Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

 

Chciałbym się dowiedzieć jaki jest maksymalny czas na zwrot zareklamowanej części? Gość z salonu w tarasach (który to salon okazał się nie Komputronikiem ale Karenem i tam i tylko tam mogłem zareklamować wadliwy towar) przyciśnięty przeze mnie powiedział o 38 dniach roboczych (zanim go przyduszałem bąkał coś że nie wie i inne farmazony). Czy to możliwe by reklamacja trwała prawie 2 realne miesiące??

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Link to post
Share on other sites

Pracowałem jeszcze jakieś 1.5 roku temu w serwisie odtwarzaczy dvd/mp3 - pracy było naprawdę dużo i jeśli mogliby to chętnie by czas realizacji gwarancji wydłużyli ponad te 21 dni, ale nie ma takiej możliwości. Nie podam ci konkretnego przepisu bo po prostu nie mam czasu tego szukać, ale uwierz mi, że gdyby tylko mogli to firma, w której pracowałem by ten czas zwiększyła.

 

Żaden producent nie może sobie wpisać czasu realizacji reklamacji jaki tylko chce - są pewne limity.

Link to post
Share on other sites

_nick_ - Wielkie dzięki! Ostatnio reklamowali osobie którą znam komputer przez dwa miesiące!

O tyle dobrze z tego że komputer był oddany z powodu awarii napędu optycznego a wrócił z nową kartą graficzną. (3650 vs 4670) :P

Myślałem że tak naprawdę nie ma limitów, teraz wiem że przy następnej reklamacji mam jakieś prawa.

Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

_nick_ nie do końca, termin producent może sobie wpisać jaki chce, bo to jest gwarancja czyli tzw. gwarancja konsumencka i reguluje ją Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, a w niej nie ma podanego terminu jaki ma na załatwienie gwarant.

 

Natomiast, to my jako konsumenci możemy wybrać z jakiego tytułu chcemy reklamować sprzęt, czyli z uprawnień wynikających z gwarancji, czy z ustawy konsumenckiej. W przypadku tej drugiej udajemy się do sprzedawcy i on ma rygorystyczny termin 14 dni i nie są to dni robocze lecz kalendarzowe, jeżeli w tym okresie sprzedawca nie poinformuje nas (najlepiej listem) to znaczy, że uznał nasze roszczenia.

 

Więcej na ten temat można poczytać:

 

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/

Link to post
Share on other sites

Generalnie sklep ma 5 dni roboczych na wysyłkę sprzętu, serwis ma maksymalnie 21 dni roboczych na poinformowanie klienta o sposobie rozwiązania problemu.

 

Dodatkowo należy pamiętać że gwarancji udziela producent a nie sprzedawca, i o tym że to nie sprzedawca/sklep odpowiada za sposób jej rozpatrzenia.

 

Nie chcę wiercić dziury w brzuchu, ale te 14 dni to czas na rozpatrzenie reklamacji - uznanie, bądź odrzucenie. Sam proces wymiany/naprawy towaru nie jest regulowany żadną ustawą z tego, co mi wiadomo...

 

Wszystko zależy od tego jak sformułujemy pismo do sprzedawcy. Jeśli nie znajdzie się w nim odpowiedni zapis to takie pismo nie ma żadnej mocy prawnej.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...