Krzyzak 131 Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 Czołem koledzy, Potrzebowałbym Waszej pomocy. Potrzebuje zamówić do urzędu fax/drukarkę. Nie znam się kompletnie na faxach - szukam czegoś od godziny, ale nie chcę wybrać czegoś co nie zda egzaminu. Budżet: do 2000 zł - najlepiej, aby to była drukarka + fax (nie wiem czy w faksie potrzeba jest słuchawka ?) widziałem faksy z słuchawką i bez - nie wiem o co tutaj chodzi. - ważne są koszty eksploatacji - czym mniejsze tym lepiej. - podłączenie faksu kablem telefonicznym - oraz drukarki kablem USB albo ethernet. Poproszę jakieś propozycje Cytuj Link to post Share on other sites
gavron 27 Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 Zastanów się najpierw czy masz linie ANALOGOWA do tego faxu... Bo jak masz VoIPa a nie analog to z faxem może być ciężko... Ps. Większość telefonów stacjonarnych dzisiaj to VoIP Cytuj Link to post Share on other sites
chrisplbw 407 Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 Przede wszystkim oszacuj miesięczne zużycie (ilość wydruków) i czy jest opcja kupna zamienników. Przy dużym zużyciu tylko laserowa (min 800 str/m-c). Koszty w zależności od miesięcznego przerobu - swobodnie przyjmując atramentowa (+/- 500 str/m-c) oraz laserowa jw., z założeniem że atramentowa jest tańsza ale tonery droższe, laserowa droższa (tonery starczą na dłużej więc "są tańsze"). Słuchawki są zazwyczaj używane by dzwonić prosząc o puszczenie sygnału fax'u lub by po prostu dzwonić. Nie wiem jak inni producenci, ale np. używany u nas HP LaserJet zwykła biurowa (fax, wifi, lan, usb) jedzie na jakimś programie cashback (oryginalne tonery z czasem wymienia się taniej). Cytuj Link to post Share on other sites