AdiPL 19 Napisano 21 Marca 2021 Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 (edytowane) Hej. Zauważyłem, np w rocket league, że mam zużycie GPU na poziomie 80% - jest taka górka i dolina np 74% - 82% - 70% - 84%. Rozdzielczość to 2k - ustawiłem już nawet limiter klatek na 115 (monitor mam 165Hz). Dalej mam to samo, sterowniki najnowsze jakie są. Czy tak ma być? Wcześniej miałem 1080 i tam nie miałem takiego problemu, a FPS też miałem wysoki. Będę wdzięczny za pomoc. Moja płyta to MSI X570 Meg Ace, procesor to Ryzen 7 3700X, 2x8GB G.Skill 3600 MHz. Edytowane 21 Marca 2021 przez AdiPL Zła nazwa tematu. Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 21 Marca 2021 Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 Rocket League to gra na DX11, nie wykorzysta ci nigdy w pełni 3700X, a co za tym idzie to GPU też się będzie nudzić. Cytuj Link to post Share on other sites
AdiPL 19 Napisano 21 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 (edytowane) Właśnie w takim razie co jest problemem? Już ręcznie obniżyłem taktowanie GPU. EDIT: Pomogło przeinstalowanie sterownika na 20.11.2. Edytowane 21 Marca 2021 przez AdiPL Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 21 Marca 2021 Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 Problemem jest przestarzała architektura API na której oparta jest gra. Odpal jakąś nową grę AAA ze wsparciem DX12 i powinno być 100% zużycie karty. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
korzychxp 253 Napisano 22 Marca 2021 Udostępnij Napisano 22 Marca 2021 6800XT to się nie używa czasem do 4k? Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 25 Marca 2021 Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 W dniu 21.03.2021 o 22:38, zbiku90 napisał: Problemem jest przestarzała architektura API na której oparta jest gra. Odpal jakąś nową grę AAA ze wsparciem DX12 i powinno być 100% zużycie karty. Problemem jest narzut sterownika AMD a nie samo API. Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 25 Marca 2021 Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 6 godzin temu, DjXbeat napisał: Problemem jest narzut sterownika AMD a nie samo API. Problem to będzie miało Nv jak DX12 się upowszechni a z nową generacją konsol to raczej kwestia czasu. Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 25 Marca 2021 Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 (edytowane) Godzinę temu, zbiku90 napisał: Problem to będzie miało Nv jak DX12 się upowszechni a z nową generacją konsol to raczej kwestia czasu. Prędzej AMD będzie miało problem jak Vulkan się rozpowszechni bo w obecnej sytuacji obciążenie sterownika przypomina sytuację z dx11 na tle nV. DX12 to problem nV dokładnie w dwóch grach a nie w we wszystkich bazujących na tym API co dokładnie pokazuję że to problem sterownika który da się naprawić. Edytowane 25 Marca 2021 przez DjXbeat Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 25 Marca 2021 Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 (edytowane) @DjXbeat Wierzę że kiedyś się nawrócisz i przeprosisz za wszystkie brednie które głosisz. Amen E: Wierzę też że nie bierze się to z niewiedzy czy głupoty, tylko po prostu intel i nvidia sprały mózg. Pozdro Edytowane 25 Marca 2021 przez zbiku90 Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 25 Marca 2021 Udostępnij Napisano 25 Marca 2021 Ja po prostu sprzętem się bawię i testuje jak kiedyś do artykułów. Tobie natomiast zostaje kopiowanie tego co wyczytasz. Taka drobna różnica a jakie ma znaczenie. .PS teraz siedzę na AMd& AMD. Powtórzę jeszcze raz - może w końcu do Ciebie dotrze i zrozumiesz. W DX11 problemem był sam sterownik AMD i działanie MT co przekładało się na olbrzymie spadki wydajności. Pod niektóre silniki graficzne AMD przygotowywało poprawki optymalizacyjne, które co nieco poprawiały a pod niektóre w ogóle nic nie robili czego efektem były tragiczne spadki wydajności w miejscach zależnych od CPU. W DX12 problem nV jeśli tak to można nazwać związany jest bezpośrednio z architekturą a bardziej z budową. nV ma programowy scheduler a AMD sprzętowy scheduler co daje przewage jednak przy odpowiedniej optymalizacji różnica na korzyść AMD nie będzie przekraczać ~10% w sytuacjach zależnych od CPU. Czy w miejscach procesorowych w DX12 AMD oferuje lepszą wydajność? Tak sytuacja jest inna niż w DX11 jednak nie można nazwać tego problemem bo takich sytuacji jakie występowały na AMD w DX11 nie będzie! Problem nV w DX12 Problem AMD w DX11 Czy skala problemu jest tak samo uciążliwa dla gracza? Nie i w mojej ocenie obecną sytuację nie nazwał bym problemem. Różnica w budowie architektury będzie się przekładać na ~10% wyższe wyniki AMD w miejscach procesorowych w grach DX12. Jeśli różnice będą większe to jest to "babol" w sterownikach nV, który można naprawić czego przykładem jest SOTTR gdzie nV w przeciągu 3 miesięcy w miejscach procesorowych zanotowała ~27% wzrost wydajności. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.