tongpo7 0 Napisano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 Cześć, Pojawił się u mnie pare dni temu dziwny problem. Komputer (Win7) pracuje normalnie, wszystko działa jak zawsze ale w losowych sytuacjach, czasami po 30min, czasami po 2h tracę połączenie z internetem. Po najechaniu kursorem na ikonę internetu w prawym dolnym rogu nic się nie dzieje, nie widzę możliwych połączeń Wi-Fi, prawy przycisk też nie działa. Kiedy próbuje wejść w panelu sterowania w "sieć i internet" zawiesza się okno folderu, robi się białe a ikonka ładowania cały czas się kręci, w inne zakładki w panelu normalnie mogę wejść. W tej sytuacji pozostaje tylko uruchomienie ponownie lub zamknięcie kompa aleee zawiesza się podczas zamykania systemu, niebieski ekran i tyle. Reset z palca- system się ładuje- net działa- mogę normalnie wyłączyć kompa. Ktoś poratuje? Win7 ASRock P67 PRO3 Karta sieciowa ASUS PCE-AC88 Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 Zacząłbym od przeinstalowania sterowników karty sieciowej. Dobrze też przeskanować system pod kątem wirusów Adware cleaner lub Malwarebytes. Cytuj Link to post Share on other sites
tongpo7 0 Napisano 28 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2022 Dzięki za odpowiedź. Programy nie wykryły wirusów, jutro z rana przeinstaluje stery i dam znać. Cytuj Link to post Share on other sites
tongpo7 0 Napisano 30 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 W dniu 28.01.2022 o 16:07, lonialomax napisał: Zacząłbym od przeinstalowania sterowników karty sieciowej. Dobrze też przeskanować system pod kątem wirusów Adware cleaner lub Malwarebytes. Przeinstalowanie nic nie dało Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 Odinstalowanie przeprowadziłeś z poziomu Menedżera urządzeń? Jeżeli tak to czy z zaznaczeniem opcji Usuń oprogramowanie dla tego urządzenia? Cytuj Link to post Share on other sites
tongpo7 0 Napisano 30 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 2 godziny temu, lonialomax napisał: Odinstalowanie przeprowadziłeś z poziomu Menedżera urządzeń? Jeżeli tak to czy z zaznaczeniem opcji Usuń oprogramowanie dla tego urządzenia? Tak. Dzisiaj miałem przypadek, że akurat, kiedy byłem w trakcie przenoszenia większych plików doszło do wyżej opisanej sytuacji, ale komputer nadal pracował normalnie. Przez to przenoszenie nie mogłem zrobić resetu a tu nagle po 20-30min wszystko wróciło do normy, mogłem kliknąć w ikonę internetu, sam internet też zaczął działać. Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 Sprawdź w Podglądzie zdarzeń / Widoki niestandardowe /Zdarzenia administracyjne czy system odnotowuje błędy, te zaniki połączenia. Może jest jakiś problem na linii Ruter- karta sieciowa. Cytuj Link to post Share on other sites
tongpo7 0 Napisano 30 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 (edytowane) Godzinę temu, lonialomax napisał: Sprawdź w Podglądzie zdarzeń / Widoki niestandardowe /Zdarzenia administracyjne czy system odnotowuje błędy, te zaniki połączenia. Może jest jakiś problem na linii Ruter- karta sieciowa. Trochę tam tych błędów jest. Co rzuciło mi się w oczy: Dhcp-Client Komputer nie uzyskał przydziału adresu z sieci (od serwera DHCP) dla karty sieciowej o adresie sieciowym 0x2CFDA1CF65A8. Wystąpił następujący błąd: 0x79. Komputer będzie ponawiał próby uzyskania adresu z serwera adresów sieciowych (DHCP). Nie zgadza się z godziną, kiedy pojawił się ostatni problem. Jak teraz znowu stracę połączenie to zerknę do tego podglądu zdarzeń. Ale z tego co teraz widzę, błąd pojawiał się już wcześniej, kiedy nie miałem problemów, o których piszę. Zerwało połączenie i sprawdziłem podgląd, pokazało się to: DNS Client Events 1014 Upłynął limit czasu rozpoznawania nazwy dns.msftncsi.com po tym, jak żaden ze skonfigurowanych serwerów DNS nie odpowiedział. Edytowane 30 Stycznia 2022 przez tongpo7 Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2022 (edytowane) 1. Od jakiego operatora masz internet i czy masz możliwość w panelu rutera przydzielenia stałego adresu IP dla twojej karty sieciowej? 2. Wejdź w dostępne połączenia WiFi wybierz swoje połączenie i klik na zapomnij. uruchom PC ponownie i odnów połączenie z z ruterem. 3. Co do błędu DNS tu rozwiązywanie problemu https://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/3336.event-id-1014-microsoft-windows-dns-client.aspx 4. We właściwościach karty sieciowe i następnie właściwości połączenia IPv4 możesz zmienić adresy DNS i sprawdzenie. 5. Wymontuj kartę ze slotu, przeczyść styki spirytusem i zamontuj ponownie. Edytowane 30 Stycznia 2022 przez lonialomax Cytuj Link to post Share on other sites
tongpo7 0 Napisano 31 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2022 16 godzin temu, lonialomax napisał: 1. Od jakiego operatora masz internet i czy masz możliwość w panelu rutera przydzielenia stałego adresu IP dla twojej karty sieciowej? 2. Wejdź w dostępne połączenia WiFi wybierz swoje połączenie i klik na zapomnij. uruchom PC ponownie i odnów połączenie z z ruterem. 3. Co do błędu DNS tu rozwiązywanie problemu https://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/3336.event-id-1014-microsoft-windows-dns-client.aspx 4. We właściwościach karty sieciowe i następnie właściwości połączenia IPv4 możesz zmienić adresy DNS i sprawdzenie. 5. Wymontuj kartę ze slotu, przeczyść styki spirytusem i zamontuj ponownie. 1. Toya. Nie mam pojęcia. W poprzednim mieszkaniu wchodziłem przez jakąś str internetową, ale raz nie pamiętam jej i dwa nie wiem czy z tym operatorem jest to możliwe. 2. Próbowałem już wcześniej, nic nie dało. 3 i 4 zrobiłem tak jak na screenie przed chwilą, zobaczymy czy to wpłynie na pracę. 5. Jeżeli będzie bez zmian rozkręcę kompa i tak zrobię. Co do tych zmian DNS, to jest możliwe, że nagle po roku użytkowania coś się pokićkało, zmienie to i będzie ok? Co może być powodem, że było ok a teraz sam musiałem wskazać serwer DNS? Dzięki za pomoc Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2022 Dalej brak wskazania z jakiego operatora korzystasz i jaki masz ruter. Co do DNS to właśnie może to zależeć od operatora, że giną gdzieś pakiety. Powodem rozłączania połączenia może być również sama karta sieciowa więc nie czekaj na wynik zmian w DNS tylko zastosuj pkt. 5. Nie dużo roboty, a wyeliminujesz podejrzenie utraty poprawnego kontaktu między kartą a płytą gł. Cytuj Link to post Share on other sites
tongpo7 0 Napisano 31 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2022 2 godziny temu, lonialomax napisał: Dalej brak wskazania z jakiego operatora korzystasz i jaki masz ruter. Co do DNS to właśnie może to zależeć od operatora, że giną gdzieś pakiety. Powodem rozłączania połączenia może być również sama karta sieciowa więc nie czekaj na wynik zmian w DNS tylko zastosuj pkt. 5. Nie dużo roboty, a wyeliminujesz podejrzenie utraty poprawnego kontaktu między kartą a płytą gł. Internet mam z Toya. Router- Technicolor CGA4233-EU Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 1 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2022 Ta porada powinna być aktualna do Twojego rutera https://www.youtube.com/watch?v=hl3meFruNUE Jak zachowują się dioda na karcie ASUS i dioda WIFI na ruterze w czasie utraty połączenia. Z całości wątku to myślę, że problem leży po stronie połączenia karta WiFi - płyta główna. Przy następnej utracie połączenia, jeżeli to będzie możliwe wejdź w Menedżera urządzeń i sprawdź status karty WiFi i sterownika. Cytuj Link to post Share on other sites
tongpo7 0 Napisano 3 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2022 W dniu 1.02.2022 o 20:46, lonialomax napisał: Ta porada powinna być aktualna do Twojego rutera https://www.youtube.com/watch?v=hl3meFruNUE Jak zachowują się dioda na karcie ASUS i dioda WIFI na ruterze w czasie utraty połączenia. Z całości wątku to myślę, że problem leży po stronie połączenia karta WiFi - płyta główna. Przy następnej utracie połączenia, jeżeli to będzie możliwe wejdź w Menedżera urządzeń i sprawdź status karty WiFi i sterownika. Nie no szału dostaje już. Wczoraj, wszystko dobrze, ani razu nie było utraty połączenia. Dzisiaj, co chwila utrata połączenia. Inne urządzenia połączone przez Wi-Fi działają, TV, laptopy służbowe, kilka telefonów. Przeczyściłem też kartę sieciową. Usuwałem sterowniki, instalowałem od nowa, wyłączałem antywirus, nic to nie daje. Diody zachowują się normalnie, wszystko się pali tak jak zazwyczaj. Dzisiaj zainstalowałem program Speccy, jest tam zakładka sieć, jak się wykrzaczy to nawet tam nie mogę wejść, cały czas ładuje dane, kiedy internet jest mogę zobaczyć co jest w tej zakładce. To samo z menedżerem zadań, zakładka sieć i panel sterowania sieć i internet. Cytuj Link to post Share on other sites
Yokai 104 Napisano 3 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2022 3 minuty temu, tongpo7 napisał: Dzisiaj, co chwila utrata połączenia. Wrzuć screena z ipconfig/all gdy nie masz połączenia z internetem. Cytuj Link to post Share on other sites
tongpo7 0 Napisano 3 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2022 17 minut temu, Yokai napisał: Wrzuć screena z ipconfig/all gdy nie masz połączenia z internetem. Ok, dam znać jak znowu mnie wywali. Dzięki za dołączenie do tematu. Teraz na próbę zmieniłem połączenie Wi-Fi z 5GHz na zwykłe, zobaczę czy będzie jakaś zmiana. Cytuj Link to post Share on other sites
tongpo7 0 Napisano 4 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2022 W dniu 3.02.2022 o 16:45, Yokai napisał: Wrzuć screena z ipconfig/all gdy nie masz połączenia z internetem. Ok, mam screen, o który prosiłeś. Kiedy jestem na "zwykłym" Wi-Fi, bez 5GHz to internet działa dłużej, jeden przypadek rozłączenia na dzień. Jeżeli już utracę połączenie, to mogę wejść w "sieć i internet" i wyłączyć kartę sieciową, włączam na nowo i internet znowu zaczyna działać. Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 5 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2022 Masz dla karty ASUS stan nośnika - nośnik nie działa. Sprawdź w Menedżerze urządzeń właściwości sterownika karty/ zakładka zarządzanie energią i odhacz wszystkie pola. Wygląda to jednak na problem z kartą. Do sprawdzenia pozostaje podłączenie innej karty, nawet na USB. Cytuj Link to post Share on other sites
tongpo7 0 Napisano 5 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2022 (edytowane) W menadżerze urządzeń mam 3 pozycje w kartach sieciowych (nie wiem czy tak powinno być) i akurat we właściwościach karty ASUS nie mam zakładki zarządzanie energią. W pozostałych dwóch są. Załączam screeny Edytowane 5 Lutego 2022 przez tongpo7 Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 5 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2022 (edytowane) W takiej sytuacji to jak wyżej podłącz inną kartę sieciową. Możesz podłączyć komórkę przez USB i udostępnić internet z telefonu. Może ustali się czy wina jest po stronie systemu czy karty ASUS. Jeszcze sprawdź w przypadku utraty połączenia czy odzyskasz je resetując modem. Edytowane 5 Lutego 2022 przez lonialomax Cytuj Link to post Share on other sites
tongpo7 0 Napisano 6 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2022 W dniu 5.02.2022 o 16:51, lonialomax napisał: W takiej sytuacji to jak wyżej podłącz inną kartę sieciową. Możesz podłączyć komórkę przez USB i udostępnić internet z telefonu. Może ustali się czy wina jest po stronie systemu czy karty ASUS. Jeszcze sprawdź w przypadku utraty połączenia czy odzyskasz je resetując modem. Z tego co widzę, przy zwykłym połączeniu problem zniknął. Nic się nie rozłącza. Za to połączenie 5GHz non stop skacze w prawym dolnym rogu z siły sygnału "słaby" na "znakomity", bardzo niestabilnie wygląda. Po resecie modemu nic się nie zmienia, nadal wszystko co dotyczy sieci jest zawieszone, nie można nigdzie wejść i nie da się normalnie wyłączyć kompa, zawiesza się i muszę resetować przyciskiem na obudowie. Wszystkie inne sprzęty korzystają z połączenia 5GHz i nigdzie nie ma problemu. 4 tel, 3 lapki i zero problemu. Oddałbym kartę na gwarancje ale nawet nie bardzo wiem, co mam napisać w uzasadnieniu. Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 6 Lutego 2022 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2022 Godzinę temu, tongpo7 napisał: przy zwykłym połączeniu problem zniknął. Nic się nie rozłącza. Za to połączenie 5GHz non stop skacze w prawym dolnym rogu z siły sygnału "słaby" na "znakomity", To jest opis problemu i dodaj jeszcze, że efektem końcowym takiego zachowania jest zawieszenie systemu z wymuszeniem resetu PC. Czy przetestowałeś kartę w innym slocie PCIE, aby wykluczyć ewentualną usterkę slotu? Cytuj Link to post Share on other sites
tongpo7 0 Napisano 7 Lutego 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2022 16 godzin temu, lonialomax napisał: To jest opis problemu i dodaj jeszcze, że efektem końcowym takiego zachowania jest zawieszenie systemu z wymuszeniem resetu PC. Czy przetestowałeś kartę w innym slocie PCIE, aby wykluczyć ewentualną usterkę slotu? Nie mam możliwości, grafika mi zasłania dwa pozostałe wejścia. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.