-windows-dns-client.aspx

4. We właściwościach karty sieciowe i następnie właściwości połączenia IPv4 możesz zmienić adresy DNS i sprawdzenie.

DNS.png.95200001f2ecde8f0d75796a717dfe4a.png

5. Wymontuj kartę ze slotu, przeczyść styki spirytusem i zamontuj ponownie.

Edytowane przez lonialomax
Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, lonialomax napisał:

1. Od jakiego operatora masz internet i czy masz możliwość w panelu rutera przydzielenia stałego adresu IP dla twojej karty sieciowej?

2. Wejdź w dostępne połączenia WiFi wybierz swoje połączenie i klik na zapomnij. uruchom PC ponownie i odnów połączenie z z ruterem.

3. Co do błędu DNS tu rozwiązywanie problemu https://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/3336.event-id-1014-microsoft-windows-dns-client.aspx

4. We właściwościach karty sieciowe i następnie właściwości połączenia IPv4 możesz zmienić adresy DNS i sprawdzenie.

DNS.png.95200001f2ecde8f0d75796a717dfe4a.png

5. Wymontuj kartę ze slotu, przeczyść styki spirytusem i zamontuj ponownie.

1. Toya. Nie mam pojęcia. W poprzednim mieszkaniu wchodziłem przez jakąś str internetową, ale raz nie pamiętam jej i dwa nie wiem czy z tym operatorem jest to możliwe.

2. Próbowałem już wcześniej, nic nie dało.

3 i 4 zrobiłem tak jak na screenie przed chwilą, zobaczymy czy to wpłynie na pracę.

5. Jeżeli będzie bez zmian rozkręcę kompa i tak zrobię.

 

Co do tych zmian DNS, to jest możliwe, że nagle po roku użytkowania coś się pokićkało, zmienie to i będzie ok? Co może być powodem, że było ok a teraz sam musiałem wskazać serwer DNS?

 

Dzięki za pomoc

Link to post
Share on other sites

Dalej brak wskazania z jakiego operatora korzystasz i jaki masz ruter. Co do DNS to właśnie może to zależeć od operatora, że giną gdzieś pakiety. Powodem rozłączania połączenia może być również sama karta sieciowa więc nie czekaj na wynik zmian w DNS tylko zastosuj pkt. 5. Nie dużo roboty, a wyeliminujesz podejrzenie utraty poprawnego kontaktu między kartą a płytą gł.

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, lonialomax napisał:

Dalej brak wskazania z jakiego operatora korzystasz i jaki masz ruter. Co do DNS to właśnie może to zależeć od operatora, że giną gdzieś pakiety. Powodem rozłączania połączenia może być również sama karta sieciowa więc nie czekaj na wynik zmian w DNS tylko zastosuj pkt. 5. Nie dużo roboty, a wyeliminujesz podejrzenie utraty poprawnego kontaktu między kartą a płytą gł.

 

Internet mam z Toya. Router- Technicolor CGA4233-EU

Link to post
Share on other sites

Ta porada powinna być aktualna do Twojego rutera https://www.youtube.com/watch?v=hl3meFruNUE  Jak zachowują się dioda na karcie ASUS i dioda WIFI na ruterze w czasie utraty połączenia. Z całości wątku to myślę, że problem leży po stronie połączenia karta WiFi - płyta główna. Przy następnej utracie połączenia, jeżeli to będzie możliwe wejdź w Menedżera urządzeń i sprawdź status karty WiFi i sterownika.

Link to post
Share on other sites
W dniu 1.02.2022 o 20:46, lonialomax napisał:

Ta porada powinna być aktualna do Twojego rutera https://www.youtube.com/watch?v=hl3meFruNUE  Jak zachowują się dioda na karcie ASUS i dioda WIFI na ruterze w czasie utraty połączenia. Z całości wątku to myślę, że problem leży po stronie połączenia karta WiFi - płyta główna. Przy następnej utracie połączenia, jeżeli to będzie możliwe wejdź w Menedżera urządzeń i sprawdź status karty WiFi i sterownika.

Nie no szału dostaje już. Wczoraj, wszystko dobrze, ani razu nie było utraty połączenia. Dzisiaj, co chwila utrata połączenia. Inne urządzenia połączone przez Wi-Fi działają, TV, laptopy służbowe, kilka telefonów. Przeczyściłem też kartę sieciową. Usuwałem sterowniki, instalowałem od nowa, wyłączałem antywirus, nic to nie daje. Diody zachowują się normalnie, wszystko się pali tak jak zazwyczaj. Dzisiaj zainstalowałem program Speccy, jest tam zakładka sieć, jak się wykrzaczy to nawet tam nie mogę wejść, cały czas ładuje dane, kiedy internet jest mogę zobaczyć co jest w tej zakładce. To samo z menedżerem zadań, zakładka sieć i panel sterowania sieć i internet.

Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Yokai napisał:

Wrzuć screena z ipconfig/all gdy nie masz połączenia z internetem.

Ok, dam znać jak znowu mnie wywali. Dzięki za dołączenie do tematu. Teraz na próbę zmieniłem połączenie Wi-Fi z 5GHz na zwykłe, zobaczę czy będzie jakaś zmiana.

Link to post
Share on other sites
W dniu 3.02.2022 o 16:45, Yokai napisał:

Wrzuć screena z ipconfig/all gdy nie masz połączenia z internetem.

Ok, mam screen, o który prosiłeś. Kiedy jestem na "zwykłym" Wi-Fi, bez 5GHz to internet działa dłużej, jeden przypadek rozłączenia na dzień. Jeżeli już utracę połączenie, to mogę wejść w "sieć i internet" i wyłączyć kartę sieciową, włączam na nowo i internet znowu zaczyna działać.

1.thumb.jpg.fad14fee44cf6e9c934b900c6cb67cd5.jpg

Link to post
Share on other sites

Masz dla karty ASUS stan nośnika - nośnik nie działa. Sprawdź w Menedżerze urządzeń właściwości sterownika karty/ zakładka zarządzanie energią i odhacz wszystkie pola. Wygląda to jednak na problem z kartą. Do sprawdzenia pozostaje podłączenie innej karty, nawet na USB.

Link to post
Share on other sites

W menadżerze urządzeń mam 3 pozycje w kartach sieciowych (nie wiem czy tak powinno być) i akurat we właściwościach karty ASUS nie mam zakładki zarządzanie energią. W pozostałych dwóch są. Załączam screeny

5.jpg

4.jpg

3.jpg

6.jpg

Edytowane przez tongpo7
Link to post
Share on other sites

W takiej sytuacji to jak wyżej podłącz inną kartę sieciową. Możesz podłączyć komórkę przez USB i udostępnić internet z telefonu. Może ustali się czy wina jest po stronie systemu czy karty ASUS.

Jeszcze sprawdź w przypadku utraty połączenia czy odzyskasz je resetując modem. 

Edytowane przez lonialomax
Link to post
Share on other sites
W dniu 5.02.2022 o 16:51, lonialomax napisał:

W takiej sytuacji to jak wyżej podłącz inną kartę sieciową. Możesz podłączyć komórkę przez USB i udostępnić internet z telefonu. Może ustali się czy wina jest po stronie systemu czy karty ASUS.

Jeszcze sprawdź w przypadku utraty połączenia czy odzyskasz je resetując modem. 

Z tego co widzę, przy zwykłym połączeniu problem zniknął. Nic się nie rozłącza. Za to połączenie 5GHz non stop skacze w prawym dolnym rogu z siły sygnału "słaby" na "znakomity", bardzo niestabilnie wygląda. Po resecie modemu nic się nie zmienia, nadal wszystko co dotyczy sieci jest zawieszone, nie można nigdzie wejść i nie da się normalnie wyłączyć kompa, zawiesza się i muszę resetować przyciskiem na obudowie. Wszystkie inne sprzęty korzystają z połączenia 5GHz i nigdzie nie ma problemu. 4 tel, 3 lapki i zero problemu. Oddałbym kartę na gwarancje ale nawet nie bardzo wiem, co mam napisać w uzasadnieniu.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, tongpo7 napisał:

przy zwykłym połączeniu problem zniknął. Nic się nie rozłącza. Za to połączenie 5GHz non stop skacze w prawym dolnym rogu z siły sygnału "słaby" na "znakomity",

To jest opis problemu i dodaj jeszcze, że efektem końcowym takiego zachowania jest zawieszenie systemu z wymuszeniem resetu PC.

Czy przetestowałeś kartę w innym slocie PCIE, aby wykluczyć ewentualną usterkę slotu?

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, lonialomax napisał:

To jest opis problemu i dodaj jeszcze, że efektem końcowym takiego zachowania jest zawieszenie systemu z wymuszeniem resetu PC.

Czy przetestowałeś kartę w innym slocie PCIE, aby wykluczyć ewentualną usterkę slotu?

Nie mam możliwości, grafika mi zasłania dwa pozostałe wejścia.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...