karolek1076 3 Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 (edytowane) Witam. Dzisiaj odebrałem PC i jeszcze go nie podłączyłem ale zauważyłem pewne wklęśnięcie w moim coolerze - Scyhte Mugen 2 rev B. Jest ono na górze coolera http://imageshack.us/photo/my-images/823/mugen1.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/577/imag0032dy.jpg/. Jak można dostrzec na drugim zdjęciu ta górna blaszka jest wklęsnięta na głębokość pierwszego żeberka. Czy to zrobi aż taką różnicę w temperaturach aby się opłacało wysyłać kurierem na własny koszt do wrocławia (sklep arest.pl) i czy bynajmniej oni to przyjmą i nie powiedzą mi że trzeba było sprawdzić przy kurierze (ale przecierz to nie jego wina bo nikt paczki nie otwierał a cooler niczego nie dotyka więc napewno to nie przez transport) P.S. Prosiłem w sklepie aby zamontowali w obudowie wentylatory 1 na górze i 1 na dole a oni obydwa wcisneli do góry. Czy chłodzenie będzie wtedy lepsze bo wkońcu pod obudową jakby wentylator miał wciągać powietrze to ma od podłogi tylko 1.5cm? Edytowane 11 Lipca 2011 przez karolek1076 Cytuj Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 (edytowane) Na temperatury raczej to nie wplynie, to jest uszkodzenie mechaniczne. No i przeloz sobie 1 wentylator z gory na scianke tylną. Edytowane 11 Lipca 2011 przez Sony156 Cytuj Link to post Share on other sites
xentiu 56 Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 A drugi na przód. Przód wciąga tył wyciąga Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 ak można dostrzec na drugim zdjęciu ta górna blaszka jest wklęsnięta na głębokość pierwszego żeberka. ciężko cokolwiek dostrzec na tym zdjęciu, ale ją odegnij z powrotem i po problemie czy bynajmniej oni to przyjmą i nie powiedzą mi że trzeba było sprawdzić przy kurierze tak właśnie zrobią, btw jak odbierasz paczkę od kuriera masz prawo do "komisyjnego" rozpakowania i sprawdzenia czy wszystko ok, jak nie jest ok to sporządzasz z kurierem protokół i na jego podstawie reklamujesz tzn nie przyjmujesz przesyłki P.S. Prosiłem w sklepie aby zamontowali w obudowie wentylatory 1 na górze i 1 na dole a oni obydwa wcisneli do góry. Czy chłodzenie będzie wtedy lepsze bo wkońcu pod obudową jakby wentylator miał wciągać powietrze to ma od podłogi tylko 1.5cm? to przełóż, co to za sztuka? Cytuj Link to post Share on other sites
Kamerton 51 Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 (edytowane) tak właśnie zrobią, btw jak odbierasz paczkę od kuriera masz prawo do "komisyjnego" rozpakowania i sprawdzenia czy wszystko okI do rozkręcania obudowy urządzenia i sprawdzania jak tam wśrodku wyglądają chińskie zabawki. Czy im nie za duszno i czy siku nie zrobiły ? Tego nie ma w żadnych przepisach o przesyłkach kurierskich i być nie może. Edytowane 11 Lipca 2011 przez Kamerton Cytuj Link to post Share on other sites
voxcordi 294 Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Nie ma w przepisach kurierskich, lecz jest w konsumenckich, które obowiązują na wszelkie usługi dostarczenia przesyłki. Pozdrawiam. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość t.luk Napisano 11 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2011 Jak masz temperatury w normie to nawet nie masz się czym przejmować. Jam miałem kiedyś jakieś małe zniekształcenie na Freezer 13 i nie miało, to żadnego wpływu na działanie coolera CPU. Cytuj Link to post Share on other sites
Patrio.94 2 Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 Chciałbym mieć tak prostego mugena jak ty wiele osób zwraca na to uwagę, lecz niema to wpływu na jego wydajność. Jeśli irytuje cię ta skaza proponuje podważyć czymś i lekko wyprostować tego fina Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
Kamerton 51 Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 Nie ma w przepisach kurierskich, lecz jest w konsumenckich, które obowiązują na wszelkie usługi dostarczenia przesyłki. Pozdrawiam. I według tych praw konsumenckich przepisy odnośnie paczek są takie: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Nie istnieje przepis prawa, który uprawniałby odbiorcę do żądania sprawdzenia zawartości paczki przed jej odbiorem. Z przepisów kodeksu cywilnego i ustawy Prawo przewozowe wynika zasada, iż do momentu odbioru paczki, za jej uszkodzenie odpowiada firma przewozowa. Odpowiedzialność przechodzi na adresata przesyłki dopiero w momencie jej odbioru, a więc w chwili podpisania odbioru. W takim wypadku odbiorca jest zobowiązany do ewentualnej zapłaty za przesyłkę (przesyłka za pobraniem). I dopiero w tym momencie może otworzyć przesyłkę. Kurier może - na prośbę kupującego -umożliwić sprawdzenie przesyłki w swojej obecności, ale dopiero po podpisaniu odbioru przesyłki. Nie jest to też jego obowiązkiem, a jedynie może wynikać z grzeczności. Trudno wymagać bowiem od firmy przewozowej, aby umożliwiała otwarcie przesyłki w sytuacji, gdy odpowiedzialność za jej uszkodzenie ciąży na niej. W takim jednak wypadku przesyłka zostaje u adresata i jest on zobowiazany do zapłaty wszelkich kosztów wynikających z umowy przewozu. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń po otwarciu przesyłki, należy spisać protokół. Podobnie należy postąpić, gdy przesyłkę otwarto później - pod nieobecność kuriera. Należy w takim wypadku zgłosić niezwłocznie - nie później jednak niz w terminie 7 dni od dnia odbioru przesyłki - uszkodzenie zawartości paczki firmie przewozowej. Istnieje jednak wyjątek od tej zasady. Mianowicie w sytuacji, gdy przesyłka ma oznaki naruszenia, adresat ma prawo żądać otwarcia przesyłki w obecności kuriera i to jeszcze zanim podpisze jej odbiór. Możliwość taka wynika z art. 74 ust. 1 ustawy prawo przewozowe. Przepis ten stanowi także, iż "przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona". Z tego ostaniego stwierdzenia wynika, że kurier ma obowiązek dokonać protokolarnego otwarcia przesyłki w obecności adresata, na każde jego żądanie uzasadniane naruszeniem przesyłki. Co więcej, stwierdzenie odbierającego przesyłkę, iż według niego jest ona naruszona, jest dla kuriera wiążące. Innymi słowy, jeśli adresat żąda otwarcia przesyłki z powodu jej naruszenia, kurier ma obowiązek umożliwić otwarcie przeysłki. W takim wypadku należy spisać protokół otwarcia przesyłki i to niezależnie od tego, czy stwierdzono wystąpienie szkód. Wskazać jednak należy na treść ust 5 ww. artykułu, który brzmi: "Jeżeli ustalenia protokolarne, podjęte na żądanie uprawnionego, nie wykażą szkody w przesyłce albo wykażą jedynie szkodę stwierdzoną już uprzednio przez przewoźnika, uprawniony ponosi opłaty określone w taryfie. " Innymi słowy, adresat powinien liczyć się z obowiązkiem poniesienia dodatkowych kosztów określonych w regulaminie przewoźnika w przypadku, gdy na jego żądanie dokonano otwarcia przesyłki, a nowych uszkodzeń nie stwierdzono. Powyższe rozważania dotyczyły umowy przewozu, uregulowanej dość szczegółowo w ustawie Prawo przewozowe. Brak natomiast podobnych uregulowań ustawowych odnośnie umowy przesyłki pocztowej. Należy więc stwierdzić, że poza ogólnymi regułami wynikającymi z kodeksu cywilnego, a wskazanymi wyżej, zastosowanie będzie miał regulamin przedsiębiorstwa świadczącego usługi pocztowe. Warto zaznaczyć, iż w wielu przedsiębiorstwach świadczących czy to usługi przewozowe, czy usługi przesyłki pocztowej, istnieje możliwość "wykupienia" sobie prawa do otwarcia przesyłki w obecności kuriera w każdym wypadku. Jeśli wiec chciałby Pan w konkretnym przypadku dokonać sprawdzenia zawartości przesyłki przed jej odbiorem, warto zastanowić się nad wyborem odpowiedniej formy wysyłki wraz z opcją umożliwiająca otwarcie przesyłki. Marek Knapczyk Biuro Rzecznika Konsumentów Tak jest prawda o paczkach i nie mąćmy ludziom w głowach, że jest inaczej. Zaglądania do środka komputera po rozkręceniu obudowy żadne przepisy nie przewidują. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.